Rozwój psychofizyczny i ekspresję małego dziecka możemy stymulować na wiele różnych sposobów. Szczególną uwagę w przedszkolu i szkole powinniśmy zwracać na aktywności muzyczne połączone z ruchem. Możemy wykorzystać wiele prostych form – np. pląsy, tańce, pantomimiczne gesty, klaskanie – wszystko, co potrafimy uzyskać za pomocą swojego ciała i dostępnych pod ręką przedmiotów.
Edukację muzyczną w placówkach oświatowych powinniśmy prowadzić w sposób planowy i przemyślany. O tym, w jaki sposób kształtować kompetencje we wczesnej edukacji oraz jak zachęcać dzieci do muzykowania, opowiadał podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2019 Piotr Kaja, nauczyciel, muzyk i kompozytor, edukator, trener oraz wykładowca akademicki, autor i współautor kilkudziesięciu publikacji książkowych, m.in.: podręczników szkolnych, książek metodyczno-repertuarowych i śpiewników, licznych opracowań muzycznych i multimedialnych. Jak zwykle na INSPIR@CJACH jego wystąpienie było dynamicznym spektaklem, performance, z aktywnym udziałem całej sali. Zachęcamy do skorzystania z tych bezcennych inspiracji w swoich klasach.
Zapraszamy na część pierwszą wystąpienia:
Zapraszamy na część drugą wystąpienia:
***
Organizatorami zorganizowanej w dniach 23-24 lutego br. konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2019 były: Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK!, Edunews.pl oraz Think Global sp. z o.o..
Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP i Superbelfrzy Mini.
Partnerami konferencji byli: Fundacja Orange, Learnetic S.A. oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Media partnerskie to Głos Nauczycielski i kwartalnik Wokół Szkoły.