Programowanie wizualne dla każdego

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Profesor Mitchel Resnick, który będzie w lipcu gościem konferencji Uczyć się będąc połączonym – 10. Światowej Konferencji Komputery w Edukacji, wymyślił program Scratch, aby zainteresować dzieci tworzeniem gier i animacji. Uważa bowiem, że jeśli zaczną się one bawić komputerami i programowaniem w młodości, będą w stanie w przyszłości twórczo wykorzystywać każdą technologię.Scratch

Czy programowania powinniśmy uczyć (się) od najmłodszych lat życia? Piotr Szlagor, autor e-poradnika „Programowanie wizualne dla każdego. Przewodnik po Scratch“ nie ma problemów z jednoznaczną odpowiedzią na to pytanie. Nie jest też osamotniony w takim sądzie - coraz więcej ekspertów zajmujących się nowoczesną edukacją dowodzi, że w bieżącym stuleciu brak podstawowych umiejętności programowania oznaczać będzie po prostu kłopoty na rynku pracy - coraz więcej zawodów, nawet tych niezwiązanych z technologiami informacyjno-komunikacyjnymi, wymagać będzie od nas odpowiedniego zaprogramowania urządzeń komputerowych, aby mogły skutecznie wykonywać nasze polecenia. To nie jest już tylko nowy trend w technologii komputerowej, lecz raczej zwyczajna, powszednia, cyfrowa rzeczywistość.

Optymalnym środowiskiem do nauki programowania byłoby takie, które cechowałaby przyjazność, prostota obsługi, bezpłatność, wieloplatformowość (możliwość pracy na wielu systemach operacyjnych), a przy tym nowoczesność. Ideałem byłoby, gdyby zostało opracowane z myślą o edukacji. I takim właśnie programem jest Scratch – a wszystkich zainteresowanych zapraszamy do korzystania z tego bezpłatnego poradnika.

Programowanie wizualne dla każdego. Okładka publikacjiPrzy okazji wspomnimy, że 18 maja 2013 odbędzie się międzynarodowy dzień Scratcha. To idealna data do wzięcia udziału lub organizacji spotkań, czy warsztatów poświęconych programowaniu. Osoby chcące przeprowadzić jakieś wydarzenie w tym czasie lub dowiedzieć się więcej o Dniu Scratcha zachęcamy do odwiedzenia tej strony: day.scratch.mit.edu.

Programowanie wizualne dla każdego. Przewodnik po Scratch. Piotr Szlagor. Warszawa, marzec 2013; wydanie pierwsze; ISBN: 978-83-63286-07-1; format: ePUB. Seria: Think! Wirtualna Biblioteka Nowoczesnego Nauczyciela i Ucznia.

Publikacja bezpłatna, dostępna jest w sklepie Edustore.eu: https://edustore.eu/3-publikacje-edukacyjne. Zapraszamy do lektury!

Link bezpośredni do publikacji: https://edustore.eu/publikacje-edukacyjne/63-programowanie-wizualne-dla-kazdego-przewodnik-po-scratch.html 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie