Program konferencji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Warszawa, 10-11.02.2018

(miejsce: Biblioteka Narodowa, Al. Niepodległości 213)

Szanowni Państwo, konferencja, podobnie jak poprzednie, będzie prowadzona w szybkim tempie i bogata, jeśli chodzi o zagadnienia dotyczące pracy, wyzwań i  narzędzi warsztatu nowoczesnego nauczyciela. Dzielimy się i inspirujemy dobrymi praktykami. Nie prowadzimy sesji równoległych – naszym celem jest wymiana doświadczeń i wzajemna inspiracja nauczycieli zajmujących się różnymi obszarami edukacji. Zalecamy pozostać do końca konferencji (naprawdę warto). Program jest bogaty, a wystąpienia zaproszonych prelegentów i ich doświadczenia szkolne z pewnością unikalne.

Konferencję celowo organizujemy w sobotę i niedzielę - dla wielu nauczycieli wczesnoszkolnych są to, ze względu na charakter pracy, jedyne dni, w których mogą wziąć udział w spotkaniach i konferencjach z zakresu doskonalenia zawodowego. To spotkanie zalicza się do takich, z których wrócą Państwo z ogromnym bagażem pomysłów, energią i optymizmem.

<<POWRÓT DO WYDARZENIA>>

***

 

10 lutego 2018 - sobota

8.30 Rejestracja

10.00 Powitanie - 10 lat inspiracji z Edunews.pl

  • Marcin Polak (redaktor naczelny Edunews.pl)

--- blok wprowadzający ---

10.30 Wystąpienie otwierające: Pozwólmy dzieciom uczyć się i rozwijać w szkole

  • Prof. dr hab. Dorota Klus-Stańska (Uniwersytet Gdański, Komitet Nauk Pedagogicznych PAN)

11.30 Edukacja matematyczna dla najmłodszych - odtwarzanie czy tworzenie i odkrywanie?

  • Prof. dr hab. UW Małgorzata Żytko (Uniwersytet Warszawski)

12.30 Małe dziecko w wielkiej szkole - zadania i wyzwania

  • Ewa Radanowicz (Szkoła Podstawowa w Radowie Małym, Superbelfrzy RP)

13.00 Obiad

--- blok radosno-kreatywny ---

13.45 Muzyka w szkole podstawowej – jak uczyć, aby zarazić pasją, a nie zrazić? (część 1)

  • Piotr Kaja (nauczyciel, muzyk i kompozytor, edukator/trener oraz wykładowca akademicki)

14.45 Makey Makey w naszej szkole, czyli jak podłączyć ucznia do prądu?

  • Aleksandra Schoen-Kamińska (Zespół Szkół nr 3 w Pile, Superbelfrzy RP / Mini)
  • Joanna Apanasewicz („Mała szkoła” – Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Koninie Żagańskim, Superbelfrzy RP / Mini)

15.30 Przerwa kawowa

--- blok techno-nowoczesny ---

16.00 O wujku Gugiel, co nauczankom pomaga 

  • Joanna Apanasewicz („Mała szkoła” – Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Koninie Żagańskim, Superbelfrzy RP / Mini)

16.25 Świetlica szkolna jako MegaMisja edukacyjna

  • Beata Lajnert, Szkoła Podstawowa z Oddz. Integracyjnymi nr 223 im. Partyzantów Ziemi Kieleckiej w Warszawie, MegaMisja

16.50 Co zrobić z tą (nie)Aktywną Tablicą? Analiza krytyczno-konstruktywna

  • Małgorzata Rabenda (Szkoła Podstawowa nr 2 w Lubsku, Superbelfrzy RP)
  • Lechosław Hojnacki (RODN "WOM" w Bielsku Białej, Superbelfrzy RP)

17.20 Nauka programowania w edukacji wczesnoszkolnej. Jak obawę i niepewność zmienić w fascynację?

  • Grzegorz Jankowski (Helion Edukacja, Bibliopoint.pl)

17.45 Gra w inteligencję przez duże I

  • Jacek Ścibor (Zespół Szkół w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP)

18.15 Przewidywane zakończenie pierwszej części konferencji


11 lutego 2018 - niedziela

08.30 Kawa na dzień dobry

--- blok kompetencyjny ---

09.30 Jak rozbudzić dziecięcą ciekawość w szkole? Metoda pytań i doświadczeń

  • Joanna Gulczyńska (Fundacja Uniwersytet Dzieci, ScenariuszeLekcji.edu.pl)

09.55 Myślę, marzę, tworzę, odkrywam…

  • Barbara Ochmańska (Szkoła Podstawowa nr 1 w Wyszkowie, Superbelfrzy RP)

10.20 Przystanek Czytankowo, czyli jak pracować projektowo z dziećmi

  • Jolanta Okuniewska (Szkoła Podstawowa nr 13 w Olsztynie i Superbelfrzy RP / Mini)

10.45 Jak rozwijać czytelnictwo z wykorzystaniem TIK?

  • Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska (Zespół Szkół Specjalnych w Kowanowku, Superbelfrzy RP)

11.10 Programowanie wczesnoszkolne: narzędzia na zajęcia edukacji informatycznej

  • Krzysztof Jaworski (Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania)

11.35 Uczymy Dzieci Programować - metodycznie, merytorycznie, razem

  • Anna Świć (Edusense sp. z o.o., Kodowanie na dywanie, Superbelfrzy RP / Mini)

12.00 Przerwa kawowo-przegryzkowa

--- blok kreatywno-logiczny ---

12.30 Radość muzykowania, czyli piosenka inspiruje

  • Aleksandra Schoen-Kamińska (Zespół Szkół nr 3 w Pile, Superbelfrzy RP / Mini)

13.15 Muzyka w szkole podstawowej – jak uczyć, aby zarazić pasją, a nie zrazić? (część 2)

  • Piotr Kaja (nauczyciel, muzyk i kompozytor, edukator/trener oraz wykładowca akademicki)

14.15 Edukramy jako pomysł na kreatywną edukację wczesnoszkolną

  • Krystyna Baryś (Kreatywna Pedagogika, Gdańsk)

14.40 Matematyka na dywanie (w klasie pierwszej)

  • Beata Skrzypiec (Zespół Szkolno-Przedszkolny w Piasku, Superbelfrzy RP / Mini)

15.05 Grafika oko cieszy - narzędzia do ubogacania prac i projektów

  • Monika Walkowiak (Szkoła Podstawowa w Kamieńcu Wrocławskim, Superbelfrzy RP)

15.30 Rozchodniaczek edukacyjny, czyli próba podsumowania

15.45 Losowanie nagród dla uczestników Inspir@cji Wczesnoszkolnych

16.00 Zakończenie konferencji i obiad

 

Ponadto - równolegle z sesjami:

  • Strefa Mistrzów Kodowania
  • Strefy robotów: Ozoboty
  • Stoiska instytucji edukacyjnych

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Komórka a kondycja psychiczna uczniów
Chodziłem o szkoły w czasach "przedkomórkowych" i zapewniam, że jak lekcje są nudne, trudne, postrze...
nauczycielka wf napisał/a komentarz do Nowa podstawa programowa WF, czyli przerost formy nad treścią
Czy wie ktoś, w którym miejscu rozporządzenia zaczyna się podstawa programowa dla szkoły branżowej I...
Ppp napisał/a komentarz do Pierwsze dni po powrocie do szkoły
Po pierwsze - nie straszyć! Że będzie więcej nauki, że będzie trudniej itp.Pozdrawiam.
Czemu nie? Głupio, nielogicznie postawione pytanie może dotyczyć ciekawego problemu, który trzeba po...
Podstawa programowa nie opisuje szczegółowo oceniania. Oceniamy osiągnięcia ucznia wynikające z pods...
Jan napisał/a komentarz do Kto lub co jest konkurentem dla nauczycieli?
Postscriptum: minęło parę dni i nic, cisza, żadnych kontrargumentów, żadnej odpowiedzi, a specjalnie...
Czy w poprzednich podstawach programowych nie było zapisane, że przy ocenianiu ucznia bierzemy pod u...
Jan napisał/a komentarz do Dura lex, sed mala lex
Znajomy dyrektor szkoły (dziś jest już na emeryturze) powiedział mi parę lat temu w przypływie szcze...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie