Aby żadne dziecko nie pozostało w tyle

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Ukazała się publikacja poświęcona amerykańskim doświadczeniom we wprowadzaniu reformy edukacji No Child Left Behind - Aby żadne dziecko nie pozostało w tyle. Wydana przez Wolters Kluwer Polska pozycja pozwala na zapoznanie się z rozwiązaniami zarówno w sferze polityki oświatowej, jak i codziennej praktyki organizacyjno-pedagogicznej w szkołach i uczelniach wyższych.

Autor książki, Thomas R. Wolanin jest profesorem amerykańskiej uczelni George Washington University i w trakcie swojej wieloletniej kariery dwukrotnie odwiedził Polskę z serią wykładów na temat amerykańskiego podejścia do edukacji szkolnej i szkolnictwa wyższego w Stanach Zjednoczonych.

W publikacji profesor Wolanin wymienia m.in. właściwości charakterystyczne dla amerykańskiego podejścia do edukacji. Przede wszystkim podkreśla, że sprawiedliwość powinna być podstawą polityki oświatowej, która przejawiać się będzie przede wszystkim poprzez wyrównywanie szans edukacyjnych. Według statystyk prowadzonych przez amerykańskich badaczy studentami zostają osoby z zamożnych rodzin, które są w stanie sfinansować swoją edukację. Przeciwdziałaniem takiej sytuacji stosowanym w amerykańskiej oświacie jest m.in. obniżanie czesnego, aby uczelnie były dostępne dla wszystkich, możliwość kształcenia na odległość, programy wyrównawcze czy dodatkowa możliwość nauki języka.

Książka „Aby żadne dziecko nie pozostało w tyle” przedstawia także niestandardowe przykłady programów wyrównawczych dla osób chcących studiować, które nie mają odpowiednich kwalifikacji np. poprzez programy umożliwiające odniesienie sukcesu na studiach.

Autor zaznacza także, że aby dziecko odnosiło sukcesy w szkole instytucje oświatowe powinny dbać o stałe polepszenie wyników w nauce poprzez zindywidualizowane programy nauczania i wyrównywanie szans dzieci z niezamożnych rodzin czy mniejszości narodowych.

Publikacja w szczegółowy sposób określa zadania amerykańskiego systemu nauczania, które mogą być inspiracją dla polskich szkół. Jest ona przeznaczona zarówno dla polityków oświatowych, dyrektorów szkół, nauczycieli a także studentów kierunków pedagogicznych i wszystkich tych, którzy zainteresowani są tematem oświaty i edukacji.

(Źródło: Wolters Kluwer Polska)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie