Nauczanka zawsze winna…

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Lubimy obwiniać jedni drugich o błędy popełnione w procesie edukacji. Zdarzało się to nieraz w przeszłości nawet jaśnie panującym ministrom w MEN. Najwięcej dostawało się nauczycielom wczesnoszkolnym, wiadomo, w końcu to one, nauczanki, rozpoczynały szkolną edukację i uczyły dzieci podstaw „wszystkiego”. A zatem „za wszystko” odpowiadają. No to zobaczmy za co (między innymi)…

Dzisiejszy wpis będzie nieco mniej poważny, chociaż dotyczy jak najbardziej poważnego i powtarzającego się zjawiska w polskiej edukacji. Jeśli coś idzie nie tak, zwykliśmy poszukiwać źródła problemu. No a kiedy zaczyna się edukacja szkolna - wiadomo! Potem w szkole podstawowej w klasach IV-VI, albo nawet i w gimnazjum, można usłyszeć: "Czego wy tam uczyłyście te dzieci?", "Dlaczego one nie potrafią?". Podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2016 w dowcipny sposób na te zarzuty odpowiedź Jacek Ścibor z Zespołu Szkół w Chrząstawie Wielkiej i członek grupy Superbelfrzy RP:

W swoim wystąpieniu Jacek Ścibor chciał również zwrócić uwagę na to, że nauczyciele w coraz większym stopniu są nauczycielami „cyfrowymi” – posługują się coraz większym zasobem narzędzi na co dzień, choć nie zawsze świadomie i efektywnie. To, na ile jesteśmy (stajemy się) cyfrowi, zależy w dużej mierze od otwartości, chęci próbowania i skłonności do poszukiwań „nowego” w dydaktyce.

***

Organizatorami konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2016 są firma Think GlobalFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.

Partnerem merytorycznym jest społeczność Superbelfrzy RP, a szczególnie nauczycielki wczesnoszkolne działające w fejsbukowej grupie Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji są: Fundacja OrangeFundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem globalnym konferencji jest Kulczyk Foundation.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski, kwartalnik Wokół Szkoły oraz pismo Pieniądze są Dla Szkoły.

 

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...
Ci dorośli kiedyś chodzili do szkoły (niektórzy całkiem niedawno) i ktoś porozdawał im matury. Suger...
Sławomir napisał/a komentarz do Urządzimy młodym nowy, wspaniały świat
Ciekawa polemika. Zauważam, być może błędnie, kontrast między podejściem dialektycznym (Pana, Panie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie