Pomoce dydaktyczne na specjalne zamówienie

fot. ZSS w Kowanówku

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W jaki sposób nauczyciel może skuteczniej realizować w swojej szkole programy edukacyjne i treści podstawy programowej? Odpowiednio dobrane i estetycznie wykonane pomoce dydaktyczne stanowią źródło bodźców sensorycznych i podnoszą efektywność stosowanych metod nauczania. W Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku pomocy dydaktycznych mamy już tak wiele, że przy współpracy innych nauczycieli zorganizowałyśmy wystawę prac, w świetlicy szkolnej. Uczniowie byli zachwyceni, a nauczyciele chętnie korzystają z naszej bazy pomysłów.

Poprzez obserwację, eksperymentowanie, opisywanie, wyjaśnianie, ocenianie, przewidywanie i komunikowanie rezultatów swych działań uczniowie kształtują umiejętności konieczne do interpretowania zaobserwowanych faktów środowiskowych.

Pomoce dydaktyczne zachęcają do działania, pobudzają aktywność i kreatywność uczniów. Pomagają w zrozumieniu treści edukacyjnych, usprawniają motorykę i percepcję wzrokową.

Doskonalenie manualne, ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej, usprawnianie motorki małej i dużej oraz niwelowanie niezgrabności ruchowej to podstawowe zadania terapeutyczne i edukacyjne w szkole specjalnej, ale także w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Każdy z naszych uczniów wymaga takiego usprawniania.

Podczas zajęć edukacyjnych, ale przede wszystkim zajęć korekcyjno-kompensacyjnych pedagodzy, terapeuci i nauczyciele podejmują szereg zadań, aby w kreatywny, atrakcyjny dla uczniów sposób skorygować i usprawnić różnorodne zaburzenia.

Firmy handlowe prześcigają się z ofertami pięknych, kolorowych pomocy dydaktycznych i terapeutycznych, których cena najczęściej przekracza możliwości rodziców, nauczycieli, ale również szkoły.

Dlatego warto wykorzystać własne umiejętności, pomysłowość i kreatywność uczniów, aby powiększyć swój warsztat pracy i wesprzeć proces edukacyjno-terapeutyczny za pomocą własnych pomocy dydaktycznych.

Są to najczęściej niesztampowe rozwiązania, które zachęcają swoją kolorystyką, użytecznością i estetyką wykonania do ich wykorzystania.

My w ramach lekcji przysposobienia do pracy i zajęć dodatkowych przygotowujemy z uczniami różnorodne pomoce dydaktyczne, które swoją funkcjonalnością, estetką i bogatą kolorystyka zachęcają uczniów do ich zastosowania w procesie edukacyjnym ale również podczas zabawy.

Rezultaty naszej pracy na poniższych zdjęciach:

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska są nauczycielkami w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku i członkiniami społeczności Superbelfrzy RP. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie