Maszyna Cezara, czyli przygody z szyframi

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Szyfry towarzyszą nam każdego dnia i nie zdajemy sobie sprawy, jak są blisko. Bo szyfrowanie, to nic innego jak kodowanie, a kodowanie znajduje się w kartach kredytowych, bankomatach, walizkach podróżnych, systemach alarmowych... Bez wiedzy na temat łamania szyfrów, bez klucza jesteśmy bezsilni, ale pomoże nam maszyna szyfrująca Cezara i może ona być Twoja!fot. Fotolia.com

Fundacja Uniwersytet Dzieci oferuje bezpłatne materiały edukacyjne dla nauczycieli. Po założeniu konta w serwisie uzyskujemy dostęp do gotowych scenariuszy lekcji i projektów edukacyjnych. Jedna z proponowanych lekcji pt.: Jak przekazać tajną wiadomość? dotyczy kodowania wiadomości. Uczniowe będą mieli okazję zaszyfrowywać i odszyfrowywać wiadomości. Dzięki scenariuszowi dowiedzą się co to są skytale - system szyfrowania stosowany już w starożytności.

Wkrótce rusza rekrutacja do projektów edukacyjnych. Na rok szkolny 2019/20 powstało 13 projektów edukacyjnych. Projekty są zgodne z podstawą programową. Każdy nauczyciel, który weźmie udział w bezpłatnym projekcie edukacyjnym, otrzymuje m.in. indeksy dla uczniów, dyplom, certyfikat, list do dyrekcji oraz materiały pomocne w pracy dydaktycznej.

fot. Uniwersytet Dzieci

Życzymy wielu wrażeń edukacyjnych i poznawczych w korzystaniu z naszej propozycji i zapraszamy do serwisu pełnego inspiracji: www.scenariuszelekcji.edu.pl

Źródło: Uniwersytet Dzieci. Aktualizacja: 9.08.2019

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie