Microsoft Innovative Educator Expert czeka na Ciebie - zapisy do 15.07

fot. Microsoft

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Program MIEE to przede wszystkim kontakty z nauczycielami oraz klasami z Polski i całego świata. Wymiana doświadczeń jest na wagę złota. Poznałem fantastycznych edukatorów z Polski, którzy wymieniali się poglądami w trakcie konferencji MIEE. Dzięki programowi dowiedziałem się o Skype in the Classroom (z moimi klasami zwiedziliśmy prawie cały świat) oraz Minecraft, które używam na lekcjach, kołach zainteresowań czy też w trakcie pracy w projekcie ERASMUS PLUS – wspomina Jacek Zabłocki, nauczyciel angielskiego w Szkole Podstawowej im. Króla Zygmunta Augusta w Wasilkowie.

Microsoft Innovative Educator Expert to globalna inicjatywa skupiająca społeczność najbardziej innowacyjnych nauczycieli z całego świata, której zadaniem jest współedukowanie się „nauczycieli przyszłości” i bieżąca wymiana doświadczeń. W Polsce społeczność MIE Expert'ów w roku szkolnym 2019/2020 tworzyło już ponad 265 osób – dyrektorów, nauczycieli, trenerów, ale też szkolnych administratorów IT. Globalnie w programie zrzeszonych jest już ponad 9 600 osób. To edukatorzy, które chętnie dzielą się swoimi pomysłami i mogą czerpać z doświadczeń uczestników Programu na całym świecie. Zapisy do tegorocznej edycji programu trwają do 15 lipca. Nie przegap okazji – dołącz do grona nauczycieli przyszłości.

Przyszłość dzieje się tu i teraz

Świat zdalnej edukacji w ostatnich miesiącach znacznie przyspieszył. Nowe wyzwania – przed którymi stanęli dyrektorzy, pedagodzy, rodzice i sami uczniowie – stały się jednym z kluczowych elementów funkcjonowania szkół. Ale w tej nowej rzeczywistości zmieniły się również kompetencje samych nauczycieli, jako przewodników na drodze tej zmiany w cyfrowym świecie nauczania. W nowych warunkach jeszcze bardziej muszą oni inspirować, angażować nowymi formami przekazu i wykorzystywać interaktywny język edukacji naturalny dla uczniów. Wszystko dlatego, by obok realizowania podstawy programowej zajęcia były kreatywne i wciągające.

Wyzwań zdalnej nauki jest wiele. Jako podstawowe nauczyciele wymieniają te związane z wzbudzeniem zainteresowania uczniów i zaangażowaniem ich na odległość, a także sposobem przekazania materiału w ciekawy sposób. Stworzenie sprawdzianu w aplikacji Forms w Microsoft Teams, albo wykorzystanie gry Minecraft: Education Edition do przekazania wiedzy z języka angielskiego to tylko niektóre z metod, jakie w nowej zdalnej edukacji zadomowiły się na „wirtualnych biurkach” uczniów i nauczycieli.

„Ta szybka zmiana związana z przejściem do zdalnej edukacji wymagała niezwykłej elastyczności i kreatywności. Wielu nauczycieli pierwszy raz zetknęło się z cyfrowymi narzędziami, część z nich nie potrafiła się odnaleźć w nowej rzeczywistości. Musieliśmy przekroczyć swoją strefę komfortu” – mówi Małgorzata Kulesza, nauczycielka chemii i nauk przyrodniczych w XIII LO w Krakowie.

Technologia, która w zdalnym świecie wpisała się w codzienność niemal każdego z nas, bez wsparcia i umiejętności indywidualnych człowieka byłaby jedynie narzędziem samym w sobie. To dzięki cyfrowym kompetencjom nauczycieli, ich ciągłemu rozwojowi, uczniowie mogą zdobywać wiedzę i umiejętności, które zaprocentują w przyszłości.

Szkoła zmian

„Praktycznie wszystkie lekcje prowadzimy na żywo. Szkoła i uczenie młodych to prawdziwe wyzwanie. Sytuacja, w której się znajdujemy pokazała nam nauczycielom, że bez technologii nie ma edukacji. Wydaje mi się, że nowoczesne narzędzia weszły już do nas na dobre i pokazały, że można je wykorzystywać w pracy z uczniami oraz dokumentacją szkolną” – twierdzi Jacek Zabłocki, nauczyciel angielskiego w Szkole Podstawowej im. Króla Zygmunta Augusta w Wasilkowie.

„Zdalne nauczanie wymaga osobistego zaangażowania uczniów. Tutaj nie można ich zmusić do niczego i nie chodzi też o przerobienie materiału. Trzeba tak zorganizować pracę, aby wzbudzić ich ciekawość, zainteresować i zaangażować. W moim przypadku w zdalnym nauczaniu doskonale sprawdziła się praca metodą projektu wspierana nowymi technologiami” – przekonuje Małgorzata Kulesza, nauczycielka chemii i nauk przyrodniczych w XIII LO w Krakowie.

W Microsoft staramy się wspierać nauczycieli na kilku płaszczyznach. Tworzymy technologie, które mogą wykorzystać do codziennych zadań, tych wprost dotyczących uczniów i na przykład pomagających im w stworzeniu sprawdzianu czy zrealizowaniu wideo-lekcji, ale także tych umożliwiających zorganizowanie rady pedagogicznej on-line. Dodatkowo chcemy poprzez takie programy jak Microsoft Innovative Educator Expert umożliwić nauczycielom z całego świata wzajemne rozmowy, wymianę doświadczeń i zdobycie nowych umiejętności. Najlepiej uczymy się przez doświadczenie, a MIE Expert to nic innego jak skarbnica doświadczeń płynących „od i do” nauczycieli – mówi Agata Kapica, Manager Programu Microsoft dla Edukacji w Microsoft Polska.

Program Microsoft Innovative Educator Expert wspiera społeczność pasjonatów nauki, którzy chcą się uczyć, rozwijać i pracować wspólnie, aby edukować młodych uczniów. W programie może uczestniczyć każdy, dla kogo edukacja to pasja. Eksperci MIE dzielą się doświadczeniami z kolegami oraz innymi edukatorami poprzez lokalne programy szkoleniowe w ich własnych systemach szkolnych, prezentacje na konferencjach, blogach, a także w kanałach społecznościowych.

Zapisy do programu trwają jeszcze tylko do 15 lipca 2020 r. Więcej szczegółów na temat uczestnictwa w MIE Expert można znaleźć TUTAJ.

 

 

(ARTYKUŁ PROMOCYJNY)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie