Jak stworzyć interaktywną publikację w 5 krokach

fot. Barbara Ostrowska, Superbelfrzy RP

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Chcieliście kiedyś stworzyć interaktywny magazyn lub broszurkę, w której zagnieżdżone będą filmy? Dawno już myślałam o przygotowaniu takiej publikacji, jednak do tej pory nie znalazłam narzędzia, które by mi na to pozwoliło, było darmowe i jeszcze na dodatek proste w obsłudze. Aż do niedawna, kiedy to odkryłam, że Issuu oferuje taką możliwość. Jak to zrobić? Spójrzcie!

Krok 1

Tworzycie dokument tekstowy (edytor nie ma znaczenia, mogą być to również Google Docs). Aby osadzić w nim film najlepiej wstawić do pliku obrazek (ja użyłam stop klatki z filmu, który chciałam wstawić, ale może być każdy dowolnie wybrany obrazek).

Krok 2

Dodajecie do obrazka hiperłącze:

  • klikacie prawym przyciskiem myszy na obrazek,
  • z menu wybieracie hiperłącze,
  • w dolnym polu wklejacie link do wybranego filmu.

fot. Barbara Ostrowska

Krok 3

Kiedy już wszystkie linki zostaną osadzone w dokumencie tekstowym, zapisujecie plik jako pdf (Zapisz jako -> z dolnego okienka wybieracie rozszerzenie PDF).

fot. Barbara Ostrowska

Krok 4

Tak przygotowany pdf ładujecie do Issuu (oczywiście jeśli nie macie konta, trzeba je wcześniej założyć) używając przycisku Upload (zaznaczony na czerwono na zdjęciu poniżej). Po wybraniu tej funkcji wystarczy przeciągnąć plik do przeglądarki lub wyszukać go używając przycisku Select the file to get started i poczekać na załadowanie się pliku.

fot. Barbara Ostrowska

Krok 5

Gdy już plik zostanie wczytany na stronę pozostaje nam opisać go i kliknąć przycisk Publish Now. Et voila! Nasz plik jest już dostępny pod linkiem podanym na ekranie oraz po kliknięciu na Open publication.

fot. Barbara Ostrowska

Krok 6 (nadliczbowy)

Nie pozostaje nam nic innego jak cieszyć się gotową publikacją. Ja przećwiczyłam te umiejętności na publikacji, jaką przygotowywałam dla zakończonego już projektu Comenius „I feel good, well-being in the contemporary world”, która stanowi zbiór dobrych praktyk i najciekawszych materiałów stworzonych przez szkoły partnerskie w trakcie trwania projektu. Całość publikacji można obejrzeć tutaj:

fot. Barbara Ostrowska

Notka o autorce: dr Barbara Ostrowska – psycholog, trener, nauczyciel Międzynarodowych Szkół Paderewski w Lublinie, członek grupy Superbelfrzy RP. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli i koordynuje projekty europejskie w swojej szkole. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów, licencja CC-BY-SA.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Te "restrykcyjne zasady" w badanych szkołach polegały na tym, że uczniowie mieli "zakaz korzystania ...
Myślę, że to powinno być "na żądanie ucznia". Wyobraźmy sobie, że przedmiot X mnie nie interesuje, a...
Kazimierz napisał/a komentarz do Klauzula informacyjna - dane osobowe
Bardzo interesujące i pożyteczne artykuły
Taką ofertą dla nauczycieli, jakiej gwałtownie potrzebujemy, z całą pewnością nie jest pomysł aby do...
Ten pomysł jest wyśmienity i zasługuje na szerokie wdrożenie! Po 14 latach od pierwszego chyba wyraż...
Grażyna Uhman napisał/a komentarz do Refleksja nad wprowadzaniem technologii do nauczania
To jest strzał w dziesiątkę! Staram się sledzić nowosci technologiczne w edukacji, skończyłam kurs ...
Wynik jest oczywisty. Jeśli ktoś mało korzysta - nic nie zmieni kilkugodzinna przerwa. Jeśli ktoś du...
Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie