Przybij piątkę! Czyli jak budować relacje z osobami niepełnosprawnymi

fot. Dr Omnibus

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Podczas akcji społecznościowego pisania poradnika "Przybij piątkę koledze bez dłoni!" w ramach kampanii społecznej "Równi w różnorodności 2016",  napłynęło do organizatorów mnóstwo historii osób niepełnosprawnych i ich bliskich. Były wśród nich listy od osób, które nie spotykają się na co dzień z osobami niepełnosprawnymi. Niektóre z nich dotyczą sytuacji, w których ktoś nie wiedział, jak powinien się zachować, inne to życzliwe porady pisane z perspektywy osoby niepełnosprawnej. Po zebraniu wszystkich w jednym miejscu, powstał cenny poradnik dla uczniów, nauczycieli i rodziców, z którym warto się zapoznać.

Oto treść jednego z listów, który dotarł do organizatorów:

fot. DrOmnibus

"Za wszystkie historie ogromnie dziękujemy! Jesteśmy przekonani, że dzielenie się nimi jest niezwykle cenne. Pozwala nam przerwać zmowę milczenia w temacie niepełnosprawności." - mówi Bogumiła Matuszewska, prezes Zarządu firmy DrOmnibus, organizatora kampanii «Równi w różnorodności 2016». "W wielu listach pojawia się życzenie, by o temacie niepełnosprawności mówić otwarcie. To niniejszym czynimy. I oddajemy Im głos."

Graficzna wersja praktycznych porad przygotowana z myślą o dzieciach a korzyścią również dla dorosłych jest dostępna bezpłatnie - zapraszamy do pobierania i dzielenia się poradnikiem Przybij piątkę koledze bez dłoni!.

Nauczyciele i edukatorzy pracujący z dziećmi z zaburzeniami zachowania i rozwoju mogą bezpłatnie i bezterminowo korzystać z materiałów wypracowanych w ramach dotychczasowych działania w kampanii. Można skorzystać m.in. z takich zasobów:

Scenariusz lekcji pt.: Dlaczego każdy z nas jest inny? - pokazujący dzieciom podczas zajęć, że różnorodność ubogaca relacje między rówieśnikami, że każde dziecko jest utalentowane, a poprzez swoje zainteresowania i pasje, którymi dzieli się z innymi, inspiruje i buduje szacunek w grupie.

Magazyn DrOmnibus dla nauczycieli - kwartalnik ze scenariuszami lekcji włączającymi dzieci z zaburzeniami zachowania i rozwoju podczas lekcji w klasach zintegrowanych lub ogólnych, artykułami poradnikowymi. W grudniu 2016 ukazał się 2. numer magazynu. W drugim semestrze roku szkolnego 2016-17 przygotowane zostaną kolejne dwa numery - zobacz jak zapisać się na magazyn.

Kampania Równi w różnorodności wystartuje z nowymi działaniami dla dzieci, rodziców i nauczycieli już we wrześniu 2017 r. , ale przygotowania już się rozpoczęły.

 

(Źródło: DrOmnibus, opr. red.)

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie