Porzućcie podręczniki, zacznijcie uczyć

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Dla kogo napisane są podręczniki? Dla nauczycieli czy dla uczniów? Młodzi i ambitni nauczyciele najszybciej odkrywają odpowiedź. Świetnie opowiedział o tym podczas jednej z konferencji TEDx Tyler DeWitt, nauczyciel biologii i chemii ze Stanów Zjednoczonych.photo: istockphoto.com

Będąc entuzjastą biologii, De Witt nie mógł się doczekać lekcji o wirusach, który to temat zawsze go pasjonował. Spodziewał się równie wielkiego entuzjazmu uczniów i ciekawej dyskusji poświęconej sposobom, w jaki atakują wirusy. Lekcja okazała się klapą. Uczniowie wcale podzielali jego entuzjazmu, zaś głównym problemem był podręcznik napisany w zupełnie niezrozumiały dla nich sposób. Nawet najlepsi uczniowie nie potrafili zachwycić się tematem...

Od tamtej porażki minęło już sporo czasu, a De Witt obecnie pisze doktorat na Uniwersytecie Technicznym Massachussetts (MIT) z mikrobiologii i zajmuje się tworzeniem angażujących uczniów szkół podstawowych i średnich wideolekcji w ramach projektu MIT K-12. Apeluje do nauczycieli przedmiotów ścisłych: zrezygnujcie z żargonu i kultu precyzji, nauka musi odbywać się poprzez zabawę i opowieści (nawet czasem horrorystycznych)! Potrzeba choćby odrobiny edutainment!

Polecamy (zwłaszcza nauczycielom przedmiotów matematyczno-przyrodniczych) obejrzenie świetnego wystąpienia, a potem... odmianę (choćby na próbę) jakiejś swojej lekcji. Naprawdę warto.

(Źródło: TEDx)

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert Raczyński
    Jak to najczęściej w szkolnej praktyce bywa, regułą jest, że nie ma reguły. Jakość podręczników, spo...
  • Written by Kinga
    ..."Pedagog z wykształcenia i powołania"... dokładnie tak !!!! Pani Małgosiu, wspaniały i mądry arty...
  • Written by Robert Raczyński
    Czytając lead miałem nadzieję na ciekawą refleksję nad wyciągniętym w nim wnioskiem, a otrzymałem ko...
  • Written by Yuyy
    Co za czasy. Ja też okaleczalam się i nie była to wina moich rodziców tylko rówieśników w szkole. Dz...
  • Written by Robert Raczyński
    Od bardzo dawna nie czytałem materiału promocyjnego o tak dużym ładunku społecznej użyteczności. Bra...
  • Written by Ppp
    Podane przykłady brzmią bardzo sztucznie (warto przeczytać sobie tekst na głos!), ale sama zasada sł...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie