Komunikacja i współpraca w zespołach nauczycielskich

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak wiadomo, komunikacja jest podstawą sukcesu absolutnie wszędzie, oczywiście też w szkołach. Dyrektor i nauczyciele mają do dyspozycji wiele świetnych narzędzi cyfrowych, które pomagają zorganizować wymianę w ramach rady pedagogicznej, zespołów nauczycieli czy społeczności szkolnej. Ale narzędzia to nie wszystko, ponieważ w rzeczywistości wszystko zależy od naszych kompetencji i otwartości na współpracę z innymi.

Edukacja to komunikacja (przede wszystkim). Także od strony zarządzania szkołą i informacją w społeczności szkolnej. Warto zwrócić uwagę na kilka istotnych spraw. Bogactwo dostępnych narzędzi paradoksalnie nie sprzyja zwiększeniu efektywności komunikacji. Dlatego warto w szkole ograniczyć się do wybranych kanałów komunikacyjnych. Wtedy będziemy mieć pewność, że wiadomość trafi do właściwych osób i raczej nie „zgubi” się ona w cyfrowych kanałach.

Trzeci webinar z cyklu Akademia Cyfrowego Edukatora adresowanego do dyrektorów szkół poprowadziła Dorota Suchacz, dyrektorka II LO im. dr W. Pniewskiego w Gdańsku, prawnik, filolog angielski, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, doradca metodyczny, członkini społeczności Microsoft Innovation Educator Expert (2019-2020).

Rozmawialiśmy o tym, jak skutecznie wykorzystywać narzędzia Microsoft do komunikacji wewnątrz szkoły i z interesariuszami. Jak możemy przekazywać wiadomości i uzyskiwać informację zwrotną oraz które z dostępnych dla nas narzędzi pomogą w zaplanowaniu zadań, sprawnym przekazywaniu bieżących uaktualnień, ewaluacji i ocenie efektów – Dorota Suchacz podzieliła się wieloma praktycznymi przykładami z codziennego życia szkoły. Zapraszamy do posłuchania!

***

Co miesiąc w Akademii Cyfrowego Edukatora będą pojawiać się nowe webinary, artykuły, polecane kursy i inspirujące przykłady tych, dla których cyfrowa nauka stała się codziennością.

Jeszcze więcej propozycji i inspiracji w ramach Akademii Cyfrowego Edukatora znajdziecie na stronach:

Masz pytania? Potrzebujesz pomocy lub wsparcia? Skontaktuj się z organizatorami: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Projekt Akademia Cyfrowego Edukatora realizowany jest przez Edunews.pl i Microsoft.

 

Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl (2008) i organizatorem cyklu INSPIR@CJE. Zajmuje się zawodowo polską edukacją od ponad 15. lat i jest głęboko zaangażowany w debatę na temat modernizacji i reformy szkolnictwa (zob. np. Dobre zmiany w edukacjiJak będzie zmieniać się edukacja?). Realizuje projekty edukacyjne i szkoleniowe o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Blisko współpracuje z nauczycielami i szkołami. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie