Program konferencji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Warszawa, 10-11.02.2018

(miejsce: Biblioteka Narodowa, Al. Niepodległości 213)

Szanowni Państwo, konferencja, podobnie jak poprzednie, będzie prowadzona w szybkim tempie i bogata, jeśli chodzi o zagadnienia dotyczące pracy, wyzwań i  narzędzi warsztatu nowoczesnego nauczyciela. Dzielimy się i inspirujemy dobrymi praktykami. Nie prowadzimy sesji równoległych – naszym celem jest wymiana doświadczeń i wzajemna inspiracja nauczycieli zajmujących się różnymi obszarami edukacji. Zalecamy pozostać do końca konferencji (naprawdę warto). Program jest bogaty, a wystąpienia zaproszonych prelegentów i ich doświadczenia szkolne z pewnością unikalne.

Konferencję celowo organizujemy w sobotę i niedzielę - dla wielu nauczycieli wczesnoszkolnych są to, ze względu na charakter pracy, jedyne dni, w których mogą wziąć udział w spotkaniach i konferencjach z zakresu doskonalenia zawodowego. To spotkanie zalicza się do takich, z których wrócą Państwo z ogromnym bagażem pomysłów, energią i optymizmem.

<<POWRÓT DO WYDARZENIA>>

***

 

10 lutego 2018 - sobota

8.30 Rejestracja

10.00 Powitanie - 10 lat inspiracji z Edunews.pl

  • Marcin Polak (redaktor naczelny Edunews.pl)

--- blok wprowadzający ---

10.30 Wystąpienie otwierające: Pozwólmy dzieciom uczyć się i rozwijać w szkole

  • Prof. dr hab. Dorota Klus-Stańska (Uniwersytet Gdański, Komitet Nauk Pedagogicznych PAN)

11.30 Edukacja matematyczna dla najmłodszych - odtwarzanie czy tworzenie i odkrywanie?

  • Prof. dr hab. UW Małgorzata Żytko (Uniwersytet Warszawski)

12.30 Małe dziecko w wielkiej szkole - zadania i wyzwania

  • Ewa Radanowicz (Szkoła Podstawowa w Radowie Małym, Superbelfrzy RP)

13.00 Obiad

--- blok radosno-kreatywny ---

13.45 Muzyka w szkole podstawowej – jak uczyć, aby zarazić pasją, a nie zrazić? (część 1)

  • Piotr Kaja (nauczyciel, muzyk i kompozytor, edukator/trener oraz wykładowca akademicki)

14.45 Makey Makey w naszej szkole, czyli jak podłączyć ucznia do prądu?

  • Aleksandra Schoen-Kamińska (Zespół Szkół nr 3 w Pile, Superbelfrzy RP / Mini)
  • Joanna Apanasewicz („Mała szkoła” – Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Koninie Żagańskim, Superbelfrzy RP / Mini)

15.30 Przerwa kawowa

--- blok techno-nowoczesny ---

16.00 O wujku Gugiel, co nauczankom pomaga 

  • Joanna Apanasewicz („Mała szkoła” – Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Koninie Żagańskim, Superbelfrzy RP / Mini)

16.25 Świetlica szkolna jako MegaMisja edukacyjna

  • Beata Lajnert, Szkoła Podstawowa z Oddz. Integracyjnymi nr 223 im. Partyzantów Ziemi Kieleckiej w Warszawie, MegaMisja

16.50 Co zrobić z tą (nie)Aktywną Tablicą? Analiza krytyczno-konstruktywna

  • Małgorzata Rabenda (Szkoła Podstawowa nr 2 w Lubsku, Superbelfrzy RP)
  • Lechosław Hojnacki (RODN "WOM" w Bielsku Białej, Superbelfrzy RP)

17.20 Nauka programowania w edukacji wczesnoszkolnej. Jak obawę i niepewność zmienić w fascynację?

  • Grzegorz Jankowski (Helion Edukacja, Bibliopoint.pl)

17.45 Gra w inteligencję przez duże I

  • Jacek Ścibor (Zespół Szkół w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP)

18.15 Przewidywane zakończenie pierwszej części konferencji


11 lutego 2018 - niedziela

08.30 Kawa na dzień dobry

--- blok kompetencyjny ---

09.30 Jak rozbudzić dziecięcą ciekawość w szkole? Metoda pytań i doświadczeń

  • Joanna Gulczyńska (Fundacja Uniwersytet Dzieci, ScenariuszeLekcji.edu.pl)

09.55 Myślę, marzę, tworzę, odkrywam…

  • Barbara Ochmańska (Szkoła Podstawowa nr 1 w Wyszkowie, Superbelfrzy RP)

10.20 Przystanek Czytankowo, czyli jak pracować projektowo z dziećmi

  • Jolanta Okuniewska (Szkoła Podstawowa nr 13 w Olsztynie i Superbelfrzy RP / Mini)

10.45 Jak rozwijać czytelnictwo z wykorzystaniem TIK?

  • Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska (Zespół Szkół Specjalnych w Kowanowku, Superbelfrzy RP)

11.10 Programowanie wczesnoszkolne: narzędzia na zajęcia edukacji informatycznej

  • Krzysztof Jaworski (Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania)

11.35 Uczymy Dzieci Programować - metodycznie, merytorycznie, razem

  • Anna Świć (Edusense sp. z o.o., Kodowanie na dywanie, Superbelfrzy RP / Mini)

12.00 Przerwa kawowo-przegryzkowa

--- blok kreatywno-logiczny ---

12.30 Radość muzykowania, czyli piosenka inspiruje

  • Aleksandra Schoen-Kamińska (Zespół Szkół nr 3 w Pile, Superbelfrzy RP / Mini)

13.15 Muzyka w szkole podstawowej – jak uczyć, aby zarazić pasją, a nie zrazić? (część 2)

  • Piotr Kaja (nauczyciel, muzyk i kompozytor, edukator/trener oraz wykładowca akademicki)

14.15 Edukramy jako pomysł na kreatywną edukację wczesnoszkolną

  • Krystyna Baryś (Kreatywna Pedagogika, Gdańsk)

14.40 Matematyka na dywanie (w klasie pierwszej)

  • Beata Skrzypiec (Zespół Szkolno-Przedszkolny w Piasku, Superbelfrzy RP / Mini)

15.05 Grafika oko cieszy - narzędzia do ubogacania prac i projektów

  • Monika Walkowiak (Szkoła Podstawowa w Kamieńcu Wrocławskim, Superbelfrzy RP)

15.30 Rozchodniaczek edukacyjny, czyli próba podsumowania

15.45 Losowanie nagród dla uczestników Inspir@cji Wczesnoszkolnych

16.00 Zakończenie konferencji i obiad

 

Ponadto - równolegle z sesjami:

  • Strefa Mistrzów Kodowania
  • Strefy robotów: Ozoboty
  • Stoiska instytucji edukacyjnych

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie