Sidebar

08
Cz, Maj

Jak nauczać empatii? Zacznij od odpowiednich materiałów

fot. Tatiana Jachyra - Kulczyk Foundation

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Ruszyły zamówienia na bezpłatne, multimedialne materiały edukacyjne przeznaczone do nauczania dzieci postawy empatycznej. To już trzecia edycja cieszących się dużą popularnością wśród nauczycieli zeszytów z gotowymi scenariuszami lekcji, które we współpracy z ekspertami przygotowuje Kulczyk Foundation. Składający zamówienie w najbliższych dniach, otrzymają materiały jeszcze w tym miesiącu, a wśród nich pierwsze wydanie zeszytów dla przedszkolaków oraz młodzieży powyżej 15 roku życia.

Edukacja jest jednym z filarów działalności Kulczyk Foundation. Fundacja specjalizuje się w propagowaniu wartości i postaw opartych na zrozumieniu drugiego człowieka, współczuciu i aktywnym uczestnictwie we wspólnocie. Wspiera w tym zadaniu pedagogów w całym kraju. W tym celu oferuje bezpłatne materiały edukacyjne „Efekt Domina”. To nowe i rozszerzone wydanie chętnie wykorzystywanych przez wychowawców w poprzednich latach zeszytów z serii „Wiem. Czuję. Pomagam”.

W roku szkolnym 2018/19 do rąk nauczycieli trafi aż pięć zeszytów zawierających od 8 do 10 scenariuszy lekcji dostosowanych do różnych grup wiekowych. Uzupełnieniem każdego z nich są atrakcyjne materiały multimedialne: dla najmłodszych są to audiobooki z „Mądrymi bajkami z całego świata” czytanymi m.in. przez Kubę Błaszczykowskiego czy Maję Ostaszewską, natomiast dla młodzieży fragmenty serialu dokumentalnego „Efekt Domina”, który przedstawia problemy ludzi na całym świecie i sposoby na udzielenie im skutecznej pomocy.

Nowością są zeszyty ze scenariuszami lekcji dla dzieci w wieku przedszkolnym (3-6 lat) oraz dla młodzieży (powyżej 15 roku życia). Te pierwsze stanowią wartościowe wprowadzenie do kształtowania postawy empatycznej u najmłodszych poprzez naukę rozpoznawania przeżywanych emocji i odczytywania ich u innych. Z kolei materiały do pracy z młodzieżą w szkołach średnich koncentrują się nie tyle na określonych wartościach, ile na rozwoju konkretnych umiejętności, które są potrzebne, aby w ciekawy i klarowny sposób wyrazić swoją opinię, nauczyć się słuchać innych oraz konstruktywnie odnosić się do ich wypowiedzi.

fot. Tatiana Jachyra - Kulczyk Foundation

fot. Tatiana Jachyra

Wsłuchując się w potrzeby nauczycieli, każdego roku rozwijamy i ulepszamy nasze scenariusze, ale ich główne zadanie pozostaje bez zmian. Jest nim pomoc uczniom w lepszym poznaniu siebie, swoich emocji, wartości i motywacji, a także zrozumienie emocji, wartości i motywacji innych. Wierzymy, że rozwój tych kompetencji od najmłodszych lat pozwala stawać się lepszym człowiekiem oraz skuteczniej pomagać innym ludziom – mówi Anna Samsel, dyrektor Działu Edukacji w Kulczyk Foundation.

Zeszyty powstały we współpracy merytorycznej z ekspertami z Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i nauczycielami. Aby je zamówić, wystarczy wypełnić formularz na stronie http://www.wiemczujepomagam.pl.

 

(Źródło: Kluczyk Foundation)

 

Komentarze (0)
Nie ma tu jeszcze żadnych komentarzy
Skomentuj
Piszesz jako gość
×
Suggested Locations
Wpisz tekst z poniższego obrazka. Nie jest wyraźny?

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...
Ludzie nie umieją słuchać bo są skupieni na sobie, na swoim ja. Do tego dochodzą narcystyczne wzorce...
Rafał Kapica napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
tak tablice są bardzo dobrym rozwiązaniem - polecam
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Świetnie, nareszcie! Acz poprzez 'reductio ad absurdum' niestety (starożytnym wystarczyło że wyobraz...
Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie