Batimuzykowanie w mojej klasie

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Zaniedbaliśmy w szkołach nauczanie muzyki. To znaczy formalnie niby jest, ale głównie uczymy historii i teorii muzyki (czyli znów zawracamy głowę faktami), a powinniśmy przecież muzykować, bo wówczas takie lekcje rozwijają. Muzykowanie w szkole wcale nie jest trudne, można takie zajęcia poprowadzić na dziesiątki sposobów. Można skorzystać z wielu sprawdzonych metod prowadzenia zajęć.

Czasem wystarczy trafić na dobre szkolenie. Tak było w przypadku Aleksandry Schoen-Kamińskiej z Zespołu Szkół nr 3 w Pile i członkini grup Superbelfrzy RP oraz Superbelfrzy Mini. Wzięła udział w warsztatach "Aktywność muzyczno-ruchowa dzieci na podstawie metody aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss", a potem okazało się, że muzykowanie w klasach 1-3 może być fantastycznym doświadczeniem edukacyjnym i dla dzieci i dla nauczyciela.

„Aktywne słuchanie muzyki metodą Batii Strauss zachwyca mnie od lat. Stosuję ją w każdej, kolejnej klasie i odkrywam na nowo. Uczniowie poznają nazwy i brzmienie instrumentów perkusyjnych, sami robią inne tzw. niekonwencjonalne. Czytają partytury z nutami i symbolami, znają budowę poznanych utworów, poznają pojęcia muzyczne np. pizzicato czy coda.” – mówi Aleksandra Schoen-Kamińska. „Dzieci bawią się przy utworach muzyki klasycznej, które w innych sytuacjach mogłyby ich nie zainteresować, a tak... grają Straussa, Haendla, Schuberta, Bethoveena i Mozarta. Tańczą Rachmaninowa i Chopina. Ta metoda, choć na początku (nawet dla nauczyciela) wcale nie jest łatwa - naprawdę aktywizuje, przynosi niezwykłe efekty i ogromną satysfakcję.”

Muzyka była tematem przewodnim tegorocznych INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2016. Aleksandra Schoen Kamińska zaprezentowała podczas konferencji wykorzystanie metody Batii Strauss w pracy z uczniami klas 1-3. Na pewno warto się zainspirować i spróbować przenieść pewne muzyczne zabawy do swoich klas:

***

Organizatorami konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2016 są firma Think GlobalFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.

Partnerem merytorycznym jest społeczność Superbelfrzy RP, a szczególnie nauczycielki wczesnoszkolne działające w fejsbukowej grupie Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji są: Fundacja OrangeFundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem globalnym konferencji jest Kulczyk Foundation.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski, kwartalnik Wokół Szkoły oraz pismo Pieniądze są dla szkoły.

 

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie