Kodowanie na ekranie

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W (niedalekiej) przyszłości umiejętność programowania będzie niezbędna w większości wykonywanych zawodów, ale także w domu. Nie powinniśmy bać się kodowania już na etapie edukacji wczesnoszkolnej. Mamy do dyspozycji wiele narzędzi edukacyjnych w sieci, z pomocą których możemy uczyć tak przydanych umiejętności jak na przykład analizowanie informacji, kodowanie informacji, rozwiązywanie problemów czy kreatywne myślenie.

Programowanie nie powinno się kojarzyć tylko z aplikacjami. Nie wiemy dziś jaki zawód wybiorą kiedyś nasi uczniowie, ale w zasadzie każdy zawód będzie wymagał zaawansowanej znajomości nowych technologii i programowania urządzeń oraz sieci internetowych (czy innych narzędzi, które jeszcze się nie pojawiły).

O tym, jak ciekawe i angażujące uczniów są zajęcia z kodowania, opowiadały podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2017 dwie nauczycielki wczesnoszkolne, Superbelferki - Monika Walkowiak ze Szkoły Podstawowej w Kamieńcu Wrocławskim oraz Aleksandra Schoen-Kamińska z Zespołu Szkół nr 3 w Pile. Bo warto kodować!

oraz część druga wystąpienia:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 11-12 lutego br. konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2017 były: firma Think GlobalFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP i Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji byli: Fundacja OrangeSqulaDrOmnibusEduSense oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem globalnym konferencji była Kulczyk Foundation.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski i kwartalnik Wokół Szkoły.

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?
Zaprawdę powiadam Wam - likwidacja matury rozwiązuje WSZYSTKIE problemy z maturą. Średnia ocen na św...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie