Ukazała się III edycja „Przewodnika po e-learningu” autorstwa Marka Hyli. Książka ta jest jedną z niewielu pozycji na rynku wydawniczym, która kompletuje i porządkuje ogół zagadnień związanych z e-learningiem. Autor proponuje taką charakterystykę pojęcia: „E-learning to wszelkie działania wspierające proces szkolenia, wykorzystujące technologie teleinformatyczne”.
Przewodnik dotyka trzech głównych obszarów: technologii, treści szkoleniowej oraz usług wsparcia procesu nauczania. Dzięki temu czytelnik może się przyjrzeć powstawaniu i przebiegowi całego procesu e-learningu. „Niewątpliwym walorem książki jest przystępny język oraz ujęcie praktyczne. Wiele trudnych zagadnień zostało zilustrowanych ciekawymi przykładami - mówi dr Jacek Urbaniec, pełnomocnik rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego ds. e-nauczania, a także członek zarządu Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego.
„Książka - powiedziałbym więcej, podręcznik Marka Hyli - uświadamia nam, że różnice pomiędzy e-learningiem korporacyjnym a akademickim nie są zbyt duże. Nie dziwi więc, że studenci chętnie sięgają do ‘Przewodnika po e-learningu’. Zapotrzebowanie na wiedzę dotyczącą e-learningu istnieje, na co wskazuje trzecie już wydanie przewodnika. Książka ukazała się nakładem wydawnictwa Wolters Kluwer, natomiast patronat nad książką objęła firma szkoleniowo - doradcza House of Skills.
Temat e-learningu wywołuje w Polsce wiele dyskusji, nawet jego definicja sprawia trudność. Co więcej, nasz kraj nie jest jeszcze przygotowany, by w pełni korzystać z jego możliwości. W tegorocznym zestawieniu na temat gotowości krajów do wyzwań e-gospodarki, przygotowywanym przez tygodnik The Economist, Polska zajmuje odległe 41. miejsce. Wyżej na liście znalazły się takie kraje jak Chile, Czechy, Węgry czy Malezja.
Chociaż pozycja w zestawieniu nie napawa optymizmem, to z każdym rokiem zainteresowanie szkoleniami e-learningowymi w Polsce rośnie. „Dziś w większości organizacji znajdują się osoby, które orientują się w zagadnieniach zdalnego nauczania.” – opowiada o swoich doświadczeniach Marek Hyla. „Przedsiębiorstwa wykazują coraz większą aktywność, samodzielnie podejmując działania związane z e-learningiem. Z kolei firmy dostarczające rozwiązania e-learnigowe formują lub powiększają zespoły reagując w ten sposób na zapotrzebowania produktów i usług. Pojawia się wiele inicjatyw dotyczących organizacji seminariów i konferencji poświęconych zdalnemu nauczaniu.”
Marek Hyla pytany o adresatów swojej ksiązki odpowiada: „E-learning jest zagadnieniem z pogranicza wielu dyscyplin. Starałem się, by książka była zrozumiała i ciekawa zarówno dla kadrowca, jak i informatyka, zarówno dla osoby chcącej zastosować e-learning w szkoleniu pracowników, jak i dla menedżerów kontaktujących się z klientami docelowymi. Jest swego rodzaju fenomenem, że osoby zajmujące tak różne stanowiska dostrzegają korzyści z zastosowania jednego rozwiązania w dziedzinach, za które są odpowiedzialne”.
Chociaż publikacja ta koncentruje się wokół zagadnień e-learningu w szkoleniach, powinny się z nią zapoznać również nauczyciele, którzy chcieliby rozwijać zasoby e-learningowe na uczelniach i w systemie szkolnym. E-learning jest bardzo dobrą formą uzupełniania wiedzy i pogłębiania umiejętności, których szkoła z różnych przyczyn nie jest w stanie dostarczyć uczniom. Z tego względu powinien być brany przez dyrekcję szkoły jako przyjazna i oczekiwana przez uczniów forma wspierania edukacji.
Marek Hyla jest specjalistą w zakresie e-learningu, zajmuje się również informatyką, zarządzaniem i marketingiem. Obecnie pełni funkcję Dyrektora Zarządzającego Centrum technologii i innowacji w House of Skills. Na rynku e-learningu działa od 2000 roku. Certyfikowany OnLine Learning Manager. Projektant systemów do szkoleń internetowych oraz mobilnych supermemo.net. Autor tekstów o e-learningu w prasie specjalistycznej.
(Źródło: House of Skills)
„Książka - powiedziałbym więcej, podręcznik Marka Hyli - uświadamia nam, że różnice pomiędzy e-learningiem korporacyjnym a akademickim nie są zbyt duże. Nie dziwi więc, że studenci chętnie sięgają do ‘Przewodnika po e-learningu’. Zapotrzebowanie na wiedzę dotyczącą e-learningu istnieje, na co wskazuje trzecie już wydanie przewodnika. Książka ukazała się nakładem wydawnictwa Wolters Kluwer, natomiast patronat nad książką objęła firma szkoleniowo - doradcza House of Skills.
Temat e-learningu wywołuje w Polsce wiele dyskusji, nawet jego definicja sprawia trudność. Co więcej, nasz kraj nie jest jeszcze przygotowany, by w pełni korzystać z jego możliwości. W tegorocznym zestawieniu na temat gotowości krajów do wyzwań e-gospodarki, przygotowywanym przez tygodnik The Economist, Polska zajmuje odległe 41. miejsce. Wyżej na liście znalazły się takie kraje jak Chile, Czechy, Węgry czy Malezja.
Chociaż pozycja w zestawieniu nie napawa optymizmem, to z każdym rokiem zainteresowanie szkoleniami e-learningowymi w Polsce rośnie. „Dziś w większości organizacji znajdują się osoby, które orientują się w zagadnieniach zdalnego nauczania.” – opowiada o swoich doświadczeniach Marek Hyla. „Przedsiębiorstwa wykazują coraz większą aktywność, samodzielnie podejmując działania związane z e-learningiem. Z kolei firmy dostarczające rozwiązania e-learnigowe formują lub powiększają zespoły reagując w ten sposób na zapotrzebowania produktów i usług. Pojawia się wiele inicjatyw dotyczących organizacji seminariów i konferencji poświęconych zdalnemu nauczaniu.”
Marek Hyla pytany o adresatów swojej ksiązki odpowiada: „E-learning jest zagadnieniem z pogranicza wielu dyscyplin. Starałem się, by książka była zrozumiała i ciekawa zarówno dla kadrowca, jak i informatyka, zarówno dla osoby chcącej zastosować e-learning w szkoleniu pracowników, jak i dla menedżerów kontaktujących się z klientami docelowymi. Jest swego rodzaju fenomenem, że osoby zajmujące tak różne stanowiska dostrzegają korzyści z zastosowania jednego rozwiązania w dziedzinach, za które są odpowiedzialne”.
Chociaż publikacja ta koncentruje się wokół zagadnień e-learningu w szkoleniach, powinny się z nią zapoznać również nauczyciele, którzy chcieliby rozwijać zasoby e-learningowe na uczelniach i w systemie szkolnym. E-learning jest bardzo dobrą formą uzupełniania wiedzy i pogłębiania umiejętności, których szkoła z różnych przyczyn nie jest w stanie dostarczyć uczniom. Z tego względu powinien być brany przez dyrekcję szkoły jako przyjazna i oczekiwana przez uczniów forma wspierania edukacji.
Marek Hyla jest specjalistą w zakresie e-learningu, zajmuje się również informatyką, zarządzaniem i marketingiem. Obecnie pełni funkcję Dyrektora Zarządzającego Centrum technologii i innowacji w House of Skills. Na rynku e-learningu działa od 2000 roku. Certyfikowany OnLine Learning Manager. Projektant systemów do szkoleń internetowych oraz mobilnych supermemo.net. Autor tekstów o e-learningu w prasie specjalistycznej.
(Źródło: House of Skills)