Skończyć z testocentryzmem

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Dzisiaj w Warszawie odbywa się Kongres Obywatelski, którego głównym, dominującym wątkiem są sprawy dotyczące rozwoju edukacji narodowej. Wiele osób troszczy się o polską szkołę i Kongres stał się już takim miejscem, w którym mogą się one spotkać (czasem po raz pierwszy w "realu"), wymienić opiniami, posłuchać innych. Przekonać się, że w swojej oddolnej działalności nastawionej na zmianę na lepsze polskiej edukacji nie są osamotnione.(C) Edunews.pl

Jednym z największych problemów (może nawet kluczowych pomyłek?) polskiego systemu edukacji jest testocentryzm. Jacek Strzemieczny, szef Centrum Edukacji Obywatelskiej, przygotował na Kongres Obywatelski prezentację wyjaśniającą, dlaczego i w jaki sposób powinniśmy wyjść z obecnego systemu egzaminów testowych.

"Egzaminy testowe przygniatają polski system edukacyjny." - uważa Strzemieczny. "Sprawdzanie tego, co już wiemy i potrafimy, jest konieczną, wartościową częścią uczenia się. Problemem są testy i egzaminy, których wyniki niosą zasobą krytyczne konsekwencje dla uczących się (high-stakes test) i dla tych, którzy ich uczą. Wypaczają one pracę szkół oraz prymitywizują nauczanie i uczenie się."

Zapraszamy do obejrzenia prezentacji:

Do zobaczenia na Kongresie Obywatelskim!

Więcej informacji i szczegółowy program Kongresu na stronie http://www.kongresobywatelski.pl/.

Edunews.pl jest patronem medialnym VII Kongresu Obywatelskiego.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie