- 1. Łukasz Srokowski
- (JA Comment)
- Szanowny Panie Krzysztofie Dziękuję bardzo za Pański komentarz. W kilku rzeczach się z Panem zgadzam, a co do kilku chciałbym się odnieść. Ma Pan rację, że część z moich założeń, dotyczących ciekawości ...
- Utworzone: 22-05-2016
- 2. Łukasz Mendak
- (JA Comment)
- Panie Janie, statystycznemu polskiemu uczniowi nie przeszkadza ciasnota pomieszczeń i tradycyjny układ ławek?! Co też za głupoty Pan wygaduje? Ilu uczniom zadał Pan to pytanie, zanim podał nam Pan tę radosną ...
- Utworzone: 16-01-2011
- 3. życzenia
- (JA Comment)
- Tak Joanna, właśnie indywidualne podejście ma być środkiem do celu. Każdy z nas jest inny, ma inny system nauczania, szybkość chłonięcia wiedzy, różne pory nauczania, preferencje.
- Utworzone: 03-12-2015
- 4. Zosia
- (JA Comment)
- Niestety intencje poczciwe ale szkodliwe. Jak za dawnych "dobrych" czasów, gdy wielbiło się stachanowców i od uwielokrotniania normy uzależniało w dyskursie publicznym dobrostan społeczny. A ja sądziłam, ...
- Utworzone: 24-06-2013
- 5. Zosia
- (JA Comment)
- Mój poprzedni (krytyczny) komentarz wymaga jednak uzupełnienia. Nie mogę odnosić się w żadnej mierze do samego wydarzenia, jako że nie brałam w nim udziału, ale jestem jak najbardziej zdania, że w wymiarze ...
- Utworzone: 27-06-2013
- 6. Zosia
- (JA Comment)
- Szkoda, że ewaluacja ( testy) staje się w niektórych województwach jedynym kryterium oceny pracy szkoły. Ewaluacja/testy/ powinna wspierać proces uczenia się i osiągnięcia wychowanków, ale nie zdominować ...
- Utworzone: 18-01-2014
- 7. Zofia Grudzinska
- (JA Comment)
- W minionych latach pracowała grupa ekspertów zgromadzonych w Zespole ds Strategii przy ministrze edukacji narodowej. Materiały wypracowane przez podzespoły robocze spełniają warunki określone przez prof. ...
- Utworzone: 24-03-2016
- 8. Pierwszy stopień do… dydaktycznego raju
- (Opinie)
- Pedagogika, a w zasadzie jej punkt wyjścia, czyli coś, co dziś nazywamy pedagogią, ma swoją praprzyczynę w komplikacji systemów społecznych, tj. w potrzebie, czy wręcz konieczności przysposobienia jednostek ...
- Utworzone: 22-05-2022
- 9. Sztukmistrz z Lublina, czyli o zakrzywianiu przestrzeni edukacyjnej
- (Dyskusje)
- Sztukmistrz z Lublina, pan minister Czarnek, raczył zaproponować, by każdy nauczyciel w ramach swojego czasu pracy musiał odbyć godzinę konsultacji dla uczniów. Tym samym przywrócił ideę „godzin karcianych”, ...
- Utworzone: 10-05-2022
- 10. Wielkie łowy bez przynęty, czyli ruch kadrowy w oświacie
- (Opinie)
- ... Przeciętny obywatel niebędący nauczycielem zna system oświaty na tyle tylko, na ile styka się z nim w konkretnej sytuacji swojego dziecka, czasem wnuka. Gdy wszystko idzie (z jego punktu widzenia) dobrze, ...
- Utworzone: 04-05-2022
- 11. Szkoła powinna…
- (Opinie)
- Od momentu, w którym pedagogiczni luminarze odkryli, że w curriculach zawarta jest jedynie śladowa ilość zagadnień wystarczająco nowoczesnych, praktycznych, interesujących i łatwo przyswajalnych, i okazało ...
- Utworzone: 20-04-2022
- 12. W art. 44ZU w ust. 3 w pkt 3 średnik zastępuje się kropką i uchyla się pkt 4
- (Szkoły)
- Enigmatyczny tytuł niniejszego artykułu zaczerpnąłem z Ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw, uchwalonej przez Sejm w dniu 7 kwietnia br. Prawniczo-bełkotliwy zapis kryje ...
- Utworzone: 12-04-2022
- 13. Ile udźwignie lider?
- (Nauczyciele)
- Niczym echo, cały czas powracają do mnie słowa, które słyszałam w kontekście Laboratoriów Przyszłości o tym, że za realizację programu w szkole powinni być odpowiedzialni liderzy edukacji. Jest w tym jakiś ...
- Utworzone: 07-04-2022
- 14. Normalni, wolni i wykształceni (cz. 2)
- (Nauczyciele)
- Mam wrażenie, że w wyzbyciu się wcześniej wymienionych i innych szkodliwych urojeń (zob. cz. 1), przeszkadza nam nie tylko archaiczne rozumienie zadań czy poczucie obowiązku, ale także wspomniana, swoista ...
- Utworzone: 27-03-2022
- 15. Normalni, wolni i wykształceni (cz. 1)
- (Nauczyciele)
- Czytam „wkurzone” teksty mojej koleżanki z łamów JaNauczyciel’ka, Beaty Wermińskiej[1], dobrze oddające stan emocjonalny sporej części przedstawicieli naszej profesji, podzielam tę jej frustrację, współodczuwam ...
- Utworzone: 24-03-2022
- 16. Pedagog na pustyni
- (Opinie)
- Doskonale pamiętam swoje zdziwienie, a wręcz rozczarowanie, kiedy będąc na pierwszym roku studiów zaliczałem przedmiot o nazwie „Wstęp do pedagogiki”. Spragniony konkretnych wskazówek i umiejętności przydatnych ...
- Utworzone: 23-03-2022
- 17. Po wizycie w Helsinkach: jak naprawdę działa fiński system edukacyjny?
- (Szkoły)
- Pod koniec zeszłego roku mieliśmy okazję pojechać do Finlandii i wziąć udział w szkoleniu o fińskim systemie edukacyjnym. Nasza szkoła, Navigo, dostała dofinansowanie w ramach programu Erasmus+ i pewnego ...
- Utworzone: 22-03-2022
- 18. Lot na wrotach od stodoły
- (Opinie)
- Czytelnik kojarzy być może perłę w koronie naszej narodowej mitologii, jaką jest przekonanie, że Polacy to świetni piloci, którzy potrafią polecieć nawet na wrotach od stodoły. Ten pogląd wywodzi się z ...
- Utworzone: 19-03-2022
- 19. Dzieci z Ukrainy trafią do zmęczonej szkoły?
- (Opinie)
- Mimo weta prezydenta w sprawie ustawy „lex Czarnek”, w oświacie niepublicznej nie przybyło optymistów. Do tradycyjnych obaw o kondycję szkół dołączyły kolejne, związane z migracją i rosnącymi kosztami ...
- Utworzone: 17-03-2022
- 20. Wyjście z nerw
- (Opinie)
- Mniej więcej na początku grudnia zacząłem pisać artykuł pod tytułem „To chyba jest trochę jak wojna…”, o swoich odczuciach po blisko dwóch latach kierowania szkołą w czasie pandemii. Napisałem wtedy bardzo ...
- Utworzone: 07-03-2022
Ostatnie komentarze
- o kilka przykładów zadań "sensownych, jako-tako ciekawych i nie nadm...