Programowanie wizualne dla każdego

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Profesor Mitchel Resnick, który będzie w lipcu gościem konferencji Uczyć się będąc połączonym – 10. Światowej Konferencji Komputery w Edukacji, wymyślił program Scratch, aby zainteresować dzieci tworzeniem gier i animacji. Uważa bowiem, że jeśli zaczną się one bawić komputerami i programowaniem w młodości, będą w stanie w przyszłości twórczo wykorzystywać każdą technologię.Scratch

Czy programowania powinniśmy uczyć (się) od najmłodszych lat życia? Piotr Szlagor, autor e-poradnika „Programowanie wizualne dla każdego. Przewodnik po Scratch“ nie ma problemów z jednoznaczną odpowiedzią na to pytanie. Nie jest też osamotniony w takim sądzie - coraz więcej ekspertów zajmujących się nowoczesną edukacją dowodzi, że w bieżącym stuleciu brak podstawowych umiejętności programowania oznaczać będzie po prostu kłopoty na rynku pracy - coraz więcej zawodów, nawet tych niezwiązanych z technologiami informacyjno-komunikacyjnymi, wymagać będzie od nas odpowiedniego zaprogramowania urządzeń komputerowych, aby mogły skutecznie wykonywać nasze polecenia. To nie jest już tylko nowy trend w technologii komputerowej, lecz raczej zwyczajna, powszednia, cyfrowa rzeczywistość.

Optymalnym środowiskiem do nauki programowania byłoby takie, które cechowałaby przyjazność, prostota obsługi, bezpłatność, wieloplatformowość (możliwość pracy na wielu systemach operacyjnych), a przy tym nowoczesność. Ideałem byłoby, gdyby zostało opracowane z myślą o edukacji. I takim właśnie programem jest Scratch – a wszystkich zainteresowanych zapraszamy do korzystania z tego bezpłatnego poradnika.

Programowanie wizualne dla każdego. Okładka publikacjiPrzy okazji wspomnimy, że 18 maja 2013 odbędzie się międzynarodowy dzień Scratcha. To idealna data do wzięcia udziału lub organizacji spotkań, czy warsztatów poświęconych programowaniu. Osoby chcące przeprowadzić jakieś wydarzenie w tym czasie lub dowiedzieć się więcej o Dniu Scratcha zachęcamy do odwiedzenia tej strony: day.scratch.mit.edu.

Programowanie wizualne dla każdego. Przewodnik po Scratch. Piotr Szlagor. Warszawa, marzec 2013; wydanie pierwsze; ISBN: 978-83-63286-07-1; format: ePUB. Seria: Think! Wirtualna Biblioteka Nowoczesnego Nauczyciela i Ucznia.

Publikacja bezpłatna, dostępna jest w sklepie Edustore.eu: https://edustore.eu/3-publikacje-edukacyjne. Zapraszamy do lektury!

Link bezpośredni do publikacji: https://edustore.eu/publikacje-edukacyjne/63-programowanie-wizualne-dla-kazdego-przewodnik-po-scratch.html 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Leszek napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Pani Minister,mam bardzo podobne przemyślenia jako nauczyciel z 40-letnim stażem i dyrektor od ćwier...
Tomasz napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Pano SylwioO tym co pani pisze moga zawalczyc nauczyciele tacy jak pani czy ja (zakladam ze pani jes...
Sylwia napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Szanowna Pani Minister, uprzejmie proszę o podjecie tematu zróżnicowania pensum. Jest to konieczne, ...
Ppp napisał/a komentarz do Co młodzi sądzą o demokracji?
Wychodzi na to, że młodzież jest bardzo świadoma. Zatem: politycy - DO ROBOTY! Godzina tygodniowo no...
Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obowiązki zamykają się w szkole. Nie przygotowują się w domu ...
Wygrywamy wszystkie bitwy a przegrywamy wojnę. Taka rozmowa podczas wywiadówki: Pani syn ma braki a ...
Sprzeczność niewątpliwie jest, ale myślący człowiek powinien zauważyć, co ważniejsze. A ważniejsze j...
Egzaminy to diabeł. I do tego sprawdzają wiedze, która nie będzie nikomu w przyszłości potrzebna i k...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie