Program konferencji INSPIR@CJE 2025

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

INSPIR@CJE 2025

Warszawa, 25-26.10.2025

(miejsce: Chałubińskiego 8, Warszawa)

Szanowni Państwo, konferencja, podobnie jak poprzednie, będzie prowadzona w szybkim tempie i bogata, jeśli chodzi o zagadnienia dotyczące pracy, wyzwań i  narzędzi warsztatu nowoczesnego nauczyciela. Dzielimy się i inspirujemy dobrymi praktykami. Nie prowadzimy sesji równoległych – naszym celem jest wymiana doświadczeń i wzajemna inspiracja nauczycieli zajmujących się różnymi obszarami edukacji. Zalecamy pozostać do końca konferencji (naprawdę warto). Program jest bogaty, a wystąpienia zaproszonych prelegentów i ich doświadczenia szkolne z pewnością unikalne.

Konferencję celowo organizujemy w sobotę i niedzielę - dla wielu nauczycieli wczesnoszkolnych są to, ze względu na charakter pracy, jedyne dni, w których mogą wziąć udział w spotkaniach i konferencjach z zakresu doskonalenia zawodowego. To spotkanie zalicza się do takich, z których wrócą Państwo z ogromnym bagażem pomysłów, energią i optymizmem.

PROGRAM W OPRACOWANIU 

Nadchodzące INSPIR@CJE przygotowujemy pod roboczym hasłem "Profilu Nauczyciela". Chcemy spojrzeć na Was/na Siebie (jako, że większość prelegentów to nauczyciele), najważniejszych ludzi w systemie oświaty poprzez potrzeby, oczekiwania, ale i kompetencje aktualne w III dekadzie XXI wieku i dalej. Chcemy podpowiedzieć, w jaki sposób nadal cieszyć się pracą z dziećmi i młodzieżą, jak dbać o siebie i ułatwiać sobie życie szkolne i zawodowe, które umiejętności rozwijać, z jakich narzędzi edukacyjnych korzystać i jeszcze jak przy tym wszystkim nie zwariować w tej naszej skomplikowanej szkolnej rzeczywistości (z nadmiaru szczęścia oczywiście...). Wystąpienia podczas INSPIR@CJI łącznie będą stanowić pewien zasób, "zawartość plecaka", pewne minimum, na które nauczyciele (o ile jeszcze mają siłę pracować w szkołach...) mogliby zwrócić uwagę i wziąć ze sobą w edukacyjną podróż.

START: Sobota 10.00; sesja w sobotę do ok. 18.00. Niedziela: 9:00-16:00. Przerwy kawowe i obiad zapewniony (i wiele atrakcji oraz fantastyczna atmosfera)

 

Wystąpienia potwierdzone:

Anna Bichta - Miej wpływ! Dlaczego warto inicjować projekty społeczne razem z uczniami 

Agnieszka BilskaNauczyciel jako cyfrowy obywatel

Justyna Bober - Jak wykorzystać program Canva Education (Canva ZPE) na lekcjach, w projektach i w pracy z uczniami

Marta Czyrkiewicz, Alicja Soszka - Od pomysłu do zmiany – jak autorskie materiały edukacyjne wspierają oddolną transformację szkoły

Mariola Fik - Od pomysłu do zmiany – dlaczego warto dołączyć z młodzieżą do programu Solve for Tomorrow?

Robert Górniak - Polski nauczyciel 2025 - jak jest, a jak (być może) będzie?

Lechosław Hojnacki Cyfrowa mądrość w praktyce. Kto przeprowadzi uczniów przez cyfrowy ocean?

Monika Khan - Misja Nauczyciel. O potrzebie i odwadze poszukiwania własnej drogi

Witold Kołodziejczyk - Nauczyciel w dialogu z AI

Marlena Kowalska - Słucham, więc jestem - o sztuce komunikacji nauczyciela

Lech Mankiewicz - Nauczanie w trybie beta: Eksperyment dydaktyczny jako codzienne narzędzie pracy

Zuzanna Michalska - Po co i z kim zmieniać edukację? O transformatywnym potencjale nauczycieli (do potw.)

Justyna Orszulak - Na szczycie bywa najzimniej. Jak (po)zostać nauczycielem-innowatorem w szkole

Barbara Ostrowska - Dbaj o siebie – misja (nie)możliwa? Nauczycielski instynkt przetrwania w czasach chaosu

Marcin Paks - EdTool doda Ci skrzydeł! Jak sztuczna inteligencja wesprze nauczyciela, nie zastępując go?

Marcin Pogorzelski - Classwise: Jak ułatwić sobie życie w klasie, nie zwariować i mieć frajdę z nauczania?

Jarosław Pytlak - Dzikie pola w debacie o polskiej oświacie

Tomasz Szwed - Matematyka w kontekście

Jacek Ścibor - Plecak pierwszej (edu)potrzeby. Co nauczyciel XXI wieku powinien tu zmieścić?

Dorota Uchwat-Zaród, Marcin Zaród - Mózgozmieniacze. Jak ruch wpływa na mózg - sekret dobrego samopoczucia i sprawnego umysłu

Joanna Waszkowska - Plastyczność metodyczna vel nauczycielskie "flexibility" w zakresie metodyki i dydaktyki nauczania

 

<<POWRÓT DO WYDARZENIA>> 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Małe dzieci i smartfony
Pierwszy komputer miałem dopiero w 17 r.ż. internet o wiele później - zatem mogę porównać. WSZYSTKO,...
Kasia napisał/a komentarz do Nauczyciel wspomagający, czyli kto?
Bardzo podoba mi się ten atrykuł, uważam że świetnie opisuje zagadnienie. Mamy takie szczęście że mó...
Gość napisał/a komentarz do QR-kody malowane
wypróbowałam i stosuję. super!
Ppp napisał/a komentarz do Czy w szkołach mierzymy to, co ma znaczenie?
Pełna zgoda, tylko, że to ŻADNA NOWOŚĆ! Z własnego doświadczenia: na geografii nic nie robiłem i mia...
Iza napisał/a komentarz do Strach ma krótki termin ważności
Szczerze, to tytuł bardzo mnie zaciekawił i spodziewałam się jakiegoś opracowania tematu, wskazówek ...
Gość napisał/a komentarz do Informacja zwrotna z mądrą krytyką i dialogiem
Ann: tylko dlatego możemy powiedzieć że pruski model się sprawdza albo nie sprawdza że to właśnie ty...
AI to jest narzędzie w rękach człowieka, takie jak grabki ogrodnika albo wiertarka montera czy budow...
I co w tym dziwnego, że ktoś nie wie, jak wykorzystać swoje mocne strony w pracy? Chyba każdy ma jak...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie