Lekcje z Ozobotem

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Dzieci zaczynają dziś swoją przygodę z tabletem czy komputerem o wiele wcześniej. Spędzają przed ekranami małymi i dużymi o wiele więcej czasu niż ich rówieśnicy jeszcze dziesięć lat temu. To, co znajdą w internecie jest dla nich na tyle atrakcyjne (i wciągające), że trudno ich oderwać od tego i zwrócić ich uwagę na dłużej na coś innego. Jak się okazuje, podobnie wciągająca dla nich jest robotyka - spotkania w szkole z małymi i dużymi robotami. Wykorzystajmy to na zajęciach, aby technologia pomagała nam lepiej uczyć i z wykorzystaniem narzędzi, które dzieci będą spotykały w swoim życiu często i coraz częściej.

Życie naszych dzieci, o ile nie nastąpi jakaś globalna katastrofa, która cofnie nas w „średniowiecze”, związane będzie z technologią. W swoim życiu mają i będą miały tej technologii pod dostatkiem, w różnych sytuacjach osobistych i zawodowych. Dlatego warto od najmłodszych lat szkolnych tak rozwijać kompetencje dzieci, aby potrafiły używać rozmaitych urządzeń komputerowych i narzędzi cyfrowych do różnych celów, w tym do tych edukacyjnych.

Jednym z takich narzędzi mogą być roboty. O tym, jak wykorzystać małe roboty Ozoboty podczas zajęć z języka angielskiego i matematyki, opowiadał podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2017 Sylwester Zasoński, nauczyciel języka angielskiego w Szkole Podstawowej nr 1 w Skarżysku-Kamiennej, członek grupy Superbelfrzy RP.

„Dla mnie ozobot to mój mały wielki pomocnik. Pomaga mi zainteresować dzieci, które trudno nieraz zainteresować nauką” – mówił Zasoński. „Dzieci projektują kolorową trasę, po której jeździ robot i wykonuje polecenia zakodowane w kolorach markerowej trasy.” Posłuchajmy, jak można włączyć roboty w tok zajęć:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 11-12 lutego br. konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2017 były: firma Think GlobalFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP i Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji byli: Fundacja OrangeSqulaDrOmnibusEduSense oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem globalnym konferencji była Kulczyk Foundation.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski i kwartalnik Wokół Szkoły.

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Komórka a kondycja psychiczna uczniów
Chodziłem o szkoły w czasach "przedkomórkowych" i zapewniam, że jak lekcje są nudne, trudne, postrze...
nauczycielka wf napisał/a komentarz do Nowa podstawa programowa WF, czyli przerost formy nad treścią
Czy wie ktoś, w którym miejscu rozporządzenia zaczyna się podstawa programowa dla szkoły branżowej I...
Ppp napisał/a komentarz do Pierwsze dni po powrocie do szkoły
Po pierwsze - nie straszyć! Że będzie więcej nauki, że będzie trudniej itp.Pozdrawiam.
Czemu nie? Głupio, nielogicznie postawione pytanie może dotyczyć ciekawego problemu, który trzeba po...
Podstawa programowa nie opisuje szczegółowo oceniania. Oceniamy osiągnięcia ucznia wynikające z pods...
Jan napisał/a komentarz do Kto lub co jest konkurentem dla nauczycieli?
Postscriptum: minęło parę dni i nic, cisza, żadnych kontrargumentów, żadnej odpowiedzi, a specjalnie...
Czy w poprzednich podstawach programowych nie było zapisane, że przy ocenianiu ucznia bierzemy pod u...
Jan napisał/a komentarz do Dura lex, sed mala lex
Znajomy dyrektor szkoły (dziś jest już na emeryturze) powiedział mi parę lat temu w przypływie szcze...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie