Zobacz cyfrową transformację biblioteki szkolnej

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Czy biblioteka szkolna może stać się nowoczesnym centrum innowacji i kreatywnego uczenia się? Zdecydowanie tak! Właśnie ten temat poruszyłam podczas prelekcji „Cyfrowa transformacja biblioteki szkolnej” na przykładzie Biblioteki Szkoły Podstawowej Integracyjnej nr 5 w Konstancinie-Jeziornie na konferencji INSPIR@CJE. Ta opowieść to historia przemiany tradycyjnej biblioteki szkolnej w przestrzeń edukacyjną na miarę XXI wieku.

W trakcie wystąpienia podzieliłam się moimi doświadczeniami i sprawdzonymi pomysłami na to, jak wykorzystać nowoczesne technologie w pracy biblioteki. Opowiadam o wykorzystaniu sprzętu takiego jak m.in.: monitor interaktywny, laptopy, roboty, drukarka 3D, a także o przestrzeniach do eksperymentowania i twórczego działania. Biblioteka szkolna to już nie tylko regały pełne książek, ale miejsce, w którym uczniowie rozwijają kreatywność, uczą się współpracy i zdobywają kluczowe kompetencje.

Jeśli chcesz zobaczyć, jak małymi krokami można przeprowadzić wielką zmianę, ta prelekcja jest dla Ciebie. Niezależnie od tego, czy jesteś nauczycielem bibliotekarzem, nauczycielem przedmiotu czy dyrektorem szkoły, znajdziesz tu konkretne inspiracje do działania. Przekonaj się, że cyfrowa transformacja biblioteki szkolnej to coś więcej niż tylko technologia – to nowa jakość edukacji. Zobaczmy:

***
Organizatorami zorganizowanej w dniach 5-6 października 2024 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE 2024 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP.

Partnerem głównym konferencji był Samsung Polska.

Partnerami konferencji byli: CanvaCentrum Kultury Filmowej im. Andrzeja WajdyEdukoFundacja Szkoła z Klasą & Asy InternetuMicrosoft & ALSO sp. z o.o., Remi sp. z o.o., Stowarzyszenie Cyfrowy DialogVanityStyle sp. z o.o. (Akademia Dobrej Enegrii Junior), Wakelet oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Współpraca: FAST HeroesSuperKid.plZłotyNauczyciel.pl.

 

Notka o autorce: Agnieszka Halicka jest nauczycielką bibliotekarką w Szkole Podstawowej Integracyjnej nr 5 w Konstancinie-Jeziornie, trenerką edukacyjną, twórczynią marki EduTriki. Członkini Rady do spraw Informatyzacji Edukacji przy MEN. Certyfikowana edukatorka Google, Microsoft Innovative Educator Expert, Microsoft Innovative Educator Fellow. Ambasadorka Canvy, Wakeleta, Genially, Microsoft Flip, EduKleks, Korbo, Zosi - małej nauczycielki, SMART Technologies i EkoEksperymentarium, inicjatorka grupy FB Laboratoria Przyszłości w praktyce, wpisana trzykrotnie na Listę 100 SPRUC - osób, które w znaczący sposób przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce, wpisana na Honorową Listę 100, nominowana do tytułu Nauczyciel Roku 2021.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...
Książka „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” nie jest autorstwa Martina Seligmana, lecz D...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie