Jak podłączyć ucznia do prądu?

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Choć tytuł jest dość intrygujący, dzisiejsze inspiracje edukacyjne będą całkowicie bezpieczne dla uczniów. A to dzięki makey makey – jest to układ mechatroniczny, który może pomóc w rozumieniu praw rządzących światem przyrody i nauki. Pozwala na podłączenie przedmiotów codziennego użytku do komputera i interdyscyplinarną edukację w duchu koncepcji STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka i matematyka). „To takie coś i kabelki” – mówią najmłodsi uczniowie.

Do płytki makey makey możemy podłączyć różne przedmioty. Do pracy przydadzą się też długie przewody, żabki do prania, baterie i folie aluminiowe. Lekcje z uczniami najłatwiej zacząć od wyjaśnienia zasad przewodzenia prądu. Bawimy się kablami. Sprawdzamy przy prostym podłączeniu, czy żarówka świeci. To jest podstawa dla zrozumienia, dlaczego ten banan gra.

Możliwości wykorzystania Makey Makey są niezliczone, ale jego zalety dobrze oddaje muzyka. I tak, żeby nasze owoce (lub to co podłączyliśmy) zagrały, musimy je zaprogramować. Możemy użyć do tego Scratcha lub program Soundplant.

O tym, jak można uczyć dzieci z wykorzystaniem tego urządzenia, opowiadały podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2018 Joanna Apanasewicz i Aleksandra Schoen-Kamińska z grupy Superbelfrzy RP. Zapraszamy na ich wystąpienie:

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

***

INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2018 odbyły się w Warszawie w dniach 10-11 lutego 2018. Uczestniczyło w nich ponad 340 edukatorów i nauczycieli z całej Polski. Zdjęcia z konferencji dostępne są w galerii Edunews.pl na Flickr.com

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie