Komunikacja i współpraca w zespołach nauczycielskich

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak wiadomo, komunikacja jest podstawą sukcesu absolutnie wszędzie, oczywiście też w szkołach. Dyrektor i nauczyciele mają do dyspozycji wiele świetnych narzędzi cyfrowych, które pomagają zorganizować wymianę w ramach rady pedagogicznej, zespołów nauczycieli czy społeczności szkolnej. Ale narzędzia to nie wszystko, ponieważ w rzeczywistości wszystko zależy od naszych kompetencji i otwartości na współpracę z innymi.

Edukacja to komunikacja (przede wszystkim). Także od strony zarządzania szkołą i informacją w społeczności szkolnej. Warto zwrócić uwagę na kilka istotnych spraw. Bogactwo dostępnych narzędzi paradoksalnie nie sprzyja zwiększeniu efektywności komunikacji. Dlatego warto w szkole ograniczyć się do wybranych kanałów komunikacyjnych. Wtedy będziemy mieć pewność, że wiadomość trafi do właściwych osób i raczej nie „zgubi” się ona w cyfrowych kanałach.

Trzeci webinar z cyklu Akademia Cyfrowego Edukatora adresowanego do dyrektorów szkół poprowadziła Dorota Suchacz, dyrektorka II LO im. dr W. Pniewskiego w Gdańsku, prawnik, filolog angielski, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, doradca metodyczny, członkini społeczności Microsoft Innovation Educator Expert (2019-2020).

Rozmawialiśmy o tym, jak skutecznie wykorzystywać narzędzia Microsoft do komunikacji wewnątrz szkoły i z interesariuszami. Jak możemy przekazywać wiadomości i uzyskiwać informację zwrotną oraz które z dostępnych dla nas narzędzi pomogą w zaplanowaniu zadań, sprawnym przekazywaniu bieżących uaktualnień, ewaluacji i ocenie efektów – Dorota Suchacz podzieliła się wieloma praktycznymi przykładami z codziennego życia szkoły. Zapraszamy do posłuchania!

***

Co miesiąc w Akademii Cyfrowego Edukatora będą pojawiać się nowe webinary, artykuły, polecane kursy i inspirujące przykłady tych, dla których cyfrowa nauka stała się codziennością.

Jeszcze więcej propozycji i inspiracji w ramach Akademii Cyfrowego Edukatora znajdziecie na stronach:

Masz pytania? Potrzebujesz pomocy lub wsparcia? Skontaktuj się z organizatorami: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Projekt Akademia Cyfrowego Edukatora realizowany jest przez Edunews.pl i Microsoft.

 

Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl (2008) i organizatorem cyklu INSPIR@CJE. Zajmuje się zawodowo polską edukacją od ponad 15. lat i jest głęboko zaangażowany w debatę na temat modernizacji i reformy szkolnictwa (zob. np. Dobre zmiany w edukacjiJak będzie zmieniać się edukacja?). Realizuje projekty edukacyjne i szkoleniowe o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Blisko współpracuje z nauczycielami i szkołami. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie