Internetowe wyszukiwarki znajdą rozwiązanie

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

badania edukacyjneAmerykański instytut badawczy Pew we współpracy z Uniwersytetem Illinois Urbana-Champaign opublikował wyniki badań poświęconych wykorzystaniu przez użytkowników internetowych wyszukiwarek do zdobywania informacji. Okazuje się, że już więcej osób szuka odpowiedzi na nurtujące ich pytania w Internecie niż zwraca się do ekspertów czy członków rodziny.

 

Respondenci byli pytani, czy na przestrzeni ostatnich 2 lat napotykali problemy w dostępie do informacji publicznej – na przykład w związku z usługami publicznej służby zdrowia, preferencyjnymi sposobami finansowania edukacji szkolnej dzieci, podatkami. Ci, którzy odpowiedzieli twierdząco, byli proszeni o wskazanie, w jaki sposób poradzili sobie z tym problemem i gdzie uzyskali poszukiwaną informację. Na Internet jako źródło informacji wskazał najwyższy odsetek osób - 58% użyło Internetu (w domu, pracy, bibliotece czy w innym miejscu), aby znaleźć odpowiedź. 53% zwróciło się do ekspertów (lekarzy, prawników, doradców finansowych), 45% korzystało z pomocy przyjaciół i członków rodziny, 36% szukało odpowiedzi w gazetach i czasopismach. 34% osób badanych zwróciło się z bezpośrednim pytaniem do agencji rządowej, 16% szukało informacji w radio i telewizji, a 13% skorzystało z pomocy biblioteki publicznej.

 

Wyniki badań wykazały również, że biblioteki nie tracą na znaczeniu jako miejsce wyszukiwania informacji w epoce Internetu, o ile są wyposażone w komputery z dostępem do sieci. Okazuje się, że wśród najczęstszych użytkowników bibliotek są przedstawiciele tzw. generacji Y (wiek 18-29, zwolennicy nowych technologii). W porównaniu do starszych osób znacznie częściej poszukiwali oni odpowiedzi na swoje pytania właśnie w bibliotekach, przeszukując tam katalogi i zasoby internetowe.

 

Celem badań prowadzonych w ramach projektu Pew Internet & American Life Project, jest ocena wpływu Internetu na życie rodzin, społeczności, zakłady pracy, gospodarstwa domowe, edukację, życie codzienne, zdrowie, życie obywatelskie i polityczne.

 

Image

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M. Sysło napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
Każdego nauczyciela interesuje, czy jeśli uczeń wykonał zadanie (zbudował robota czy inny obiekt, ro...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Win-Win Barbary Nowackiej
Zgoda w 100% - dowodów na to, że politycy z prawej i lewej mają edukację narodową w najgłębszym "pow...
A co to jest ten dar? Coś wrodzonego czy coś wyuczonego? Tak jak można nauczyć się opowiadania tak m...
Ppp napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
A czy ta informacja zwrotna jest do czegokolwiek potrzebna?Jeśli jestem dobry, to o tym wiem i inf. ...
Z jednej strony prawda. Z drugiej, jak ktoś ma DAR opowiadania, to nie musi się uczyć sztywnych zasa...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Raportem w płot
Dziękuję za rzeczowy komentarz. Zgadzam się, że ESOKJ (CEFR) to fundament współczesnego nauczania ję...
Nie znam n-la W-F, który nie przygotowuje się do zajęć, nie planuje swojej pracy. Powiem więcej. Nie...
Bartosz Markowicz napisał/a komentarz do Fizyka da się lubić!
Zgadzam się w pełni z przedstawioną w artykule ideą - fizyka ożywa dopiero wtedy, gdy uczniowie sami...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie