Internetowe wyszukiwarki znajdą rozwiązanie

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

badania edukacyjneAmerykański instytut badawczy Pew we współpracy z Uniwersytetem Illinois Urbana-Champaign opublikował wyniki badań poświęconych wykorzystaniu przez użytkowników internetowych wyszukiwarek do zdobywania informacji. Okazuje się, że już więcej osób szuka odpowiedzi na nurtujące ich pytania w Internecie niż zwraca się do ekspertów czy członków rodziny.

 

Respondenci byli pytani, czy na przestrzeni ostatnich 2 lat napotykali problemy w dostępie do informacji publicznej – na przykład w związku z usługami publicznej służby zdrowia, preferencyjnymi sposobami finansowania edukacji szkolnej dzieci, podatkami. Ci, którzy odpowiedzieli twierdząco, byli proszeni o wskazanie, w jaki sposób poradzili sobie z tym problemem i gdzie uzyskali poszukiwaną informację. Na Internet jako źródło informacji wskazał najwyższy odsetek osób - 58% użyło Internetu (w domu, pracy, bibliotece czy w innym miejscu), aby znaleźć odpowiedź. 53% zwróciło się do ekspertów (lekarzy, prawników, doradców finansowych), 45% korzystało z pomocy przyjaciół i członków rodziny, 36% szukało odpowiedzi w gazetach i czasopismach. 34% osób badanych zwróciło się z bezpośrednim pytaniem do agencji rządowej, 16% szukało informacji w radio i telewizji, a 13% skorzystało z pomocy biblioteki publicznej.

 

Wyniki badań wykazały również, że biblioteki nie tracą na znaczeniu jako miejsce wyszukiwania informacji w epoce Internetu, o ile są wyposażone w komputery z dostępem do sieci. Okazuje się, że wśród najczęstszych użytkowników bibliotek są przedstawiciele tzw. generacji Y (wiek 18-29, zwolennicy nowych technologii). W porównaniu do starszych osób znacznie częściej poszukiwali oni odpowiedzi na swoje pytania właśnie w bibliotekach, przeszukując tam katalogi i zasoby internetowe.

 

Celem badań prowadzonych w ramach projektu Pew Internet & American Life Project, jest ocena wpływu Internetu na życie rodzin, społeczności, zakłady pracy, gospodarstwa domowe, edukację, życie codzienne, zdrowie, życie obywatelskie i polityczne.

 

Image

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Te "restrykcyjne zasady" w badanych szkołach polegały na tym, że uczniowie mieli "zakaz korzystania ...
Myślę, że to powinno być "na żądanie ucznia". Wyobraźmy sobie, że przedmiot X mnie nie interesuje, a...
Kazimierz napisał/a komentarz do Klauzula informacyjna - dane osobowe
Bardzo interesujące i pożyteczne artykuły
Taką ofertą dla nauczycieli, jakiej gwałtownie potrzebujemy, z całą pewnością nie jest pomysł aby do...
Ten pomysł jest wyśmienity i zasługuje na szerokie wdrożenie! Po 14 latach od pierwszego chyba wyraż...
Grażyna Uhman napisał/a komentarz do Refleksja nad wprowadzaniem technologii do nauczania
To jest strzał w dziesiątkę! Staram się sledzić nowosci technologiczne w edukacji, skończyłam kurs ...
Wynik jest oczywisty. Jeśli ktoś mało korzysta - nic nie zmieni kilkugodzinna przerwa. Jeśli ktoś du...
Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie