Gra planszowa – liczby rzymskie

fot. Specjalni.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak zaktywizować uczniów, aby przez zabawę poznawali i utrwalali cyfry rzymskie? Gry planszowa to jedna z najbardziej skutecznych i lubianych przez uczniów metod nauczania.

Od dłuższego czasu coraz częściej nauczyciele sięgają po ten sposób wprowadzania i utrwalania wiedzy. Dzieci dzięki temu uczą się współpracy, okazywania i panowania nad emocjami, cierpliwości, ale także logicznego, strategicznego myślenia.

Gry planszowe mogą być wykorzystywane zarówno do wprowadzenia tematu i przylizania nowych treści, ale chyba najlepiej sprawdzą się do podsumowywania i utrwalania zdobytych umiejętności i wiedzy. Gry planszowe rozwijają myślenie, percepcję wzrokowo-ruchową, działają terapeutycznie, uczą skupiania uwagi.
My przygotowałyśmy dla uczniów gry do nauki cyfr i liczb rzymskich. Gry udostępniamy w dwóch wersjach, jedna z nich dotyczy cyfr i liczb od 1-12, kolejna pełnych dziesiątek i setek liczb w zakresie 1000, oraz pustą planszę, którą sami Państwo możecie wypełnić dostosowując od swoich uczniów.

Do gry możemy wykorzystać zwykłe kostki, które po wyrzuceniu wskażą o ile pól należy przemieścić się na planszy.lub kolorową kostkę, na której umieszczonych jest 6 kolorów wskazujących pola na planszy. Uczeń przemieszcza się na najbliższe pole z kolorem, który wskazała wyrzucona kostka. Dla urozmaicenia zabawy i zwiększenia emocji na planszy zostały umieszczone także strzałki, które nakazują cofnięcie się lub przemieszczenie na dalsze pola o tyle pól ile wskazuje strzałka.

Miłej nauki i zabawy!

 

Pobierz pustą planszę do gry

Pobierz planszę z cyframi od 1-12

Pobierz planszę z cyframi do 100

 

Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska- nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie