Spiral, czyli zakręcone lekcje

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Kiedy natknąłem się na aplikację Spiral (i po krótkim rozpoznaniu) byłem trochę sceptycznie do niej nastawiony. Wydawała mi się nieintuicyjna, taka, w której nie wiadomo o co chodzi. Ale jakże się myliłem! Te narzędzie edukacyjne okazało się tak proste, że aż trudno w to uwierzyć.

W aplikacji Spiral możemy pracować w 3 trybach – Quickfire, Discuss, oraz Team up, które opiszę poniżej. Aplikacja działa na podobnej zasadzie co popularne Quizizz i Kahoot, czyli kierujemy uczniów na daną stronę (gospiral.ac) i prosimy o wpisanie kodu, który nauczyciel generuje w swoim panelu.

Quickfire – pytanie i odpowiedź. Tylko i aż tyle!

Pierwsza opcja, Quickfire, jest najbardziej popularnym narzędziem (według statystyk Spiralowców). Cała zabawa polega na tym, iż zadajemy uczniom pytanie, a oni udzielają odpowiedzi na swoich urządzeniach.

Ktoś może się za chwilę zapytać – zaraz, zaraz, a czym to się różni od Quizizz albo Kahoot szanowny panie? – otóż tym, iż uczniowie wpisują tu swoje odpowiedzi i nie musi przybierać to formy grywalizacji.

Pytanie nie musi być wcześniej przygotowywane przez nauczyciela, nie trzeba go nawet wpisywać w aplikację, możemy zadać je ustnie na potrzeby danej chwili.
Jedyne co trzeba zrobić to odpalić apkę.

Możemy ustalić tu również czas na udzielenie odpowiedzi oraz ukryć autorów, tak aby były one anonimowe.

Oprócz wpisywania odpowiedzi aplikacja umożliwia także udzielanie ich w formie rysunku, co jest niezłą zabawą.

Discuss – slajdy i odpowiedzi

Druga opcja polega na udzielaniu odpowiedzi do tego, co uczniowie widzą na slajdzie. Może to być zdjęcie albo krótki film + załączone pytanie.

Popularne wśród językowców pytanie "Co widzisz na obrazku?" powinno znaleźć w tym rozwiązaniu swoich fanów.

Pliki możemy wgrywać standardowo z dysku komputera oraz poprzez wbudowaną przeglądarkę zdjęć i filmów (Bing, YT, Vimeo, Flickr).

Team Up – pracujemy w grupach

Trzecia opcja pozwala podzielić uczniów na grupy, ręcznie bądź losowo. Do każdej grupy przypisany jest jeden kapitan, którego również ustalamy ręcznie bądź losowo.

Uczniowie, po otrzymaniu zadania i celów, w swoich grupach zbierają pomysły, a następnie kapitan drużyny tworzy prezentację z zebranych informacji, którą prezentuje przed klasą – steruje nią ze swojego urządzenia, a wszystko obserwujemy na dużym ekranie – aplikacja cały czas połączona jest z komputerem nauczyciela.

Kilka przydatnych tricków

W każdej chwili nauczyciel może zatrzymać daną aplikację poprzez opcję "pauzy" na swoim komputerze. Uczniowskie urządzenia stają się wtedy nieaktywne.

Każda odpowiedź może być edytowana przez ucznia – nauczyciel ma możliwość odesłania i poproszenia o naniesienie poprawek.

Aplikacja dostępna jest na urządzenia: AndroidiPhone/iPad.

 

Notka o autorze: Łukasz Rumiński jest nauczycielem języka angielskiego w Zespole Szkół w Jamielniku w woj. warmińsko-mazurskim. Niniejszy wpis ukazał się w blogu Superbelfrów. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie