Zaprogramuj Przyszłość: lekcje programowania dla dzieci z małych miejscowości

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Fundacja Orange i Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania nauczą podstaw programowania dwadzieścia tysięcy uczniów z klas 1-3 szkół podstawowych z niewielkich miejscowości i wsi. Lekcje odbędą się w ramach 9 projektów „Zaprogramuj Przyszłość”, które uzyskały dofinansowanie z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

W pierwszym etapie trenerzy przygotują ponad 1200 nauczycieli z blisko 230 szkół do prowadzenia lekcji z programowania i wykorzystania umiejętności cyfrowych w praktyce. Szkolenia będą realizowane w szkołach publicznych w gminach wiejskich i wiejsko-miejskich, w województwach dolnośląskim, kujawsko-pomorskim, łódzkim, pomorskim, śląskim, warmińsko-mazurskim i zachodniopomorskim. Dodatkowo szkoły otrzymają zestawy do prowadzenia atrakcyjnych zajęć z nowych technologii, m.in. roboty, maty edukacyjne oraz tablety. Powstaną też mobilne pracownie cyfrowe, dzięki którym w projektach będą mogły uczestniczyć placówki, które nie dysponują nowoczesnymi salami komputerowymi.

„Zaprogramuj Przyszłość” to nasza kolejna odpowiedź na wyzwania współczesnej edukacji. Dzięki niej tysiące dzieci z niewielkich miejscowości będą mogły zdobyć kompetencje przyszłości, nauczą się twórczo korzysta z nowych technologii. Jestem przekonana, że w ten sposób pomożemy zapewniim lepszy start życiowy – mówi Ewa Krupa, prezes Fundacji Orange.

Projekty są wspólnym przedsięwzięciem Fundacji Orange oraz Stowarzyszenia Mistrzowie Kodowania. Zostaną one zrealizowane ze środków Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa w ramach działania 3.2 „Innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowej”.

W „Zaprogramuj Przyszłość” wykorzystamy doświadczenia, jakie zdobyliśmy wraz ze współpracującymi z nami trenerami i nauczycielami, tworząc program Mistrzowie Kodowania. Cieszymy się, że kolejni nauczyciele, a wraz z nimi kolejne uczennice i uczniowie będą mogli zdobywać tak cenne dzisiaj kompetencje związane z nauką programowania – mówi Iwona Brzózka-Złotnicka, reprezentantka Stowarzyszenia Mistrzowie Kodowania.

Projekty „Zaprogramuj Przyszłość” to jedna z wielu inicjatyw Fundacji Orange, dzięki którym najmłodsi poznają świat nowych technologii. W 75 miejscowościach mieszkańcy korzystają z multimedialnych Pracowni Orange, otwartych dla społeczności. W ramach programu Bezpiecznie Tu i Tam zarówno młodzi internauci, jak również ich opiekunowie i nauczyciele uczą się dbać o bezpieczeństwo w sieci. Z kolei dzięki programowi #SuperKoderzy uczniowie z klas 4-6 uczą się kodowania na lekcjach innych niż informatyka.

Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania zrzesza trenerów, nauczycieli i osoby zaangażowane w realizację ogólnopolskiego programu edukacyjnego Mistrzowie Kodowania, którego organizatorem jest firma Samsung. Obecnie w program zaangażowanych jest ponad 1700 placówek, prawie 4000 nauczycieli i 100 000 uczniów, co sprawia, że jest to największa inicjatywa edukacji programowania w Polsce. Celem programu jest wprowadzenie programowania do szkół w całej Polsce, promocja szeroko pojętej edukacji cyfrowej i wspieranie nauczycieli oraz edukatorów w ich codziennych działaniach.

 

(Źródło: Fundacja Orange)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zapominamy! Jak zatem zapamiętać?
Opis zjawiska bardzo dobry, brakuje tylko najważniejszego elementu: zaznaczenia konieczności REFLEKS...
Ppp napisał/a komentarz do Jak skutecznie się uczyć?
W wyniku pracy nad sobą człowiek może się zmienić, ale TYLKO DO PEWNEGO STOPNIA. Jak ktoś jest w jak...
Magdalena Korzeb napisał/a komentarz do Czasownik na plakacie
Fajny pomysł przetestuje w domu
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Teoria swoje a praktyka swoje
Ppp napisał/a komentarz do O poczuciu przynależności do szkoły
Jak człowiek uwierzy, że "przynależy", a potem zostanie wyrzucony - wtedy dopiero jest problem! Post...
Tadeusz napisał/a komentarz do Myślenie wolne i szybkie w praktyce edukacyjnej
Czytając ten artykuł nie mogę oprzeć się wrażeniu, że został wygenerowany przez sztuczną inteligencj...
Przypominam że oceny jeszcze nie zostały ze szkół usunięte, a bez tego te porady nie mają sensu, cho...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Poczekajki dla uczniów
Dziękuję za wartościowe pomysły. Nie wszyscy pracują w tym samym tempie. Po przekształceniu chcę wyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie