Programowanie wizualne dla każdego

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Profesor Mitchel Resnick, który będzie w lipcu gościem konferencji Uczyć się będąc połączonym – 10. Światowej Konferencji Komputery w Edukacji, wymyślił program Scratch, aby zainteresować dzieci tworzeniem gier i animacji. Uważa bowiem, że jeśli zaczną się one bawić komputerami i programowaniem w młodości, będą w stanie w przyszłości twórczo wykorzystywać każdą technologię.Scratch

Czy programowania powinniśmy uczyć (się) od najmłodszych lat życia? Piotr Szlagor, autor e-poradnika „Programowanie wizualne dla każdego. Przewodnik po Scratch“ nie ma problemów z jednoznaczną odpowiedzią na to pytanie. Nie jest też osamotniony w takim sądzie - coraz więcej ekspertów zajmujących się nowoczesną edukacją dowodzi, że w bieżącym stuleciu brak podstawowych umiejętności programowania oznaczać będzie po prostu kłopoty na rynku pracy - coraz więcej zawodów, nawet tych niezwiązanych z technologiami informacyjno-komunikacyjnymi, wymagać będzie od nas odpowiedniego zaprogramowania urządzeń komputerowych, aby mogły skutecznie wykonywać nasze polecenia. To nie jest już tylko nowy trend w technologii komputerowej, lecz raczej zwyczajna, powszednia, cyfrowa rzeczywistość.

Optymalnym środowiskiem do nauki programowania byłoby takie, które cechowałaby przyjazność, prostota obsługi, bezpłatność, wieloplatformowość (możliwość pracy na wielu systemach operacyjnych), a przy tym nowoczesność. Ideałem byłoby, gdyby zostało opracowane z myślą o edukacji. I takim właśnie programem jest Scratch – a wszystkich zainteresowanych zapraszamy do korzystania z tego bezpłatnego poradnika.

Programowanie wizualne dla każdego. Okładka publikacjiPrzy okazji wspomnimy, że 18 maja 2013 odbędzie się międzynarodowy dzień Scratcha. To idealna data do wzięcia udziału lub organizacji spotkań, czy warsztatów poświęconych programowaniu. Osoby chcące przeprowadzić jakieś wydarzenie w tym czasie lub dowiedzieć się więcej o Dniu Scratcha zachęcamy do odwiedzenia tej strony: day.scratch.mit.edu.

Programowanie wizualne dla każdego. Przewodnik po Scratch. Piotr Szlagor. Warszawa, marzec 2013; wydanie pierwsze; ISBN: 978-83-63286-07-1; format: ePUB. Seria: Think! Wirtualna Biblioteka Nowoczesnego Nauczyciela i Ucznia.

Publikacja bezpłatna, dostępna jest w sklepie Edustore.eu: https://edustore.eu/3-publikacje-edukacyjne. Zapraszamy do lektury!

Link bezpośredni do publikacji: https://edustore.eu/publikacje-edukacyjne/63-programowanie-wizualne-dla-kazdego-przewodnik-po-scratch.html 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie