Klasa od Google

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Rewolucja w komunikacji i współpracy, która kilka lat temu rozpoczęła się za sprawą poczty Gmail firmy Google, a później kolejnych narzędzi pakietu Google, powinna wreszcie dotrzeć i zakorzenić się mocniej w szkołach. Polskie szkoły mają już możliwość korzystania z pakietu specjalnie dla nich zaprojektowanego: Google Classroom.

Oprogramowanie oferowane za darmo szkołom przez Google jest tak naprawdę wspaniałą platformą edukacyjną, którą można wykorzystać na wiele sposobów. W aplikacji tej nauczyciele mogą tworzyć wirtualne klasy i mają możliwość elektronicznie zadawać, zbierać i oceniać prace, a wszystko to opiera się o zintegrowane narzędzia Google – dokumenty, dysk i pocztę Gmail. Wszystko mamy w jednym miejscu. Dzięki niemu uczniowie mogą współpracować przy wspólnym tekście, prezentacji, obliczeniach, blogu itp. Oczywiście nic nie stoi też na przeszkodzie, aby prace wykonywali samodzielnie.

Niska jest jeszcze świadomość tego, jak wiele szkoły mogą zyskać zastępując tradycyjne swoje skrzynki e-mail rozwiązaniami Google. Wykorzystaniu narzędzi Google Classroom w szkole poświęcone było wystąpienie Łukasza Rumińskiego, nauczyciela języka angielskiego z Zespołu Szkół w Jamielniku podczas konferencji INSPIR@CJE 2015 - JAK UCZYNIĆ POLSKĄ SZKOŁĘ JESZCZE LEPSZĄ? (Warszawa, 2-3 lipca 2015). Zapraszamy do oglądania:

***

Organizatorami Inspir@cji 2015 są: portal o nowoczesnej edukacji Edunews.plFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz firma Think Global. Partnerem merytorycznym konferencji jest grupa Superbelfrzy RP.

Partnerem strategicznym konferencji jest projekt Mistrzowie Kodowania firmy Samsung Electronics Polska.

Partnerami instytucjonalnymi są Fundacja Rozwoju Systemu EdukacjiOśrodek Rozwoju EdukacjiWarszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń. Partnerami biznesowymi są firma Learnetic SA oraz strefa nowoczesnej edukacji Edustore.eu.

Partner medialny: Głos Nauczycielski.

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Zobacz inne wystąpienia z INSPIR@CJI 2015:

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A co to jest ten dar? Coś wrodzonego czy coś wyuczonego? Tak jak można nauczyć się opowiadania tak m...
Ppp napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
A czy ta informacja zwrotna jest do czegokolwiek potrzebna?Jeśli jestem dobry, to o tym wiem i inf. ...
Z jednej strony prawda. Z drugiej, jak ktoś ma DAR opowiadania, to nie musi się uczyć sztywnych zasa...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Raportem w płot
Dziękuję za rzeczowy komentarz. Zgadzam się, że ESOKJ (CEFR) to fundament współczesnego nauczania ję...
Nie znam n-la W-F, który nie przygotowuje się do zajęć, nie planuje swojej pracy. Powiem więcej. Nie...
Bartosz Markowicz napisał/a komentarz do Fizyka da się lubić!
Zgadzam się w pełni z przedstawioną w artykule ideą - fizyka ożywa dopiero wtedy, gdy uczniowie sami...
Wojciech napisał/a komentarz do Tabliczka mnożenia z błędem?
Świetna inicjatywa pokazująca, że edukacja nie musi być sztywna i bezduszna. Uczenie się poprzez błę...
Szkoła jest elementem całej konstrukcji, wpięta i zintegrowana z całą strukturą społeczną, demografi...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie