Jak zorganizować wsparcie dla użytkowników Office 365 w szkole

fot. Adobe Stock

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Z pewnością wielu administratorów doświadczyło problemu zapchania skrzynki pocztowej prośbami nauczycieli, dyrekcji, uczniów czy rodziców w sprawach dotyczących działania usługi Office 365 w szkole. W zasadzie w żadnej sytuacji jedna osoba nie podoła odpowiedzi i rozwiązaniu wszystkich zgłaszanych spraw i problemów. Chyba, że w danej szkole funkcjonuje odpowiednio przemyślany i rozbudowany system wsparcia dla użytkowników. Jak to zrobić dobrze?

Zrzucanie wszystkich spraw związanych z organizacją i funkcjonowaniem szkolnej sieci IT nie zawsze sprzyja efektywnemu działaniu technologii edukacyjnych w szkołach. Nawet jeśli odpowiada za nią jedna osoba, powinna ona kierować całym zespołem wsparcia, który razem będzie w stanie odpowiedzieć na potrzeby i prośby zgłaszane przez społeczność szkolną.

Jeśli dana szkoła nie ma jeszcze Office 365, na początku warto zadać sobie kilka pytań. Czy szkoła jest do tego przygotowana, czy jej nauczyciele są przygotowani (a także uczniowie), co z administracją tej usługi w szkole (czy będzie osoba administratora). Takie systematyczne i uporządkowane podejście zapewne pomoże w dobrym wdrożeniu tej usługi w szkole, a także zaoszczędzi nerwów i zmniejszy chaos w późniejszych działaniach.

Warto także zdać sobie sprawę z tego, że raz wdrożona usługa Office 365 nie będzie cały czas taka sama – technologia się rozwija szybko i często, nawet w czasie trwania jednego roku szkolnego, pojawiają funkcjonalności i zmiany, które wymagają uwagi. Dlatego dla nauczycieli korzystających z Office 365 „uczenie się przez całe życie” powinno być szczególnym mottem – uważa Rafał Michałowski, administrator IT w szkołach białostockich: w Zespole Szkół Elektrycznych im. prof. J. Groszkowskiego w Białymstoku oraz w Akademickim Liceum Politechniki Białostockiej, należący także do społeczności Microsoft Innovative Education Expert (MIEE) od 2019.

Podczas czwartego webinaru dla administratorów szkolnych sieci IT mówił o tym, jak w szkole, która korzysta już z Office 365 organizować wsparcie dla użytkowników tej usługi, aby każde pytanie nie trafiało do szkolnego administratora. Mówił między innymi o kluczowym zaangażowaniu dyrekcji szkoły, o liderach aplikacji Office 365, o wewnętrznych szkoleniach dla nauczycieli, roli wychowawców, a także dostępnych zasobach. Zapraszamy do obejrzenia inspirującego spotkania:

***

Co miesiąc w Akademii Cyfrowego Edukatora będą pojawiać się nowe webinary, artykuły, polecane kursy i inspirujące przykłady tych, dla których cyfrowa nauka stała się codziennością.

Jeszcze więcej propozycji i inspiracji w ramach Akademii Cyfrowego Edukatora znajdziecie na stronach:

Masz pytania? Potrzebujesz pomocy lub wsparcia? Skontaktuj się z organizatorami: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Projekt Akademia Cyfrowego Edukatora realizowany jest przez Edunews.pl i Microsoft.

 

Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl (2008) i organizatorem cyklu INSPIR@CJE. Zajmuje się zawodowo polską edukacją od ponad 15. lat i jest głęboko zaangażowany w debatę na temat modernizacji i reformy szkolnictwa (zob. np. Dobre zmiany w edukacjiJak będzie zmieniać się edukacja?). Realizuje projekty edukacyjne i szkoleniowe o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Blisko współpracuje z nauczycielami i szkołami. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie