Godzina Kodowania 2017

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Na całym świecie trwa od wczoraj Tydzień Edukacji Informatycznej, którego główną inicjatywą jest Godzina Kodowania, trwająca faktycznie cały rok 7/24. W tym roku ten tydzień przypada na okres 4-10 grudnia. Ta inicjatywa nie jest ograniczona tylko do szkół, może w niej brać udział każdy, w każdym wieku. Do tego nie jest potrzebne żadne przygotowanie informatyczne czy też w zakresie programowania.

Godzina Kodowania, a w jej ramach godzinne łamigłówki i kursy, jak i propozycje partnerów (np. Akademii Khana, Microsoft, Disney), to znakomite "łagodne" wprowadzenie do informatyki - podejmowane przez dziesiątki tysięcy uczniów i nauczycieli na całym świecie. To znakomita baza dla dalszego kształcenia informatycznego, w tym również większej specjalizacji w ramach dodatkowych form. O popularności tej akcji w Polsce świadczą statystyki - w 2016 roku w Godzinie Kodowania w grudniu uczestniczyło ponad 158 tys. osób (ponad 265 tys. sesji), a w całym roku ponad 584 tysiące.

Polska strona akcji dostępna jest na stronie: http://godzinakodowania.pl/. Planując zajęcia z uczniami w grudniu, prosimy uwzględnić duży ruch na stronach łamigłówek, reakcja aplikacji może być spowolniona.

Mottem inicjatywy Godzina Kodowania jest: Każdy uczeń w każdej szkole powinien mieć możliwość nauki informatyki (Hadi Portavi, inicjator Godziny Kodowania). Staraniem środowiska informatyków związanych z edukacją, dzięki nowej podstawie programowej, to przesłanie jest już realizowane we wszystkich polskich szkołach, z wszystkimi uczniami. Godzina Kodowania dostarcza natomiast środowisk ułatwiających pierwsze kroki w tym kierunku, jak i dalsze kroki na bardziej zaawansowanym poziomie.

Na stronie: http://godzinakodowania.pl/ można znaleźć informacje, w jaki sposób można dołączyć do akcji.

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie