Język angielski na etapie wczesnoszkolnym

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nauka języka angielskiego teoretycznie uznawana jest za jeden z priorytetów na każdym etapie kształcenia. Zaczyna się już w przedszkolu, więc na koniec gimnazjum dzieci powinny chyba już mówić płynnie w tym języku... W teorii oczywiście – w praktyce mamy przed sobą ciągle wiele wyzwań, z którymi żaden narodowy program edukacji języka angielskiego sobie nie poradzi. Ale dobry nauczyciel może – bo ma większe szanse i możliwości.

Globalizacja i internet niejako wymuszają rozwijanie umiejętności komunikacyjnych w języku angielskim już od najmłodszych lat. Tymczasem wyniki badań dotyczących nauki języka angielskiego w klasach I-III nie są zachwycające. O tym, jak można uczyć angielskiego najmłodszych uczniów w szkole podstawowej, co poprawić i dlaczego nauka angielskiego jest ważna, opowiadały podczas INSPIRACJI WCZESNOSZKOLNYCH dwie nauczycielki: Jolanta Okuniewska ze Szkoły Podstawowej nr 13 w Olsztynie i Katarzyna Zawiła-Dudzik ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Czechowicach-Dziedzicach. Obie są także Ambasadorkami programu eTwinning oraz działają w grupie Superbelfrzy Mini.

Wielu nauczycieli nie dość dobrze dopasowuje metody nauczania do poziomu i potencjału najmłodszych uczniów. Język angielski może być jedną z najciekawszych i najbardziej angażujących aktywności szkolnych. Jak w żadnym innym przedmiocie, nauczyciele mogą skorzystać z niezliczonych zasobów edukacyjnych dostępnych w internecie na całym świecie. Fakt, trzeba trochę poszukać, ale podczas poszukiwań odkrywa się „złote góry”, naprawdę! Potem już tylko można swobodnie czerpać i cieszyć się razem ze swoimi uczniami (i nie jest do tego konieczny podręcznik). Podczas Inspiracyjnego wystąpienia zaprezentowano tylko niektóre z nieliczonych zabaw językowych - słownikowe, dobble, zabawy z kostkami, rymowanki, przedstawienia i scenki. Ważne, aby naukę angielskiego dobrze zacząć na etapie wczesnoszkolnym i nie zrazić dzieci do mówienia. Zobaczmy pomysły na przebojowe zajęcia językowe:

***

Organizatorami konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2016 są firma Think GlobalFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.

Partnerem merytorycznym jest społeczność Superbelfrzy RP, a szczególnie nauczycielki wczesnoszkolne działające w fejsbukowej grupie Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji są: Fundacja OrangeFundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem globalnym konferencji jest Kulczyk Foundation.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski, kwartalnik Wokół Szkoły oraz pismo Pieniądze są dla szkoły.

 

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie