Powstanie Warszawskie w nowej grze komputerowej

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Produkowane w Polsce gry komputerowe podbijają w ostatnich latach świat i stają się tematem artykułów w międzynarodowych mediach. Tym razem warto zwrócić uwagę na grę, która nawiązuje wprost do wydarzeń historycznych i ma walor edukacyjny. "Warsaw" jest polską grą komputerową z gatunku taktyczny RPG, której premiera na komputery PC planowana jest na 4 września, a później także na konsole.

"Warsaw" toczy się przez 63 dni Powstania Warszawskiego w okupowanej Warszawie – rolą gracza jest przeprowadzenie bohaterów przez całe jego trwanie. W grze pojawią się realne lokacje i wydarzenia z Powstania Warszawskiego. Bohaterowie nie są konkretnymi postaciami historycznymi, ale stanowią połączenie cech i losów postaci biorących udział w Powstaniu – opisują ich osobowość oraz przeżycia. Jest to jedna z nielicznych gier w ogóle podejmujących temat Powstania Warszawskiego i pierwsza w swoim gatunku (taktyczny RPG z elementami strategii).

Gra "Warsaw" w żadnym momencie nie ocenia Powstania Warszawskiego, pokazuje jednak wydarzenia, które miały miejsce jego w trakcie i stara się zachować wierność realiom historycznym. Gra konsultowana była z gronem historyków specjalizującym się w tematyce drugiej wojny światowej i Powstania.

WARSAW wzbudziła duże zainteresowanie poza granicami Polski – do tej pory napisało o niej ponad 350 serwisów internetowych w Azji, Europie i obu Amerykach zajmujących się głównie gamingiem oraz kulturą popularną, w tym również serwisy o zasięgu globalnym, jak amerykańskie Gamespot.com czy IGN. Ponieważ większość zachodnich odbiorców nie słyszało o Powstaniu Warszawskim, tego rodzaju publikacje popularyzują wiedzę na jego temat, zanim jeszcze zrobi to sama gra. Zachodni dziennikarze pisząc o WARSAW często wyjaśniają czytelnikom czym było Powstanie, jakie strony weszły ze sobą w konflikt, o co walczyły. Jeden z największych portali internetowych na świecie poświęconych popkulturze – IGN.com – pisze w swojej publikacji:

„Jest bardzo duża szansa, że nigdy nie słyszeliście o Powstaniu Warszawskim. Prawdopodobnie dlatego, że ono nie pasuje do opowieści lansowanej przez zachodnie podręczniki szkolne dotyczące okresu II wojny światowej, mówiącej o zwycięstwie wbrew wszelkim przeszkodom. (…) Po 63 dniach walk w całym mieście powstańcy przegrali, co najmniej 150 000 cywilów zostało zabitych, a miasto w odwecie zrównano z ziemią”.

"Kiedy zaczynaliśmy pracę nad WARSAW, chcieliśmy, żeby była to po prostu jak najlepsza gra w swoim gatunku, taka, w którą każdy z nas chciałby zagrać. Chcieliśmy jednak, by nasz produkt poza świetną warstwą rozgrywki opowiadał również ciekawą i ważną historię, więc nasz wybór padł na Powstanie Warszawskie – temat, który dotąd był w tym medium praktycznie niewykorzystany, a jeśli ktoś po niego sięgał, to efekt bywał daleki od ideału" – komentuje Krzysztof Papliński z Gaming Company, producent "Warsaw". "W grze widać nie tylko warstwę rozgrywki i grafiki, ale również poruszającą i nieznaną na świecie historię. Budzi ona szerokie zainteresowanie mediów nie tylko w USA czy Zachodniej Europie, ale też Azji."

Więcej informacji o grze WARSAW znaleźć można na stronie https://warsawthegame.com/

 

(Opr. red.)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
Jeśli podzielimy prace na kilkadziesiąt zespołów i każdy przygotuje PP dla przedmiotu na 20-parę str...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
No niestety przedstawienie faktycznie jakby to samo. Obojętnie z której strony partyjnej, model dzia...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Narracje w polskiej debacie o ochronie przyrody
Wydaje mi się, że ta "trzecia grupa" jest równo rozłożona i reprezentowana w dwóch opisanych w artyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie