Kodowanie na humanie

fot. Joanna Krzemińska

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Powszechnie uważa się, że kodowanie i programowanie są przynależne przedmiotom ścisłym. Nic bardziej mylnego. Wspaniale sprawdza się również na zajęciach z bloku humanistycznego.

Od jakiegoś czasu obserwuję trend, za sprawa którego programowanie pojawia się na rozmaitych zajęciach. Z rozmów z nauczycielami wiem, że sam termin przyprawia część z nich o niepokój. Nic w tym dziwnego, wszak wszyscy boimy się tego, co nieznane. By przybliżyć zagadnienie i wskazać możliwy kierunek działania, zebrałam kilka zabaw opartych o kodowanie i stworzyłam publikację "Kodowanie na humanie".

Co się w niej znajduje? Przede wszystkim odpowiedź na pytanie: czy kodowanie jest trudne? Sądzę, że czytelnicy, po zapoznaniu się z pomysłami, szybką dojdą do wniosku, że może być ono całkiem przyjemne i zabiorą się za realizację własnych przedsięwzięć. Zanim jednak to nastąpi, maja szansę przetestować ze swoimi uczniami ćwiczenia, które sprawdziły się na moich zajęciach.

Macie ochotę na więcej? Zapraszam zatem do zapoznania się z e-bookiem "Kodowanie na humanie". Dajcie znać, jak Wam się podobają moje pomysły.

 

Notka o autorce: Joanna Krzemińska jest nauczycielką języka polskiego w Liceum Ogólnokształcącym "Mikron" w Łodzi. Prowadzi własny blog edukacyjny Zakręcony Belfer. Należy do społeczności Superbelfrzy RP. Niniejszy artykuł opublikowany został w blogu Superbelfrów. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zadania fakultatywne
Zadanie fakultatywne dla Pani:Uczeń ma do obsługi dziesięć przedmiotów (w liceum więcej), doba ma ty...
W miejsce dyskusji o tym jak będzie, proponowałbym również pomyśleć i o negatywnym scenariuszu, któr...
Jerzy T. napisał/a komentarz do O lekturach obowiązkowych w szkołach średnich 
@Aleksander Lubina: Słusznym wydaje się [...]A jeśli to założenie jest zwyczajnie fałszywe, to co? J...
Pora ostateczna to zmienić.
Nie do końca się zgadzam. Wywód Autora jest logiczny, ale pod warunkiem odwrócenia podstawowych zało...
PEŁNA ZGODA! Tylko, że to jest oczywiste od wielu lat i pozostaje zapytać, dlaczego nic nie jest w t...
Nie wiem co autorzy mają na myśli pisząc partnerstwo poznawcze między edukacją a technologią (AI). P...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Metody głębokiego uczenia się
Ppp: obawiam się że ilość materiału jest sprzężona z innymi pozostałymi parametrami, takimi jak wiel...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie