O powrocie do szkoły

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W tym tygodniu wszyscy uczniowie wrócili do nauki stacjonarnej w polskich szkołach. Sam moment powrotu wywoływał sporo emocji, zarówno wśród nauczycieli, jak i przede wszystkim wśród uczniów i… rodziców. Jak będzie po powrocie? Wracamy do przyspieszonego „przerabiania materiału”, czy stawiamy na relacje i cieszenie się bezpośrednim kontaktem?

Te pierwsze dni nauki stacjonarnej w szkołach pokazały dwa różne podejścia. Niektóre szkoły postawiły na działania integracyjne i korzystając z Dnia Dziecka (i dni wolnych od zajęć w szkołach podstawowych w związku z egzaminami klas 8.) – przygotowały bardzo luźny program zajęć nastawiony na integrację społeczności szkolnej, inne z marszu wzięły się za kartkówki i sprawdziany, aby przypomnieć uczniom, że szkoła to nie jest zabawa...

W ostatni poniedziałek Fundacja EFC zorganizowała rozmowę na temat powrotu do szkoły, chcąc dowiedzieć się, „jak było w szkole”. W rozmowie na temat powrotu do szkół i (od)budowania relacji uczestniczyli: Justyna Suchecka – dziennikarka edukacyjna, Marta Florkiewicz-Borkowska – nauczycielka, zdobywczyni tytułu Nauczyciela Roku (2017), Paweł Łazar – uczeń II LO w Poznaniu i Julia Sternik – uczennica III LO w Gdańsku, a spotkanie prowadziła Aleksandra Saczuk, prezeska Fundacji EFC.

Jeszcze sporo czerwca przed nami, zanim zakończymy kolejny „eksperymentalny” rok szkolny. Relacje, czy nadrabianie? Jakie emocje i wyzwania towarzyszą nauczycielom i młodzieży. Co przeszkadza, a co pomaga? Co razem możemy zrobić, żeby w szkołach było wszystkim po prostu dobrze?

Zapraszamy do refleksji i posłuchania rozmowy:

 

Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl (2008) i organizatorem cyklu INSPIR@CJE. Zajmuje się zawodowo polską edukacją od ponad 15. lat i jest głęboko zaangażowany w debatę na temat modernizacji i reformy szkolnictwa (zob. np. Dobre zmiany w edukacjiJak będzie zmieniać się edukacja?). Realizuje projekty edukacyjne i szkoleniowe o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Blisko współpracuje z nauczycielami i szkołami. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie