Kodowanie na ekranie

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W (niedalekiej) przyszłości umiejętność programowania będzie niezbędna w większości wykonywanych zawodów, ale także w domu. Nie powinniśmy bać się kodowania już na etapie edukacji wczesnoszkolnej. Mamy do dyspozycji wiele narzędzi edukacyjnych w sieci, z pomocą których możemy uczyć tak przydanych umiejętności jak na przykład analizowanie informacji, kodowanie informacji, rozwiązywanie problemów czy kreatywne myślenie.

Programowanie nie powinno się kojarzyć tylko z aplikacjami. Nie wiemy dziś jaki zawód wybiorą kiedyś nasi uczniowie, ale w zasadzie każdy zawód będzie wymagał zaawansowanej znajomości nowych technologii i programowania urządzeń oraz sieci internetowych (czy innych narzędzi, które jeszcze się nie pojawiły).

O tym, jak ciekawe i angażujące uczniów są zajęcia z kodowania, opowiadały podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2017 dwie nauczycielki wczesnoszkolne, Superbelferki - Monika Walkowiak ze Szkoły Podstawowej w Kamieńcu Wrocławskim oraz Aleksandra Schoen-Kamińska z Zespołu Szkół nr 3 w Pile. Bo warto kodować!

oraz część druga wystąpienia:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 11-12 lutego br. konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2017 były: firma Think GlobalFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP i Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji byli: Fundacja OrangeSqulaDrOmnibusEduSense oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem globalnym konferencji była Kulczyk Foundation.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski i kwartalnik Wokół Szkoły.

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie