Młodzi konsumenci a Internet

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
badania i analizyKorporacja Disneya przeprowadziła badania świadomości cyfrowej dzieci w wieku od 8-14 lat. Uznano, że jest to pierwsze pokolenie, które nie zna życia bez Internetu i posługuje się nim zarówno do odrabiania pracy domowej, jak i do gier komputerowych. Istotne jest też, że dzieci te używają Internetu po to aby wzmacniać, a nie zastępować kontakty towarzyskie.
 
Europejskie badanie przeprowadzone przez korporację Disneya zwraca uwagę, że Pokolenie XD – cyfrowo świadome dzieci rodziców z Pokolenia X, które urodziły się między 1995 i 2001 rokiem – nie potrafi wyobrazić sobie świata bez Internetu czy wszechobecnej cyfryzacji.

Na potrzeby badania przepytano ponad 3000 dzieci z Polski, Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii oraz Włoszech, a jego rezultaty obalają wiele mitów o wpływie rewolucji cyfrowej na życie młodych ludzi. 95% europejskich nastolatków uważa, że Internet oraz serwisy społecznościowe są dla nich ważne, a prawie połowa twierdzi, że nie wyobraża sobie życia bez tych podstawowych narzędzi.

Polskie Pokolenie XD wyróżniają następujące cechy:
⇨ 
60% uważa, że Internet i komputery są dla nich tak ważne, że nie wyobraża sobie bez nich życia; 
⇨ 
Wśród trzech głównych zastosowań Internetu gry komputerowe (77%) są tylko nieznacznie bardziej popularne niż pomoc w odrabianiu pracy domowej (75%). Na trzecim miejscu znajduje się możliwość komunikowania się z przyjaciółmi poza szkołą (71%); 
⇨ 
65% polskich młodych XD czuje dumę, gdy idzie im dobrze w grach komputerowych. Najmniejszą popularnością wśród nich cieszą się gry typu real-life (7%), za to lubią oni internetowe gry zespołowe (22%); 
⇨ 
15% młodych XD odwiedza wirtualne światy.

“Nowa generacja podchodzi do cyfrowego świata z rozsądkiem i w sposób naturalny. Deklaruje, że sieci społecznościowe służą przede wszystkim do utrzymywania kontaktu z przyjaciółmi z realnego świata (częściej niż do nawiązywania nowych znajomości). Dla Pokolenia XD Internet będzie prawdopodobnie po prostu narzędziem. Równie zrozumiałym i oczywistym, co telefon dla ich rodziców” - mówi Bartek Chaciński, dziennikarz Przekroju, autor serii „Słowników najmłodszej polszczyzny”.

Victoria Hardy, Dyrektor Zarządzający EMEA Research - Disney XD, dodaje: „Wchodzimy właśnie w nowe dziesięciolecie, a nasze badanie europejskie identyfikuje cyfrowo świadome pokolenie. Cieszymy się, że raport ten obala niektóre negatywne mity dotyczące wpływu cyfrowej ery na życie dzieci i jednocześnie pokazuje, że są one generacją pozytywnie nastawionych do społeczeństwa i koncentrujących się na nim osób. Dodatkowo, korzystają z dostępnych im technologii po to aby poprawić swoje życie oraz przyszłość naszej planety. Dzieci z Pokolenia XD doskonale rozumieją zagadnienia społeczno-ekonomiczne oraz głębokie wartości rodzinne i demonstrują wzory zachowań, które będą miały ogromny wpływ na ich przyszłość.”

Ponadto według opublikowanego raportu, nowe pokolenie XD wybiera rodzinę i przyjaciół nad kulturę celebrytów. Badanie korporacji Disneya obala także mit o tym, że powszechność kultury celebrytów sprawia, że marzeniem dzieci jest stanie się w przyszłości popularnymi. Wynika z niego za to, że pokolenie XD przywiązuje ogromną wagę do spraw społecznych, a wśród najistotniejszych dla niego rzeczy najwyżej ceni sobie zdrowie, szczęście i rodzinę.

Prawie połowa z pytanych w Europie dzieci odpowiedziała, że najbardziej ceni swoją mamę. Na drugim miejscu z 30% głosów uplasował się tata, podczas gdy znani sportowcy, gwiazdy popu czy aktorzy telewizyjni i filmowi wymieniani byli sporadycznie.

Raport ten ukazuje również, że pomimo popularności kultury celebrytów, wśród pięciu najbardziej cenionych przez Pokolenie XD zawodów znajdują się tzw. zawody tradycyjne, jak: weterynarz, nauczyciel czy lekarz.

Ciekawe są również przekonania dotyczące sfery ekonomicznej i ekologicznej. Okazuje się, ża młodzi XD już wyrabiają sobie w tym wieku przyzwyczajenia finansowe: 70% oszczędza swoje kieszonkowe zamiast natychmiast je wydawać; 64% młodych XD, gdy dorośnie wolałoby pracować na własny rachunek zamiast pracować dla kogoś. Prawie wszyscy młodzi (97%) wierzą, że należy dbać o naszą planetę, a 74% regularnie recyclinguje.

Badanie przeprowadzone przez Disneya, The Future Laboratory i Taylor Nelson Sofres, jest największym dotychczas tego typu badaniem, koncentrującym się na odczuciach i zachowaniach nastolatków. Firma Taylor Nelson Sofres przeprowadziła badanie internetowe wśród 3020 dzieci z Polski, Francji, Niemczech, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii w wieku od 8 – 14 lat.

(Źródło: disneyxd.pl)


Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie