Profesor jak otwarta księga

Szkoły i uczelnie
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
 
William Irwin, profesor filozofii z King’s College w Wilkes-Barre w Pennsylvanii założył swój profil w Facebooku po tym jak pojawił się w programie „Professors Strike Back”, potem stworzył swoją stronę w MySpace z podkładem muzycznym muzyki zespołu Metallica granej na harfie. Dziś przyznaje, że ma 10.000 przyjaciół w sieci. „Spotkałem w sieci najróżniejszych ludzi. To wspaniałe być częścią tego świata równoległego” – przyznaje. „Staram się robić wszystko, aby spotykać się z nimi gdzieś w sieci”.

Z kolei David H. Collingwood, profesor matematyki na uniwersytecie Waszyngtona, od dawna posiada swoją stronę internetową, na której zamieszcza zdjęcia ze swoich podróży i wakacji. Przyznaje, że wspólne zainteresowania ze studentami pomagają mu bardzo ocieplić relacje, co przekłada się na atmosferę studiów. Warto pokazywać, że też jest się człowiekiem.

Powoli środowisko akademickie zaczyna liczyć się z głosami studentów. Ci, którym zależy na dobrym wypełnianiu swoich obowiązków, nie pozostaną obojętni na głosy studentów komentujących ich wykład słowami „weźcie ze sobą na ten wykład poduszki”. Niektórzy nawet podejmują dialog ze studentami w internecie, starając się dowiedzieć, co takiego powinni zmienić w swoim sposobie nauczania. Oby ten trend się umacniał nie tylko na świecie, ale na trwałe zagościł również w Polsce.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zadania fakultatywne
Zadanie fakultatywne dla Pani:Uczeń ma do obsługi dziesięć przedmiotów (w liceum więcej), doba ma ty...
W miejsce dyskusji o tym jak będzie, proponowałbym również pomyśleć i o negatywnym scenariuszu, któr...
Jerzy T. napisał/a komentarz do O lekturach obowiązkowych w szkołach średnich 
@Aleksander Lubina: Słusznym wydaje się [...]A jeśli to założenie jest zwyczajnie fałszywe, to co? J...
Pora ostateczna to zmienić.
Nie do końca się zgadzam. Wywód Autora jest logiczny, ale pod warunkiem odwrócenia podstawowych zało...
PEŁNA ZGODA! Tylko, że to jest oczywiste od wielu lat i pozostaje zapytać, dlaczego nic nie jest w t...
Nie wiem co autorzy mają na myśli pisząc partnerstwo poznawcze między edukacją a technologią (AI). P...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Metody głębokiego uczenia się
Ppp: obawiam się że ilość materiału jest sprzężona z innymi pozostałymi parametrami, takimi jak wiel...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie