- 101. Zainwestuj w naszą planetę, czyli Dzień Ziemi 2022
- (Przez życie)
- ... jest biologiem, ekologiem, nauczycielem i miłośnikiem filozofii przyrody, profesorem i pracownikiem naukowym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, a także członkiem grupy Superbelfrzy RP. Prowadzi blog Profesorskie ...
- Utworzone: 21-04-2022
- 102. Szkoła powinna…
- (Opinie)
- ... doszedłem do wniosku, że, my, nauczyciele, przypisujemy sobie rolę większą niż w istocie jest nam dana i zdecydowanie przeceniamy wpływ (lub brak wpływu) jaki wywieramy na społeczeństwo. Jak wspomniałem ...
- Utworzone: 20-04-2022
- 103. Cztery błędne przekonania na temat informacji zwrotnej
- (Badania)
- Nauczyciele wkładają wiele pracy w ocenianie, a szczególnie w formułowanie i przekazywanie uczniom informacji zwrotnych. Czasami opinie nauczycieli nie są tak skuteczne, jak chcielibyśmy, aby były, wysiłek ...
- Utworzone: 18-04-2022
- 104. Świąteczne rozmyślania o relacjach w szkole
- (Dyskusje)
- ... jest doskonałym wsparciem i wyzwalaczem trudnych zachowań. (…) Nauczyciele/szkoła stosują naprawdę wiele przeróżnych usprawiedliwień, "odtłumaczeń" i racjonalizacji, paranaukowych powiedzonek, żeby jakoś ...
- Utworzone: 17-04-2022
- 105. Zagrajmy w polski
- (Metody i narzędzia)
- Angażowanie uczniów w działania lekcyjne bywa czasami wyzwaniem. Już w czasach przed pandemią zdarzały się zespoły, które niezbyt miały ochotę na współpracę z nauczycielem. Jednak po powrocie ze zdalnego ...
- Utworzone: 13-04-2022
- 106. W art. 44ZU w ust. 3 w pkt 3 średnik zastępuje się kropką i uchyla się pkt 4
- (Szkoły)
- ... latach obserwowany jest ciągły spadek poziomu wiedzy uczniów będących absolwentami szkół podstawowych w zakresie nauk przyrodniczych. Alarmują o tym chociażby nauczyciele liceów. Decyzja o odstąpieniu ...
- Utworzone: 12-04-2022
- 107. Historia współczesna w szkole – jak to robić skutecznie i angażująco?
- (Opinie)
- ... i postawy. Wiedza Wiele badań wskazuje na to, że zarówno nauczyciele, jak i uczniowie mają poczucie niewystarczającej ilości czasu wobec przeładowania faktografią podstawy programowej, a co za tym ...
- Utworzone: 10-04-2022
- 108. Dzieci z Ukrainy w polskiej szkole. Obserwacje po miesiącu edukacji
- (Opinie)
- ... wszyscy wiedzą. Zmiana musi przyjść, to jasne, ale zanim to nastąpi należy zebrać dostępne informacje i spróbować podsumować, w jakim punkcie jesteśmy, z jakimi problemami spotykają się nauczyciele i jak ...
- Utworzone: 09-04-2022
- 109. Megamisja i Superkoderzy 2022 - zapraszamy do udziału
- (Projekty edukacyjne)
- ... i współpracę. Nauczyciele stają się dla uczniów towarzyszami i mentorami, którzy pomagają im mądrze odkrywać wirtualny świat. To także szansa na budowanie lepszych relacji między rówieśnikami oraz między ...
- Utworzone: 08-04-2022
- 110. Ile udźwignie lider?
- (Nauczyciele)
- Niczym echo, cały czas powracają do mnie słowa, które słyszałam w kontekście Laboratoriów Przyszłości o tym, że za realizację programu w szkole powinni być odpowiedzialni liderzy edukacji. Jest w tym jakiś ...
- Utworzone: 07-04-2022
- 111. Samodzielność ucznia
- (Opinie)
- ... uczniów nigdy samo nie przygotowywało jedzenia, nie robiło zakupów ani prania, ktoś ich wręczał. Nauczyciele, którzy zwiększają autonomię swoich uczniów, pozwalają im doświadczyć samodzielności i płynącej ...
- Utworzone: 04-04-2022
- 112. Referat i pozory własnej ważności
- (Opinie)
- ... jest biologiem, ekologiem, nauczycielem i miłośnikiem filozofii przyrody, profesorem i pracownikiem naukowym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, a także członkiem grupy Superbelfrzy RP. Prowadzi blog Profesorskie ...
- Utworzone: 30-03-2022
- 113. Uczeń bezpieczny i radosny
- (Szkoły)
- ... wspólnoty. Uczniowie mogą dzielić się swoimi hobby i zainteresowanie i to też może być okazja do docenienia. Pytaj uczniów Na wspólnotę i budowanie relacji pomiędzy uczniami i nauczycielem wpływa ...
- Utworzone: 29-03-2022
- 114. Normalni, wolni i wykształceni (cz. 2)
- (Nauczyciele)
- Mam wrażenie, że w wyzbyciu się wcześniej wymienionych i innych szkodliwych urojeń (zob. cz. 1), przeszkadza nam nie tylko archaiczne rozumienie zadań czy poczucie obowiązku, ale także wspomniana, swoista ...
- Utworzone: 27-03-2022
- 115. Jak, komu i dlaczego pokazywać przyrodę?
- (Przez życie)
- ... A może również objaśniać? Czy skupić się na programie i treści czy również na tworzeniu środowiska edukacyjnego? Opowiadanie o przyrodzie w terenie jest trudne. Także i z tego powodu nauczyciele niezbyt ...
- Utworzone: 26-03-2022
- 116. Normalni, wolni i wykształceni (cz. 1)
- (Nauczyciele)
- ... przeżywałem te rozterki i wciąż je analizuję, więc wydaje mi się, że jestem przez to uprawniony do gorzkiego obiektywizmu, a przynajmniej do sugestii, że my, nauczycielki i nauczyciele, sami współtworzymy ...
- Utworzone: 24-03-2022
- 117. Pedagog na pustyni
- (Opinie)
- Doskonale pamiętam swoje zdziwienie, a wręcz rozczarowanie, kiedy będąc na pierwszym roku studiów zaliczałem przedmiot o nazwie „Wstęp do pedagogiki”. Spragniony konkretnych wskazówek i umiejętności przydatnych ...
- Utworzone: 23-03-2022
- 118. Po wizycie w Helsinkach: jak naprawdę działa fiński system edukacyjny?
- (Szkoły)
- ... nie najszczęśliwszym społeczeństwem na świecie. Nauczyciele w Finlandii są szanowani, uczniowie lubią się uczyć i w opowieściach kraj ten jawi się jako raj oświatowy. Od czasu do czasu ten piękny obrazek ...
- Utworzone: 22-03-2022
- 119. Wypowiedzi ustnie czy pisemnie?
- (Opinie)
- W jaki sposób zachęcać uczniów do pełnych wypowiedzi ustnych? Nauczyciele czasami zauważają, że uczniowie nie potrafią „sprzedać” tego co umieją. Nauczyciel wie, że potrafią więcej niż pokazują np. w pracy ...
- Utworzone: 21-03-2022
- 120. Po pandemii problem nastoletniej przemocy w social mediach nasilił się
- (Medialna)
- ... Psychologowie podkreślają, że świadomi nauczyciele powinni pracować nad stworzeniem autentycznej społeczności klasowej i grup, w których odbywać się będzie wymiana zainteresowań, uzdolnień. Na początek ...
- Utworzone: 20-03-2022
Ostatnie komentarze