Czy możemy coś prosić zamiast kserówki? (1)

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Zrodzony z buntu przeciw szaroburej edukacji „po najprostszej linii oporu” blog ZamiastKserowki.edu.pl cieszy się nieustannie ogromną popularnością wśród nauczycieli. Jak okazuje się, jak się chce, to można w polskiej szkole realizować najwyższej jakości edukację i wcale nie trzeba do tego mieć super wyposażonej pracowni. Liczy się przede wszystkim pomysł na lekcje.

Uczyć w szkole można wykorzystując do tego celu najróżniejsze narzędzia wymyślane przez nauczycieli, w tym gry i zabawy, które zdecydowanie lepiej angażują uczniów niż skserowane szare karty pracy. Dzieci natychmiast dostrzegają różnice i proszą o więcej. Skąd brać pomysły? Właśnie z www.zamiastkserowki.edu.pl.

Nie tak dawno pokazywaliśmy, jak można samemu stworzyć pomoce dydaktyczne niemal z niczego (zob. Zrób to sam/a) a w kolejnej relacji z INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH Anna Grzegory i Monika Walkowiak, dwie Superbelferki z fejsbukowej grupy Superbelfrzy Mini przypominają o stale powiększających się zasobach bloga (już ponad 200 postów! z pomysłami na dobre aktywności edukacyjne) i pokazują, że można bardzo wiele zmienić w nauczaniu, jeśli tylko się chce. 17 nauczycielek wczesnoszkolnych ciągle dokłada do bloga nowe pomysły, które w wielu przypadkach mogą służyć nie tylko nauczaniu wczesnoszkolnemu, ale także nauczycielom na drugim, a nawet trzecim (po modyfikacji) etapie kształcenia.

Zobaczmy, jakie propozycje dla nauczycieli przygotowały Anna Grzegory i Monika Walkowiak:

***

Organizatorami konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2016 są firma Think GlobalFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.

Partnerem merytorycznym jest społeczność Superbelfrzy RP, a szczególnie nauczycielki wczesnoszkolne działające w fejsbukowej grupie Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji są: Fundacja OrangeFundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem globalnym konferencji jest Kulczyk Foundation.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski, kwartalnik Wokół Szkoły oraz pismo Pieniądze są dla szkoły.

 

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie