Jak podłączyć ucznia do prądu?

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Choć tytuł jest dość intrygujący, dzisiejsze inspiracje edukacyjne będą całkowicie bezpieczne dla uczniów. A to dzięki makey makey – jest to układ mechatroniczny, który może pomóc w rozumieniu praw rządzących światem przyrody i nauki. Pozwala na podłączenie przedmiotów codziennego użytku do komputera i interdyscyplinarną edukację w duchu koncepcji STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka i matematyka). „To takie coś i kabelki” – mówią najmłodsi uczniowie.

Do płytki makey makey możemy podłączyć różne przedmioty. Do pracy przydadzą się też długie przewody, żabki do prania, baterie i folie aluminiowe. Lekcje z uczniami najłatwiej zacząć od wyjaśnienia zasad przewodzenia prądu. Bawimy się kablami. Sprawdzamy przy prostym podłączeniu, czy żarówka świeci. To jest podstawa dla zrozumienia, dlaczego ten banan gra.

Możliwości wykorzystania Makey Makey są niezliczone, ale jego zalety dobrze oddaje muzyka. I tak, żeby nasze owoce (lub to co podłączyliśmy) zagrały, musimy je zaprogramować. Możemy użyć do tego Scratcha lub program Soundplant.

O tym, jak można uczyć dzieci z wykorzystaniem tego urządzenia, opowiadały podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2018 Joanna Apanasewicz i Aleksandra Schoen-Kamińska z grupy Superbelfrzy RP. Zapraszamy na ich wystąpienie:

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

***

INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2018 odbyły się w Warszawie w dniach 10-11 lutego 2018. Uczestniczyło w nich ponad 340 edukatorów i nauczycieli z całej Polski. Zdjęcia z konferencji dostępne są w galerii Edunews.pl na Flickr.com

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie