Program konferencji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

INSPIR@CJE 2022

Warszawa, 24-25.09.2022

(miejsce: Chałubińskiego 8, Warszawa)

Szanowni Państwo, konferencja, podobnie jak poprzednie, będzie prowadzona w szybkim tempie i bogata, jeśli chodzi o zagadnienia dotyczące pracy, wyzwań i  narzędzi warsztatu nowoczesnego nauczyciela. Dzielimy się i inspirujemy dobrymi praktykami. Nie prowadzimy sesji równoległych – naszym celem jest wymiana doświadczeń i wzajemna inspiracja nauczycieli zajmujących się różnymi obszarami edukacji. Zalecamy pozostać do końca konferencji (naprawdę warto). Program jest bogaty, a wystąpienia zaproszonych prelegentów i ich doświadczenia szkolne z pewnością unikalne. A INSPIR@CJE odbywają się PO RAZ DZIESIĄTY! 

Konferencję celowo organizujemy w sobotę i niedzielę - dla wielu nauczycieli wczesnoszkolnych są to, ze względu na charakter pracy, jedyne dni, w których mogą wziąć udział w spotkaniach i konferencjach z zakresu doskonalenia zawodowego. To spotkanie zalicza się do takich, z których wrócą Państwo z ogromnym bagażem pomysłów, energią i optymizmem.

<<POWRÓT DO WYDARZENIA>>

24 września 2022 - sobota

8.30 Rejestracja

10.00 Powitanie - dekada Inspiracji

  • Marcin Polak (redaktor naczelny Edunews.pl)

10.10 Wystąpienie otwierające: Dokąd zmierzamy? O edukacji w czasach nieustającej rewolucji technologicznej i zmian klimatu  

  • prof. Stanisław Czachorowski (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Superbelfrzy RP)

11.00 Czy w naszych szkołach jest jeszcze miejsce na innowatorów i innowacje edukacyjne?

  • Małgorzata Stodulna (Centrum Edukacji Obywatelskiej)

11.25 Dobra szkoła - refleksje po wizycie studyjnej w Finlandii

  • Łukasz Srokowski (Szkoły Navigo)

11.50 Dlaczego im bardziej się zmian w szkole szuka, tym bardziej ich tam nie ma?

  • Robert Raczyński (XXV Liceum Ogólnokształcące w Łodzi) 

12.15 Kompetencje 4K w mapie Minecraft dla 5-klasisty

  • Krzysztof Jaworski (Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, Minecraft Education)

12.40 Sztuczna inteligencja - przykłady narzędzi, jakie warto wykorzystać podczas spotkań z młodymi ludźmi

  • Mariola Fik (Photon Education)

13.05 Obiad i kuluary

14.05 Demo Slam / inspir@cyjne bingo

  • prowadzi Joanna Waszkowska (Liceum Ogólnokształcące nr 2 w Sosnowcu)

14.30 Nie taki GreenScreen straszny, czyli jak rozbudzić uczniowski entuzjazm na lekcjach

  • Joanna Waszkowska (Liceum Ogólnokształcące nr 2 w Sosnowcu)

14.55 Działania na rzecz wspierania integracji społeczności ukraińskiej w Polsce / Amazon STEM Kindloteka

  • Barbara Krystosiak (Amazon)
  • Barbara Krywoszejew (Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog)

15.20 Z jak zwinny – dlaczego „zetki” potrzebują „edukacyjnego fitnessu”?

  • Justyna Mak (Nowa Era)

15.45 Przerwa kawowa

16.15 Debata oksfordzka w szkole

  • Izabela Wyppich (I Liceum Ogólnokształcące w Rudzie Śląskiej, Superbelfrzy RP)
  • Beata Maleska-Pająk (Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących nr 2 w Katowicach)

16.40 O roli wychowawcy i godzinie wychowawczej w świecie VUCA

  • Anna Konarzewska (XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku, Superbelfrzy RP)

17.05 Asy Internetu, czyli o tym co mają ze sobą wspólnego online, offline i wartości

  • Barbara Ostrowska (Szkoły Paderewski w Lublinie, Superbelfrzy RP) 

17.30 Po drugiej stronie lustra, czyli obserwacje świeżego belfra

  • Lech Mankiewicz (CFT PAN, Prywatna Szkoła Podstawowa Eureka w Zalesiu Górnym, Superbelfrzy RP)

17.55 Nauczyciel czyli szkolna AI (SI)

  • Jacek Ścibor (Szkoła Podstawowa w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP/Mini)

18.20 Przewidywane zakończenie pierwszej części konferencji


25 września 2022 - niedziela

08.30 Kawa na dzień dobry

09.00 O roli błędu w uczeniu i relacjach

  • Dorota Kujawa-Weinke (Szkoła Podstawowa nr 21 w Elblągu, Superbelfrzy RP)

09.25 naucz (się) ------- sprawdza(m)

  • Agata Baj (Superbelfrzy RP)

09.50 Bez oceniania? Tak po prostu

  • Joanna Krzemińska (Szkoły Mikron w Łodzi, Superbelfrzy RP)

10.15 Uczeń w SOKowirówce

  • Katarzyna Polak (Technikum Programistyczne, Liceum i SP Infotech w Białymstoku, Superbelfrzy RP)

10.40 Rozwój kompetencji - analogowo czy cyfrowo?

  • Katarzyna Stryjek (Polskie Centrum Mediacji - oddział Trójmiasto, Nowa Era)

11.05 MMM - Matematyczna Moc Minecrafta

  • Barbara Dubiecka-Kruk (oMatmo.pl, Microsoft Innovative Education Expert)

11.30 Przerwa pogawędkowo-kawowo-przegryzkowa

12.30 Zorganizuj sobie przestrzeń... i daj im wreszcie aktywnie się uczyć

  • Barbara Ostrowska (Szkoły Paderewski w Lublinie, Superbelfrzy RP)
  • Marcin Zaród (Liceum Ogólnokształcące nr 5 w Tarnowie, Superbelfrzy RP)

13.00 Jak włączać młodych w budowanie lepszego jutra (Solve for Tomorrow / Samsung)

  • Marta Florkiewicz-Borkowska (Szkoła Podstawowa w Pielgrzymowicach, Superbelfrzy RP)

13.25 Odwrócona lekcja muzyki

  • Izabela Witek (WOM Częstochowa)

13.50 Geografia i teatr w żałobie klimatycznej

  • Jakub Sypniewski (Szkoła Podstawowa nr 83 "Łejery" w Poznaniu, Learnetic SA)

14.15 Budowanie więzi z naturą. O zajęciach leśnych i nie tylko

  • Anna Romańska (Szkoła Podstawowa nr 130 w Łodzi, Superbelfrzy RP)
  • Alicja Łopuszyńska (Ośrodek Działań Ekologicznych "Źródła" w Łodzi)

14.40 Zdrowie, żywność, planeta i my - jak uczyć o zrównoważonej produkcji żywności

  • Julia Dobrzańska, Klara Rościszewska (Fundacja WWF Polska)

15.05 Losowanie nagród dla uczestników INSPIR@CJI

15.30 Zakończenie konferencji i obiad

 

Ponadto - równolegle z sesjami:

  • Jubileuszowe, INSPIR@CYJNE BINGO
  • Stoiska instytucji edukacyjnych

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
Jeśli podzielimy prace na kilkadziesiąt zespołów i każdy przygotuje PP dla przedmiotu na 20-parę str...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
No niestety przedstawienie faktycznie jakby to samo. Obojętnie z której strony partyjnej, model dzia...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Narracje w polskiej debacie o ochronie przyrody
Wydaje mi się, że ta "trzecia grupa" jest równo rozłożona i reprezentowana w dwóch opisanych w artyk...
Ja bym dodał trzecią grupę, do której sam się zaliczam: "ekonomiści", którzy rozważają, czy STAĆ NAS...
Tylko jedna trzecia czuje, że ma problemy? Poza centrami miast wojewódzkich ma je raczej WIĘKSZOŚĆ, ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Scenariusze rozwoju zawodu nauczyciela w Polsce
Nie wiem, kto nie był świadomy przedstawionych tu, głównych wyników tego raportu jeszcze przed jego ...
Samotność w sieci nie jest dobra

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie