Bez dzwonka, bez ocen, bez władzy. Polski zwycięzca Edumission 2017

fot. No Bell Education

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

20 szkół z różnych zakątków świata, 20 ekscytujących wizji edukacji i ta jedna, polska propozycja, która zdobyła serce wszystkich. Szkoła No Bell z Konstancina-Jeziorny wygrała właśnie międzynarodowy, elitarny projekt Edumission i już w styczniu będzie miała okazję zaprezentować go na targach Bett Show 2018 w Londynie, jednej z najważniejszych imprez edukacyjnych na świecie.

Projekt Edumission powstał z myślą o stworzeniu sieci innowacyjnych szkół, które wymieniając się doświadczeniami, pomysłami i ideami, mogłyby do niekonwencjonalnego podejścia zachęcić również innych. Do projektu, z setek zgłoszeń, zaproszono 20 szkół i postanowiono przez nimi nie lada wyzwanie: w minimum 4 filmach opowiedzieć o realizowanych przez siebie innowacjach, wizji edukacji, sposobach nauczania. Stworzyć kurs, który może kolejnym szkołom, dyrektorom, nauczycielom służyć za inspirację.

No Bell postawiło na niecodzienną propozycję. Propozycję, która oddaje ducha współpracy, szacunku i wzajemnych inspiracji panującego w konstancińskiej szkole. Ten klimat nie byłby jednak możliwy w szkole rządzonej przez despotycznego dyrektora i nauczycieli przekonanych, że to oni dzierżą władzę nad lekcjami, nad nauką, nad uczniami. Dlatego właśnie No Bell postanowiło opowiedzieć, jak się ODDAJE WŁADZĘ i dlaczego warto to zrobić.

Z przygotowanego przez szkołę materiału można dowiedzieć się, że szkoła to nie miejsce, w którym się naucza dzieci, ale gdzie się z nimi współpracuje. Nauczyciel to zaś nie przekaźnik wiedzy, ale przede wszystkim człowiek, którego uczeń może obdarzyć zaufaniem, przyjaźnią, szacunkiem. Szkoła to przestrzeń, w której nawet rodzic znajdzie swoje miejsce, jeśli tylko zechce. Brak podręczników, ocen, sztywnego planu lekcji to tylko pochodne określonej wizji tego, czym powinna być edukacja – jedną wielką, niekończącą się przygodą.

Oddawanie, oddalanie władzy od nas dorosłych i przekazywanie jej w ręce dzieci to trudna decyzja, wymagająca ogromnej odwagi. Jej pozytywne skutki w postaci szczęśliwych, otwartych, kreatywnych dzieci są jednak nie do przecenienia. Wydaje się, że to właśnie ta wizja ostatecznie przekonała zespół sędziowski w składzie: Ken Robinson, Sugatra Mitra, Peter Gray, Helene Singer, Jaacov Hecht oraz część z prawie 3000 publiczności, która wzięła udział w otwartym głosowaniu. Teraz pozostaje tylko czekać, co No Bell pokaże na targach Bett Show, bo tego, że nie będzie to coś oczywistego, możemy być pewni.

Zob. prezentację szkoły No Bell na konkurs Edumission 2017

Więcej o szkole No Bell Education

 

(Źródło: No Bell Education)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zapominamy! Jak zatem zapamiętać?
Opis zjawiska bardzo dobry, brakuje tylko najważniejszego elementu: zaznaczenia konieczności REFLEKS...
Ppp napisał/a komentarz do Jak skutecznie się uczyć?
W wyniku pracy nad sobą człowiek może się zmienić, ale TYLKO DO PEWNEGO STOPNIA. Jak ktoś jest w jak...
Magdalena Korzeb napisał/a komentarz do Czasownik na plakacie
Fajny pomysł przetestuje w domu
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Teoria swoje a praktyka swoje
Ppp napisał/a komentarz do O poczuciu przynależności do szkoły
Jak człowiek uwierzy, że "przynależy", a potem zostanie wyrzucony - wtedy dopiero jest problem! Post...
Tadeusz napisał/a komentarz do Myślenie wolne i szybkie w praktyce edukacyjnej
Czytając ten artykuł nie mogę oprzeć się wrażeniu, że został wygenerowany przez sztuczną inteligencj...
Przypominam że oceny jeszcze nie zostały ze szkół usunięte, a bez tego te porady nie mają sensu, cho...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Poczekajki dla uczniów
Dziękuję za wartościowe pomysły. Nie wszyscy pracują w tym samym tempie. Po przekształceniu chcę wyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie