Skończyć z testocentryzmem

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Dzisiaj w Warszawie odbywa się Kongres Obywatelski, którego głównym, dominującym wątkiem są sprawy dotyczące rozwoju edukacji narodowej. Wiele osób troszczy się o polską szkołę i Kongres stał się już takim miejscem, w którym mogą się one spotkać (czasem po raz pierwszy w "realu"), wymienić opiniami, posłuchać innych. Przekonać się, że w swojej oddolnej działalności nastawionej na zmianę na lepsze polskiej edukacji nie są osamotnione.(C) Edunews.pl

Jednym z największych problemów (może nawet kluczowych pomyłek?) polskiego systemu edukacji jest testocentryzm. Jacek Strzemieczny, szef Centrum Edukacji Obywatelskiej, przygotował na Kongres Obywatelski prezentację wyjaśniającą, dlaczego i w jaki sposób powinniśmy wyjść z obecnego systemu egzaminów testowych.

"Egzaminy testowe przygniatają polski system edukacyjny." - uważa Strzemieczny. "Sprawdzanie tego, co już wiemy i potrafimy, jest konieczną, wartościową częścią uczenia się. Problemem są testy i egzaminy, których wyniki niosą zasobą krytyczne konsekwencje dla uczących się (high-stakes test) i dla tych, którzy ich uczą. Wypaczają one pracę szkół oraz prymitywizują nauczanie i uczenie się."

Zapraszamy do obejrzenia prezentacji:

Do zobaczenia na Kongresie Obywatelskim!

Więcej informacji i szczegółowy program Kongresu na stronie http://www.kongresobywatelski.pl/.

Edunews.pl jest patronem medialnym VII Kongresu Obywatelskiego.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Anna napisał/a komentarz do Szkoła podstawowa w oczach jej nauczycieli
W mojej szkole, w klasach 1-3, pracuje 6 pań, które przekroczyły wiek emerytalny a tylko 3 młodsze. ...
Bardzo ciekawe podejście. Ja jednak myślę, że zamiast grzebać przy liście lektur, należy zmienić spo...
Ppp napisał/a komentarz do Sześć cech skutecznej pochwały
W normalnych sytuacjach "praca nad sobą" może dać tylko określony procent poprawy tego, co ktoś ma j...
Gość napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Panie Piotrze:Twórcą egzaminu maturalnego był Ślązak urodzony 4 stycznia 1731 r. w Schwarzwaldau (ob...
Zadania domowe to jest tak newralgiczny i delikatny temat, że żaden minister edukacji go nie ruszy, ...
Piotr napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Maturę wprowadził Bismarck w XIX w. Jak to ma się do XXI w. ? Nijak? Dlaczego istnieje? Dokładnie z ...
Gość napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Nie wiem, na jakiej podstawie ma taką fundamentalną pewność? Problemów jest o wiele więcej. Jest na ...
Jan napisał/a komentarz do Piąte koło u wozu
W obronie pani stojącej na czele i kierującej MEN: proszę zauważyć w jej próbie wprowadzania tego pr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie