Lekcje z Ozobotem

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Dzieci zaczynają dziś swoją przygodę z tabletem czy komputerem o wiele wcześniej. Spędzają przed ekranami małymi i dużymi o wiele więcej czasu niż ich rówieśnicy jeszcze dziesięć lat temu. To, co znajdą w internecie jest dla nich na tyle atrakcyjne (i wciągające), że trudno ich oderwać od tego i zwrócić ich uwagę na dłużej na coś innego. Jak się okazuje, podobnie wciągająca dla nich jest robotyka - spotkania w szkole z małymi i dużymi robotami. Wykorzystajmy to na zajęciach, aby technologia pomagała nam lepiej uczyć i z wykorzystaniem narzędzi, które dzieci będą spotykały w swoim życiu często i coraz częściej.

Życie naszych dzieci, o ile nie nastąpi jakaś globalna katastrofa, która cofnie nas w „średniowiecze”, związane będzie z technologią. W swoim życiu mają i będą miały tej technologii pod dostatkiem, w różnych sytuacjach osobistych i zawodowych. Dlatego warto od najmłodszych lat szkolnych tak rozwijać kompetencje dzieci, aby potrafiły używać rozmaitych urządzeń komputerowych i narzędzi cyfrowych do różnych celów, w tym do tych edukacyjnych.

Jednym z takich narzędzi mogą być roboty. O tym, jak wykorzystać małe roboty Ozoboty podczas zajęć z języka angielskiego i matematyki, opowiadał podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2017 Sylwester Zasoński, nauczyciel języka angielskiego w Szkole Podstawowej nr 1 w Skarżysku-Kamiennej, członek grupy Superbelfrzy RP.

„Dla mnie ozobot to mój mały wielki pomocnik. Pomaga mi zainteresować dzieci, które trudno nieraz zainteresować nauką” – mówił Zasoński. „Dzieci projektują kolorową trasę, po której jeździ robot i wykonuje polecenia zakodowane w kolorach markerowej trasy.” Posłuchajmy, jak można włączyć roboty w tok zajęć:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 11-12 lutego br. konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2017 były: firma Think GlobalFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP i Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji byli: Fundacja OrangeSqulaDrOmnibusEduSense oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem globalnym konferencji była Kulczyk Foundation.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski i kwartalnik Wokół Szkoły.

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Wkręcani przez sztuczną inteligencję
Najbardziej ta kompetencja krytycznego myślenia, a raczej dystansu emocjonalnego do zamieszczanych t...
Te "restrykcyjne zasady" w badanych szkołach polegały na tym, że uczniowie mieli "zakaz korzystania ...
Myślę, że to powinno być "na żądanie ucznia". Wyobraźmy sobie, że przedmiot X mnie nie interesuje, a...
Kazimierz napisał/a komentarz do Klauzula informacyjna - dane osobowe
Bardzo interesujące i pożyteczne artykuły
Taką ofertą dla nauczycieli, jakiej gwałtownie potrzebujemy, z całą pewnością nie jest pomysł aby do...
Ten pomysł jest wyśmienity i zasługuje na szerokie wdrożenie! Po 14 latach od pierwszego chyba wyraż...
Grażyna Uhman napisał/a komentarz do Refleksja nad wprowadzaniem technologii do nauczania
To jest strzał w dziesiątkę! Staram się sledzić nowosci technologiczne w edukacji, skończyłam kurs ...
Wynik jest oczywisty. Jeśli ktoś mało korzysta - nic nie zmieni kilkugodzinna przerwa. Jeśli ktoś du...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie