INSPIR@CJE 2025
Warszawa, 25-26.10.2025
(miejsce: Chałubińskiego 8, Warszawa)
Szanowni Państwo, konferencja, podobnie jak poprzednie, będzie prowadzona w szybkim tempie i bogata, jeśli chodzi o zagadnienia dotyczące pracy, wyzwań i narzędzi warsztatu nowoczesnego nauczyciela. Dzielimy się i inspirujemy dobrymi praktykami. Nie prowadzimy sesji równoległych – naszym celem jest wymiana doświadczeń i wzajemna inspiracja nauczycieli zajmujących się różnymi obszarami edukacji. Zalecamy pozostać do końca konferencji (naprawdę warto). Program jest bogaty, a wystąpienia zaproszonych prelegentów i ich doświadczenia szkolne z pewnością unikalne.
Konferencję celowo organizujemy w sobotę i niedzielę - dla wielu nauczycieli wczesnoszkolnych są to, ze względu na charakter pracy, jedyne dni, w których mogą wziąć udział w spotkaniach i konferencjach z zakresu doskonalenia zawodowego. To spotkanie zalicza się do takich, z których wrócą Państwo z ogromnym bagażem pomysłów, energią i optymizmem.
PROGRAM W OPRACOWANIU
Nadchodzące INSPIR@CJE przygotowujemy pod roboczym hasłem "Profilu Nauczyciela". Chcemy spojrzeć na Was/na Siebie (jako, że większość prelegentów to nauczyciele), najważniejszych ludzi w systemie oświaty poprzez potrzeby, oczekiwania, ale i kompetencje aktualne w III dekadzie XXI wieku i dalej. Chcemy podpowiedzieć, w jaki sposób nadal cieszyć się pracą z dziećmi i młodzieżą, jak dbać o siebie i ułatwiać sobie życie szkolne i zawodowe, które umiejętności rozwijać, z jakich narzędzi edukacyjnych korzystać i jeszcze jak przy tym wszystkim nie zwariować w tej naszej skomplikowanej szkolnej rzeczywistości (z nadmiaru szczęścia oczywiście...). Wystąpienia podczas INSPIR@CJI łącznie będą stanowić pewien zasób, "zawartość plecaka", pewne minimum, na które nauczyciele (o ile jeszcze mają siłę pracować w szkołach...) mogliby zwrócić uwagę i wziąć ze sobą w edukacyjną podróż.
START: Sobota 10.00; sesja w sobotę do ok. 18.00. Niedziela: 9:00-16:00. Przerwy kawowe i obiad zapewniony (i wiele atrakcji oraz fantastyczna atmosfera)
Wystąpienia potwierdzone:
Anna Bichta - Miej wpływ! Dlaczego warto inicjować projekty społeczne razem z uczniami
Agnieszka Bilska - Nauczyciel jako cyfrowy obywatel
Justyna Bober - Jak wykorzystać program Canva Education (Canva ZPE) na lekcjach, w projektach i w pracy z uczniami
Marta Czyrkiewicz, Alicja Soszka - Od pomysłu do zmiany – jak autorskie materiały edukacyjne wspierają oddolną transformację szkoły
Mariola Fik - Od pomysłu do zmiany – dlaczego warto dołączyć z młodzieżą do programu Solve for Tomorrow?
Robert Górniak - Polski nauczyciel 2025 - jak jest, a jak (być może) będzie?
Lechosław Hojnacki - Cyfrowa mądrość w praktyce. Kto przeprowadzi uczniów przez cyfrowy ocean?
Monika Khan - Misja Nauczyciel. O potrzebie i odwadze poszukiwania własnej drogi
Witold Kołodziejczyk - Nauczyciel w dialogu z AI
Marlena Kowalska - Słucham, więc jestem - o sztuce komunikacji nauczyciela
Lech Mankiewicz - Nauczanie w trybie beta: Eksperyment dydaktyczny jako codzienne narzędzie pracy
Zuzanna Michalska - Po co i z kim zmieniać edukację? O transformatywnym potencjale nauczycieli (do potw.)
Justyna Orszulak - Na szczycie bywa najzimniej. Jak (po)zostać nauczycielem-innowatorem w szkole
Barbara Ostrowska - Dbaj o siebie – misja (nie)możliwa? Nauczycielski instynkt przetrwania w czasach chaosu
Marcin Paks - EdTool doda Ci skrzydeł! Jak sztuczna inteligencja wesprze nauczyciela, nie zastępując go?
Marcin Pogorzelski - Classwise: Jak ułatwić sobie życie w klasie, nie zwariować i mieć frajdę z nauczania?
Jarosław Pytlak - Dzikie pola w debacie o polskiej oświacie
Tomasz Szwed - Matematyka w kontekście
Jacek Ścibor - Plecak pierwszej (edu)potrzeby. Co nauczyciel XXI wieku powinien tu zmieścić?
Dorota Uchwat-Zaród, Marcin Zaród - Mózgozmieniacze. Jak ruch wpływa na mózg - sekret dobrego samopoczucia i sprawnego umysłu
Joanna Waszkowska - Plastyczność metodyczna vel nauczycielskie "flexibility" w zakresie metodyki i dydaktyki nauczania