Internet łączy nas coraz częściej

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
badania i analizyCoraz cześciej korzystamy z Internetu. Sieć z roku na rok zdobywa systematycznie nowych użytkowników, chociaż istnieje również duża grupa jego zdeklarowanych przeciwników, głównie wśród osób starszych. Z badań MillwardBrown SMG/KRC wynika, że z internetu korzystało w 2009 roku już 49,5% Polaków. Rok wcześniej było to 45,1%.
 
Z badania wynika, że od 2001 roku, kiedy z internetu korzystało 12% Polaków, liczba jego użytkowników rokrocznie rośnie średnio o 3-4%. Polacy cenią użyteczność Internetu i możliwości komunikowania się z całym światem za jego pośrednictwem.

W 2009 r. ponad 73% polskich internautów korzystało z sieci codziennie, prawie 17% kilka razy w tygodniu, ponad 5% raz na tydzień, a 3% - kilka razy w miesiącu. 91,7% internautów korzysta z sieci w domu, 22,3% w pracy, 7% w szkole i na uczelni, a 5,3% u znajomych. Z kawiarenek internetowych korzysta 0,8%.
 
Najpopularniejszą formą kontaktu Polaków z internetem jest stałe łącze - kabel lub dostęp radiowy - 76,7%. Przez modem z siecią łączy się już tylko 4,2% internautów, a 1,8% używa do tego telefonu komórkowego.

Z kolei z komunikatu „Mass media w internecie“, CBOS 11/2010, dowiadujemy się, że Polacy coraz bardziej lubią Internet jako kanał dystrybucji tradycyjnych mediów. Co piąty dorosły Polak słucha radia przez internet. Mniej więcej tyle samo osób ogląda w sieci telewizję, filmy i seriale. Jedna trzecia dorosłych (dwie trzecie użytkowników internetu) czyta online gazety lub czasopisma. Z roku na rok coraz chętniej sięgamy przez internet do innych mediów.

badania i analizy 

Wyniki badania CBOS potwierdzają również, że wirtualne społeczności cieszą się coraz większym zainteresowaniem internautów. Z naszych najnowszych badań wynika, że obecnie niemal dwie trzecie użytkowników internetu zarejestrowało się w jakimś portalu społecznościowym. Uczestnictwo w społecznościach wirtualnych w największym stopniu wynika z chęci utrzymania kontaktu ze znajomymi, a także jest próbą zaspokojenia własnej ciekawości. Istotnym aspektem rejestracji w portalach jest również nadzieja na odnowienie dawnych znajomości, chęć wypełnienia wolnego czasu m.in. słuchaniem muzyki, oglądaniem filmów lub zdjęć czy też czytaniem zamieszczonych tam tekstów.

badania i analizy 

Szkoda, że instytucje badawcze nie zwracają w badaniach uwagi na wykorzystanie internetu w edukacji, osobno młodzieży i dorosłych. Takie wyniki prowadzone na przestrzeni wielu lat mogłyby dać między innymi odpowiedź na pytanie, czy zaczynamy się uczyć częściej, ustawicznie, przez całe życie.

Badanie SMG/KRC zostało przeprowadzone na ogólnopolskiej reprezentatywnej dla populacji dla wieku 15-75 próbie 24 tys. 182 osób, na podstawie wywiadów ankieterów w domach w 2009 r. Dane CBOS pochodzą z badania „Aktualne problemy i wydarzenia” zrealizowanego w kwietniu 2010 r.


Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie