Czy możemy coś prosić zamiast kserówki? (3)

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Prawdopodobnie większości rodziców kolorowe podręczniki i ćwiczenia wydadzą się doskonałymi narzędziami do edukacji ich dzieci. Ale czy sprawią, że nasze dzieci będą aktywne i twórcze? Nie liczmy na nie - nie dadzą dzieciom tyle, ile dają najróżniejsze gry, zabawy, projekty i całkiem poważne zadania-wyzwania wymyślane przez twórczych nauczycieli.

Nauczyciel ciągle poszukujący nowych metod i narzędzi dydaktycznych – to raczej rzadkość w szkołach. Ale każdy może się łatwo przestawić na taki „tryb eksploratora” edukacji. Zasoby internetu są przebogate w cenne pomoce dydaktyczne i szkoda, że tak rzadko z nich korzystamy. Zbyt łatwo uznajemy, że nawet najlepszy podręcznik, elementarz, wystarczy, aby „zrealizować program nauczania”. A gdzie nauka i doświadczanie uczenia się?

Dzieci nie mają problemu z wyborem między podręcznikiem a grą, zabawą czy mini-projektem, który rusza ich z ławek – potrafią szybko dostrzec różnice i proszą o więcej. Skąd zatem brać pomysły na ciekawe zajęcia niepodręcznikowe? Choćby z bloga Zamiast Kserówki – oto kolejna porcja inspiracji zaprezentowanych podczas konferencji INSPIR@CJE 2016 w Warszawie przez Sabinę Piłat i Monikę Walkowiak z grupy Superbelfrzy RP:

Przy okazji - blog Zamiast Kserówki przekroczył już znakomitą liczbę pół miliona wyświetleń. I wyświetla się dalej. Pojawiają się kolejne pomysły na niepodręcznikowo-kserówkową edukację. Nic tylko brać i korzystać.

***

Organizatorami konferencji INSPIR@CJE 2016 są firma Think Global, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.

Partnerem merytorycznym jest społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP.

Partnerami konferencji są: Fundacja Orange, Squla, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem globalnym konferencji jest Kulczyk Foundation.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski, kwartalnik Wokół Szkoły oraz pismo Pieniądze są Dla Szkoły.

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie