O transformacji słupskiej edukacji

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W polskiej edukacji oddolnie zmienia się całkiem sporo, choć pewnie nie zawsze to widać. Powstają nowe inicjatywy nauczycieli, tworzą się grupy wsparcia, łączą siły rodzice i nauczyciele, niektóre szkoły wyrastają na liderów edukacyjnej zmiany, samorządy próbują modernizować edukację na poziomie gminy. Dziś chcieliśmy opowiedzieć o tym, co dzieje się od pewnego czasu w Słupsku.

Z inicjatywy Słupskiej Rady Edukacji przy wsparciu Wydziału Edukacji Urzędu Miasta Słupsk kontynuowany jest innowacyjny projekt Słupsk Miastem Rozwoju Kompetencji Kluczowych. W jego ramach powołane zostało Centrum Nauki i Rozwoju Kompetencji. CNiR nie jest instytucją, ale zorganizowaną forma współpracy wszystkich podmiotów zainteresowanych wysoką jakością edukacji w Słupsku. Słupskie CRiK jest nastawione na wspieranie działań w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych uczniów szkół wszystkich etapów kształcenia, w tym edukacji przedszkolnej oraz rozwoju indywidualnych talentów.

Podczas zajęć, aktywności i inicjatyw dedykowani do współpracy w ramach Słupskiego CNiRK nauczyciele, pracownicy instytucji i firm oraz akademicy, prowadzą zajęcia w różnych formach: projekty, start-upy, staże, praktyki. Część zajęć prowadzą eksperci, zajmujący się profesjonalnie na co dzień określoną dziedziną. Powołano także Słupską Radę Edukacji, jako pewne forum współpracy i dialogu osób zainteresowanych i angażujących się w sektorze oświaty.

Jak to się zaczęło? Zorganizowano dla wszystkich(!) dyrektorów wizyty studyjne do szkół w Radowie Małym, Łodzi, Mysiadle, a następnie do Bolton i Londynu. Przygotowano program studiów podyplomowych Edukacja Nowej Generacji dla dyrektorów i nauczycieli - liderów słupskich szkół. Powołano sieci współpracy nauczycieli poszczególnych przedmiotów. Zorganizowano trzy debaty edukacyjne dla dyrektorów, nauczycieli, uczniów i rodziców. Przeprowadzono dla uczniów szkół podstawowych w ramach współpracy z firmą Cortland kolonie z programowania. Podjęto i podejmuje się wiele różnych inicjatyw, które mają wspierać edukacyjną zmianę w Słupsku.

O tym, jakie działania podejmowane są w Słupsku, opowiadał podczas INSPIR@CJI 2019 w Warszawie Witold Kołodziejczyk, przewodniczący Słupskiej Rady Edukacji:

***

Konferencja INSPIR@CJE 2019 odbyła się w Warszawie (27-28 czerwca 2019).

Partner merytoryczny: Superbelfrzy RP / Superbelfrzy Mini

Partnerzy: Brainly, Fundacja Orange, Katalyst Education, Learnetic, Microsoft, Skriware, Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerzy medialni: Głos Nauczycielski, Wokół Szkoły, Edustore.eu.

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A może chodzi o to, aby introwertycy uczyli się udziału w dyskusji.
Jacek napisał/a komentarz do Wyzwanie dla prawnika...
Janusz Korczak powiedział „nie ma dzieci, są ludzie”. I to jest prawda. Przecież każdy dorosły kiedy...
Obawiam się, że to może się często zmienić w atak 2:1 lub 3:1 - kiedy rodzice wezmą stronę dziecka (...
To się nazywa "zimny telefon" - metoda marketingowa polegająca na dzwonieniu do losowych ludzi, nie ...
Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie