Pomoce dydaktyczne? Zrób to sam/a!

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Powiadają, że nauczyciel to jedyny zawód, w którym kradnie się z domu i wynosi do szkoły przeróżne rzeczy. Może być tego bardzo dużo, zwłaszcza gdy znosi… odpady i odpadki przerobione na pomoce dydaktyczne. Jak się okazuje, wcale nie potrzeba wiele pracy, aby dać dzieciom w szkole fantastyczne narzędzia do edukacyjnych zabaw i nauki.

Dobry nauczyciel wczesnoszkolny musi być bardzo czujny, nawet jak skończył już lekcje i wraca do domu po szkole. A nuż na sklepowej wystawie będą zamieniać jedną dekorację na inną – cóż, wtedy jest okazja, aby zapytać, czy nie oddadzą tej starej do szkoły…

O tym, jak poradzić sobie z niedoborem pomocy dydaktycznych w klasach I-III opowiadała podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2016 Joanna Apanasewicz, nauczycielka wczesnoszkolna z „Małej Szkoły” – Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Koninie Żagańskich.

„Tak naprawdę wszystko zaczęło się od plastikowych zakrętek. W szkole, w której podjęłam pracę początkowo było bardzo mało pomocy dydaktycznych. Brakowało dosłownie wszystkiego. Być może to właśnie skłoniło mnie do poszukiwania rozwiązań, które sprawiłyby, że lekcje staną się ciekawsze, atrakcyjniejsze w porównaniu z wypełnianiem kart pracy.” – mówi Joanna Apanasewicz. „W pierwszej kolejności zaczęłam gromadzić liczmany. Pamiętałam słowa mojej nauczycielki ze studiów, która mówiła, że matematyki nie da się wytłumaczyć słowami, trzeba dać dziecku do ręki kamyki i pozwolić nimi manipulować, nauczyć myślenia, wyciągania wniosków i konkluzji i to było prawdziwym wstępem do nauki poprzez zabawę.”

Zobaczmy, do czego można wykorzystać w szkole przeróżne odpady ☺

***

Organizatorami konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2016 były firma Think GlobalFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.

Partnerzy merytoryczni: społeczności nauczycieli Superbelfrzy RP oraz Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji były: Fundacja OrangeFundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem globalnym konferencji była Kulczyk Foundation.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski, kwartalnik Wokół Szkoły oraz pismo Pieniądze są dla szkoły.

 

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie