O powrocie do szkoły

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W tym tygodniu wszyscy uczniowie wrócili do nauki stacjonarnej w polskich szkołach. Sam moment powrotu wywoływał sporo emocji, zarówno wśród nauczycieli, jak i przede wszystkim wśród uczniów i… rodziców. Jak będzie po powrocie? Wracamy do przyspieszonego „przerabiania materiału”, czy stawiamy na relacje i cieszenie się bezpośrednim kontaktem?

Te pierwsze dni nauki stacjonarnej w szkołach pokazały dwa różne podejścia. Niektóre szkoły postawiły na działania integracyjne i korzystając z Dnia Dziecka (i dni wolnych od zajęć w szkołach podstawowych w związku z egzaminami klas 8.) – przygotowały bardzo luźny program zajęć nastawiony na integrację społeczności szkolnej, inne z marszu wzięły się za kartkówki i sprawdziany, aby przypomnieć uczniom, że szkoła to nie jest zabawa...

W ostatni poniedziałek Fundacja EFC zorganizowała rozmowę na temat powrotu do szkoły, chcąc dowiedzieć się, „jak było w szkole”. W rozmowie na temat powrotu do szkół i (od)budowania relacji uczestniczyli: Justyna Suchecka – dziennikarka edukacyjna, Marta Florkiewicz-Borkowska – nauczycielka, zdobywczyni tytułu Nauczyciela Roku (2017), Paweł Łazar – uczeń II LO w Poznaniu i Julia Sternik – uczennica III LO w Gdańsku, a spotkanie prowadziła Aleksandra Saczuk, prezeska Fundacji EFC.

Jeszcze sporo czerwca przed nami, zanim zakończymy kolejny „eksperymentalny” rok szkolny. Relacje, czy nadrabianie? Jakie emocje i wyzwania towarzyszą nauczycielom i młodzieży. Co przeszkadza, a co pomaga? Co razem możemy zrobić, żeby w szkołach było wszystkim po prostu dobrze?

Zapraszamy do refleksji i posłuchania rozmowy:

 

Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl (2008) i organizatorem cyklu INSPIR@CJE. Zajmuje się zawodowo polską edukacją od ponad 15. lat i jest głęboko zaangażowany w debatę na temat modernizacji i reformy szkolnictwa (zob. np. Dobre zmiany w edukacjiJak będzie zmieniać się edukacja?). Realizuje projekty edukacyjne i szkoleniowe o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Blisko współpracuje z nauczycielami i szkołami. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie