Internetowe wyszukiwarki znajdą rozwiązanie

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

badania edukacyjneAmerykański instytut badawczy Pew we współpracy z Uniwersytetem Illinois Urbana-Champaign opublikował wyniki badań poświęconych wykorzystaniu przez użytkowników internetowych wyszukiwarek do zdobywania informacji. Okazuje się, że już więcej osób szuka odpowiedzi na nurtujące ich pytania w Internecie niż zwraca się do ekspertów czy członków rodziny.

 

Respondenci byli pytani, czy na przestrzeni ostatnich 2 lat napotykali problemy w dostępie do informacji publicznej – na przykład w związku z usługami publicznej służby zdrowia, preferencyjnymi sposobami finansowania edukacji szkolnej dzieci, podatkami. Ci, którzy odpowiedzieli twierdząco, byli proszeni o wskazanie, w jaki sposób poradzili sobie z tym problemem i gdzie uzyskali poszukiwaną informację. Na Internet jako źródło informacji wskazał najwyższy odsetek osób - 58% użyło Internetu (w domu, pracy, bibliotece czy w innym miejscu), aby znaleźć odpowiedź. 53% zwróciło się do ekspertów (lekarzy, prawników, doradców finansowych), 45% korzystało z pomocy przyjaciół i członków rodziny, 36% szukało odpowiedzi w gazetach i czasopismach. 34% osób badanych zwróciło się z bezpośrednim pytaniem do agencji rządowej, 16% szukało informacji w radio i telewizji, a 13% skorzystało z pomocy biblioteki publicznej.

 

Wyniki badań wykazały również, że biblioteki nie tracą na znaczeniu jako miejsce wyszukiwania informacji w epoce Internetu, o ile są wyposażone w komputery z dostępem do sieci. Okazuje się, że wśród najczęstszych użytkowników bibliotek są przedstawiciele tzw. generacji Y (wiek 18-29, zwolennicy nowych technologii). W porównaniu do starszych osób znacznie częściej poszukiwali oni odpowiedzi na swoje pytania właśnie w bibliotekach, przeszukując tam katalogi i zasoby internetowe.

 

Celem badań prowadzonych w ramach projektu Pew Internet & American Life Project, jest ocena wpływu Internetu na życie rodzin, społeczności, zakłady pracy, gospodarstwa domowe, edukację, życie codzienne, zdrowie, życie obywatelskie i polityczne.

 

Image

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie