Jak stworzyć interaktywną publikację w 5 krokach

fot. Barbara Ostrowska, Superbelfrzy RP

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Chcieliście kiedyś stworzyć interaktywny magazyn lub broszurkę, w której zagnieżdżone będą filmy? Dawno już myślałam o przygotowaniu takiej publikacji, jednak do tej pory nie znalazłam narzędzia, które by mi na to pozwoliło, było darmowe i jeszcze na dodatek proste w obsłudze. Aż do niedawna, kiedy to odkryłam, że Issuu oferuje taką możliwość. Jak to zrobić? Spójrzcie!

Krok 1

Tworzycie dokument tekstowy (edytor nie ma znaczenia, mogą być to również Google Docs). Aby osadzić w nim film najlepiej wstawić do pliku obrazek (ja użyłam stop klatki z filmu, który chciałam wstawić, ale może być każdy dowolnie wybrany obrazek).

Krok 2

Dodajecie do obrazka hiperłącze:

  • klikacie prawym przyciskiem myszy na obrazek,
  • z menu wybieracie hiperłącze,
  • w dolnym polu wklejacie link do wybranego filmu.

fot. Barbara Ostrowska

Krok 3

Kiedy już wszystkie linki zostaną osadzone w dokumencie tekstowym, zapisujecie plik jako pdf (Zapisz jako -> z dolnego okienka wybieracie rozszerzenie PDF).

fot. Barbara Ostrowska

Krok 4

Tak przygotowany pdf ładujecie do Issuu (oczywiście jeśli nie macie konta, trzeba je wcześniej założyć) używając przycisku Upload (zaznaczony na czerwono na zdjęciu poniżej). Po wybraniu tej funkcji wystarczy przeciągnąć plik do przeglądarki lub wyszukać go używając przycisku Select the file to get started i poczekać na załadowanie się pliku.

fot. Barbara Ostrowska

Krok 5

Gdy już plik zostanie wczytany na stronę pozostaje nam opisać go i kliknąć przycisk Publish Now. Et voila! Nasz plik jest już dostępny pod linkiem podanym na ekranie oraz po kliknięciu na Open publication.

fot. Barbara Ostrowska

Krok 6 (nadliczbowy)

Nie pozostaje nam nic innego jak cieszyć się gotową publikacją. Ja przećwiczyłam te umiejętności na publikacji, jaką przygotowywałam dla zakończonego już projektu Comenius „I feel good, well-being in the contemporary world”, która stanowi zbiór dobrych praktyk i najciekawszych materiałów stworzonych przez szkoły partnerskie w trakcie trwania projektu. Całość publikacji można obejrzeć tutaj:

fot. Barbara Ostrowska

Notka o autorce: dr Barbara Ostrowska – psycholog, trener, nauczyciel Międzynarodowych Szkół Paderewski w Lublinie, członek grupy Superbelfrzy RP. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli i koordynuje projekty europejskie w swojej szkole. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów, licencja CC-BY-SA.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie