Pomoce dydaktyczne? Zrób to sam/a!

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Powiadają, że nauczyciel to jedyny zawód, w którym kradnie się z domu i wynosi do szkoły przeróżne rzeczy. Może być tego bardzo dużo, zwłaszcza gdy znosi… odpady i odpadki przerobione na pomoce dydaktyczne. Jak się okazuje, wcale nie potrzeba wiele pracy, aby dać dzieciom w szkole fantastyczne narzędzia do edukacyjnych zabaw i nauki.

Dobry nauczyciel wczesnoszkolny musi być bardzo czujny, nawet jak skończył już lekcje i wraca do domu po szkole. A nuż na sklepowej wystawie będą zamieniać jedną dekorację na inną – cóż, wtedy jest okazja, aby zapytać, czy nie oddadzą tej starej do szkoły…

O tym, jak poradzić sobie z niedoborem pomocy dydaktycznych w klasach I-III opowiadała podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2016 Joanna Apanasewicz, nauczycielka wczesnoszkolna z „Małej Szkoły” – Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Koninie Żagańskich.

„Tak naprawdę wszystko zaczęło się od plastikowych zakrętek. W szkole, w której podjęłam pracę początkowo było bardzo mało pomocy dydaktycznych. Brakowało dosłownie wszystkiego. Być może to właśnie skłoniło mnie do poszukiwania rozwiązań, które sprawiłyby, że lekcje staną się ciekawsze, atrakcyjniejsze w porównaniu z wypełnianiem kart pracy.” – mówi Joanna Apanasewicz. „W pierwszej kolejności zaczęłam gromadzić liczmany. Pamiętałam słowa mojej nauczycielki ze studiów, która mówiła, że matematyki nie da się wytłumaczyć słowami, trzeba dać dziecku do ręki kamyki i pozwolić nimi manipulować, nauczyć myślenia, wyciągania wniosków i konkluzji i to było prawdziwym wstępem do nauki poprzez zabawę.”

Zobaczmy, do czego można wykorzystać w szkole przeróżne odpady ☺

***

Organizatorami konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2016 były firma Think GlobalFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.

Partnerzy merytoryczni: społeczności nauczycieli Superbelfrzy RP oraz Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji były: Fundacja OrangeFundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem globalnym konferencji była Kulczyk Foundation.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski, kwartalnik Wokół Szkoły oraz pismo Pieniądze są dla szkoły.

 

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Anna napisał/a komentarz do Szkoła podstawowa w oczach jej nauczycieli
W mojej szkole, w klasach 1-3, pracuje 6 pań, które przekroczyły wiek emerytalny a tylko 3 młodsze. ...
Bardzo ciekawe podejście. Ja jednak myślę, że zamiast grzebać przy liście lektur, należy zmienić spo...
Ppp napisał/a komentarz do Sześć cech skutecznej pochwały
W normalnych sytuacjach "praca nad sobą" może dać tylko określony procent poprawy tego, co ktoś ma j...
Gość napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Panie Piotrze:Twórcą egzaminu maturalnego był Ślązak urodzony 4 stycznia 1731 r. w Schwarzwaldau (ob...
Zadania domowe to jest tak newralgiczny i delikatny temat, że żaden minister edukacji go nie ruszy, ...
Piotr napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Maturę wprowadził Bismarck w XIX w. Jak to ma się do XXI w. ? Nijak? Dlaczego istnieje? Dokładnie z ...
Gość napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Nie wiem, na jakiej podstawie ma taką fundamentalną pewność? Problemów jest o wiele więcej. Jest na ...
Jan napisał/a komentarz do Piąte koło u wozu
W obronie pani stojącej na czele i kierującej MEN: proszę zauważyć w jej próbie wprowadzania tego pr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie