O transformacji słupskiej edukacji

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W polskiej edukacji oddolnie zmienia się całkiem sporo, choć pewnie nie zawsze to widać. Powstają nowe inicjatywy nauczycieli, tworzą się grupy wsparcia, łączą siły rodzice i nauczyciele, niektóre szkoły wyrastają na liderów edukacyjnej zmiany, samorządy próbują modernizować edukację na poziomie gminy. Dziś chcieliśmy opowiedzieć o tym, co dzieje się od pewnego czasu w Słupsku.

Z inicjatywy Słupskiej Rady Edukacji przy wsparciu Wydziału Edukacji Urzędu Miasta Słupsk kontynuowany jest innowacyjny projekt Słupsk Miastem Rozwoju Kompetencji Kluczowych. W jego ramach powołane zostało Centrum Nauki i Rozwoju Kompetencji. CNiR nie jest instytucją, ale zorganizowaną forma współpracy wszystkich podmiotów zainteresowanych wysoką jakością edukacji w Słupsku. Słupskie CRiK jest nastawione na wspieranie działań w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych uczniów szkół wszystkich etapów kształcenia, w tym edukacji przedszkolnej oraz rozwoju indywidualnych talentów.

Podczas zajęć, aktywności i inicjatyw dedykowani do współpracy w ramach Słupskiego CNiRK nauczyciele, pracownicy instytucji i firm oraz akademicy, prowadzą zajęcia w różnych formach: projekty, start-upy, staże, praktyki. Część zajęć prowadzą eksperci, zajmujący się profesjonalnie na co dzień określoną dziedziną. Powołano także Słupską Radę Edukacji, jako pewne forum współpracy i dialogu osób zainteresowanych i angażujących się w sektorze oświaty.

Jak to się zaczęło? Zorganizowano dla wszystkich(!) dyrektorów wizyty studyjne do szkół w Radowie Małym, Łodzi, Mysiadle, a następnie do Bolton i Londynu. Przygotowano program studiów podyplomowych Edukacja Nowej Generacji dla dyrektorów i nauczycieli - liderów słupskich szkół. Powołano sieci współpracy nauczycieli poszczególnych przedmiotów. Zorganizowano trzy debaty edukacyjne dla dyrektorów, nauczycieli, uczniów i rodziców. Przeprowadzono dla uczniów szkół podstawowych w ramach współpracy z firmą Cortland kolonie z programowania. Podjęto i podejmuje się wiele różnych inicjatyw, które mają wspierać edukacyjną zmianę w Słupsku.

O tym, jakie działania podejmowane są w Słupsku, opowiadał podczas INSPIR@CJI 2019 w Warszawie Witold Kołodziejczyk, przewodniczący Słupskiej Rady Edukacji:

***

Konferencja INSPIR@CJE 2019 odbyła się w Warszawie (27-28 czerwca 2019).

Partner merytoryczny: Superbelfrzy RP / Superbelfrzy Mini

Partnerzy: Brainly, Fundacja Orange, Katalyst Education, Learnetic, Microsoft, Skriware, Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerzy medialni: Głos Nauczycielski, Wokół Szkoły, Edustore.eu.

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zapominamy! Jak zatem zapamiętać?
Opis zjawiska bardzo dobry, brakuje tylko najważniejszego elementu: zaznaczenia konieczności REFLEKS...
Ppp napisał/a komentarz do Jak skutecznie się uczyć?
W wyniku pracy nad sobą człowiek może się zmienić, ale TYLKO DO PEWNEGO STOPNIA. Jak ktoś jest w jak...
Magdalena Korzeb napisał/a komentarz do Czasownik na plakacie
Fajny pomysł przetestuje w domu
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Teoria swoje a praktyka swoje
Ppp napisał/a komentarz do O poczuciu przynależności do szkoły
Jak człowiek uwierzy, że "przynależy", a potem zostanie wyrzucony - wtedy dopiero jest problem! Post...
Tadeusz napisał/a komentarz do Myślenie wolne i szybkie w praktyce edukacyjnej
Czytając ten artykuł nie mogę oprzeć się wrażeniu, że został wygenerowany przez sztuczną inteligencj...
Przypominam że oceny jeszcze nie zostały ze szkół usunięte, a bez tego te porady nie mają sensu, cho...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Poczekajki dla uczniów
Dziękuję za wartościowe pomysły. Nie wszyscy pracują w tym samym tempie. Po przekształceniu chcę wyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie