Gra planszowa – liczby rzymskie

fot. Specjalni.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak zaktywizować uczniów, aby przez zabawę poznawali i utrwalali cyfry rzymskie? Gry planszowa to jedna z najbardziej skutecznych i lubianych przez uczniów metod nauczania.

Od dłuższego czasu coraz częściej nauczyciele sięgają po ten sposób wprowadzania i utrwalania wiedzy. Dzieci dzięki temu uczą się współpracy, okazywania i panowania nad emocjami, cierpliwości, ale także logicznego, strategicznego myślenia.

Gry planszowe mogą być wykorzystywane zarówno do wprowadzenia tematu i przylizania nowych treści, ale chyba najlepiej sprawdzą się do podsumowywania i utrwalania zdobytych umiejętności i wiedzy. Gry planszowe rozwijają myślenie, percepcję wzrokowo-ruchową, działają terapeutycznie, uczą skupiania uwagi.
My przygotowałyśmy dla uczniów gry do nauki cyfr i liczb rzymskich. Gry udostępniamy w dwóch wersjach, jedna z nich dotyczy cyfr i liczb od 1-12, kolejna pełnych dziesiątek i setek liczb w zakresie 1000, oraz pustą planszę, którą sami Państwo możecie wypełnić dostosowując od swoich uczniów.

Do gry możemy wykorzystać zwykłe kostki, które po wyrzuceniu wskażą o ile pól należy przemieścić się na planszy.lub kolorową kostkę, na której umieszczonych jest 6 kolorów wskazujących pola na planszy. Uczeń przemieszcza się na najbliższe pole z kolorem, który wskazała wyrzucona kostka. Dla urozmaicenia zabawy i zwiększenia emocji na planszy zostały umieszczone także strzałki, które nakazują cofnięcie się lub przemieszczenie na dalsze pola o tyle pól ile wskazuje strzałka.

Miłej nauki i zabawy!

 

Pobierz pustą planszę do gry

Pobierz planszę z cyframi od 1-12

Pobierz planszę z cyframi do 100

 

Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska- nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie