Pomoce dydaktyczne na specjalne zamówienie

fot. ZSS w Kowanówku

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W jaki sposób nauczyciel może skuteczniej realizować w swojej szkole programy edukacyjne i treści podstawy programowej? Odpowiednio dobrane i estetycznie wykonane pomoce dydaktyczne stanowią źródło bodźców sensorycznych i podnoszą efektywność stosowanych metod nauczania. W Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku pomocy dydaktycznych mamy już tak wiele, że przy współpracy innych nauczycieli zorganizowałyśmy wystawę prac, w świetlicy szkolnej. Uczniowie byli zachwyceni, a nauczyciele chętnie korzystają z naszej bazy pomysłów.

Poprzez obserwację, eksperymentowanie, opisywanie, wyjaśnianie, ocenianie, przewidywanie i komunikowanie rezultatów swych działań uczniowie kształtują umiejętności konieczne do interpretowania zaobserwowanych faktów środowiskowych.

Pomoce dydaktyczne zachęcają do działania, pobudzają aktywność i kreatywność uczniów. Pomagają w zrozumieniu treści edukacyjnych, usprawniają motorykę i percepcję wzrokową.

Doskonalenie manualne, ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej, usprawnianie motorki małej i dużej oraz niwelowanie niezgrabności ruchowej to podstawowe zadania terapeutyczne i edukacyjne w szkole specjalnej, ale także w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Każdy z naszych uczniów wymaga takiego usprawniania.

Podczas zajęć edukacyjnych, ale przede wszystkim zajęć korekcyjno-kompensacyjnych pedagodzy, terapeuci i nauczyciele podejmują szereg zadań, aby w kreatywny, atrakcyjny dla uczniów sposób skorygować i usprawnić różnorodne zaburzenia.

Firmy handlowe prześcigają się z ofertami pięknych, kolorowych pomocy dydaktycznych i terapeutycznych, których cena najczęściej przekracza możliwości rodziców, nauczycieli, ale również szkoły.

Dlatego warto wykorzystać własne umiejętności, pomysłowość i kreatywność uczniów, aby powiększyć swój warsztat pracy i wesprzeć proces edukacyjno-terapeutyczny za pomocą własnych pomocy dydaktycznych.

Są to najczęściej niesztampowe rozwiązania, które zachęcają swoją kolorystyką, użytecznością i estetyką wykonania do ich wykorzystania.

My w ramach lekcji przysposobienia do pracy i zajęć dodatkowych przygotowujemy z uczniami różnorodne pomoce dydaktyczne, które swoją funkcjonalnością, estetką i bogatą kolorystyka zachęcają uczniów do ich zastosowania w procesie edukacyjnym ale również podczas zabawy.

Rezultaty naszej pracy na poniższych zdjęciach:

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska są nauczycielkami w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku i członkiniami społeczności Superbelfrzy RP. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie