Gdy podejrzewamy krzywdzenie dziecka

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak powinna zareagować szkoła w sytuacji podejrzenia lub ujawnienia przemocy w rodzinie dziecka? Jakie działania podjąć, kiedy dochodzi do przemocy rówieśniczej? A jakie, gdy sprawcą jest pracownik szkoły? W ustaleniu procedur reagowania w placówce pomocny będzie materiał przygotowany przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę (dawniej Fundacja Dzieci Niczyje).

Podjęcie odpowiedniej interwencji w przypadku podejrzenia lub ujawnienia krzywdzenia dziecka jest obowiązkiem placówki oświatowej.

Przygotowany przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę materiał „Procedury interwencji w przypadku krzywdzenia dzieci” może pomóc w ustaleniu procedur reagowania w sytuacji, kiedy sprawcą przemocy jest ktoś z rodziny dziecka, rówieśnik, lub pracownik placówki.

Opracowanie powstało z myślą o przedszkolach i szkołach realizujących program Chronimy Dzieci, do którego przystąpiło już ponad 3600 szkół i przedszkoli z całej Polski (kliknij):

Jednym z najważniejszych, ale zarazem najtrudniejszych w realizacji, elementów misji organizacji i instytucji działających na rzecz dzieci, jest skuteczna ochrona każdego dziecka przed przemocą i stworzenie mu warunków do pełnego i harmonijnego rozwoju. Program Chronimy Dzieci prowadzony jest, by wspierać placówki i pracowników oświaty w działaniach na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa dzieci. Udział w programie jest bezpłatny i umożliwia wdrożenie systemowych rozwiązań na rzecz ochrony dzieci przed krzywdzeniem (polityki ochrony dzieci). Ustanowienie i wprowadzenie w życie polityki ochrony dzieci pozwala na zabezpieczenie interesu dziecka, spełnienie prawnych wymogów spoczywających na placówkach oświatowych, a także podejmowanie działań w sposób przemyślany i skuteczny. Fundacja wspiera będące w programie placówki bogatą i bezpłatną oferta edukacyjną (materiały edukacyjne, scenariusze zajęć z dziećmi i z rodzicami, szkolenia dla pracowników, kursy e-learningowe).

Placówki zainteresowane dołączeniem do programu, mogą to zrobić na stronie: www.chronimydzieci.pl

 

Program Chronimy Dzieci jest współfinansowany ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej w ramach Rządowego programu na lata 2014-2016 „Bezpieczna i przyjazna szkoła” - zadanie publiczne „Bezpieczna i przyjazna szkoła – ocena szkół i placówek systemu oświaty realizujących politykę ochrony dzieci przed agresją i przemocą”.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie