Nauka języka angielskiego teoretycznie uznawana jest za jeden z priorytetów na każdym etapie kształcenia. Zaczyna się już w przedszkolu, więc na koniec gimnazjum dzieci powinny chyba już mówić płynnie w tym języku... W teorii oczywiście – w praktyce mamy przed sobą ciągle wiele wyzwań, z którymi żaden narodowy program edukacji języka angielskiego sobie nie poradzi. Ale dobry nauczyciel może – bo ma większe szanse i możliwości.
Globalizacja i internet niejako wymuszają rozwijanie umiejętności komunikacyjnych w języku angielskim już od najmłodszych lat. Tymczasem wyniki badań dotyczących nauki języka angielskiego w klasach I-III nie są zachwycające. O tym, jak można uczyć angielskiego najmłodszych uczniów w szkole podstawowej, co poprawić i dlaczego nauka angielskiego jest ważna, opowiadały podczas INSPIRACJI WCZESNOSZKOLNYCH dwie nauczycielki: Jolanta Okuniewska ze Szkoły Podstawowej nr 13 w Olsztynie i Katarzyna Zawiła-Dudzik ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Czechowicach-Dziedzicach. Obie są także Ambasadorkami programu eTwinning oraz działają w grupie Superbelfrzy Mini.
Wielu nauczycieli nie dość dobrze dopasowuje metody nauczania do poziomu i potencjału najmłodszych uczniów. Język angielski może być jedną z najciekawszych i najbardziej angażujących aktywności szkolnych. Jak w żadnym innym przedmiocie, nauczyciele mogą skorzystać z niezliczonych zasobów edukacyjnych dostępnych w internecie na całym świecie. Fakt, trzeba trochę poszukać, ale podczas poszukiwań odkrywa się „złote góry”, naprawdę! Potem już tylko można swobodnie czerpać i cieszyć się razem ze swoimi uczniami (i nie jest do tego konieczny podręcznik). Podczas Inspiracyjnego wystąpienia zaprezentowano tylko niektóre z nieliczonych zabaw językowych - słownikowe, dobble, zabawy z kostkami, rymowanki, przedstawienia i scenki. Ważne, aby naukę angielskiego dobrze zacząć na etapie wczesnoszkolnym i nie zrazić dzieci do mówienia. Zobaczmy pomysły na przebojowe zajęcia językowe:
***
Organizatorami konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2016 są firma Think Global, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.
Partnerem merytorycznym jest społeczność Superbelfrzy RP, a szczególnie nauczycielki wczesnoszkolne działające w fejsbukowej grupie Superbelfrzy Mini.
Partnerami konferencji są: Fundacja Orange, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Partnerem globalnym konferencji jest Kulczyk Foundation.
Media partnerskie to Głos Nauczycielski, kwartalnik Wokół Szkoły oraz pismo Pieniądze są dla szkoły.
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).