Najważniejszy jest pomysł - to od niego zaczyna się dobry projekt, który chcemy zaproponować uczniom. W szkole publicznej jest sporo miejsca na realizację zajęć w formule projektowej, nie tylko przedmiotowych, ale i interdyscyplinarnych, w szczególności na etapie wczesnoszkolnym. Nie ma przeszkód, abyśmy krótkie i długie projekty przez cały rok prowadzili.
Projekty przygotowane razem z dziećmi sprawiają, że dzieci się angażują, chętnie podejmują się działań, których nigdy jeszcze nie robili, uczą się nie wiedząc, że się uczą i stają się szczęśliwe.
O tym, jak pracować metodą projektu, jak uaktywnić współpracę i przedsiębiorczość dzieci, opowiadały podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH Lucyna Stolcman i Marta Nowak ze Szkoły Podstawowej im. Arkadego Fiedlera w Połajewie.
Zapraszamy na wystąpienie:
***
Organizatorami zorganizowanej w dniach 23-24 lutego br. konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2019 były: Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK!, Edunews.pl oraz Think Global sp. z o.o.
Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP i Superbelfrzy Mini.
Partnerami konferencji byli: Fundacja Orange, Learnetic S.A. oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Media partnerskie to Głos Nauczycielski i kwartalnik Wokół Szkoły.
Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl (2008). Zajmuje się zawodowo polską edukacją od ponad 15. lat i jest głęboko zaangażowany w debatę na temat modernizacji i reformy szkolnictwa (zob. np. Dobre zmiany w edukacji, Jak będzie zmieniać się edukacja?). Realizuje projekty edukacyjne i szkoleniowe o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Blisko współpracuje z nauczycielami i szkołami (m.in. w radzie rodziców). Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP.