Radość muzykowania w klasie

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Muzyka rozwija, dzieci już w klasach I-III potrafią szybko opanować nie tylko naukę gry na różnych instrumentach, ale także zaczynają grać w zespole, uczą się nut, a nawet tworzą własne kompozycje muzyczne. Najważniejsze są tu dobre chęci, otwartość oraz eksperymentowanie. W końcu jak nie wyjdzie za pierwszym razem, to uda się za piątym.

W tygodniowym planie pracy mamy w szkole tylko jedną godzinę przeznaczoną i to jest zdecydowanie za mało. Zajęcia muzyczne nie są „lekcjami gorszego sortu”, jak to powtarzano w MEN w ostatnich latach. Dzieci bardzo potrzebują muzyki – i bardzo dużo dzięki niej zyskują: wyrażają swoje emocje, utrwalają koordynację wzrokowo-ruchowo, współpracują, uczą się nut (kodu muzycznego), lepiej zapamiętują. Przywróćmy właściwe miejsce muzyce w szkole!

O tym, jaką radość i korzyści przynosi muzykowanie dzieciom w edukacji wczesnoszkolnej mogliśmy przekonać się oglądając wystąpienie Aleksandry Schoen-Kamińskiej z Zespołu Szkół nr 3 w Pile, członkini grup Superbelfrzy RP i Superbelfrzy Mini podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2016 w Warszawie. Zachęcamy do spróbowania w swojej klasie.

Zapraszamy na fantastyczne wystąpienie:

***

Organizatorami konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2016 są firma Think GlobalFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.

Partnerem merytorycznym jest społeczność Superbelfrzy RP, a szczególnie nauczycielki wczesnoszkolne działające w fejsbukowej grupie Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji są: Fundacja OrangeFundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem globalnym konferencji jest Kulczyk Foundation.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski, kwartalnik Wokół Szkoły oraz pismo Pieniądze są dla szkoły.

 

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Magdalena Korzeb napisał/a komentarz do Czasownik na plakacie
Fajny pomysł przetestuje w domu
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Teoria swoje a praktyka swoje
Ppp napisał/a komentarz do O poczuciu przynależności do szkoły
Jak człowiek uwierzy, że "przynależy", a potem zostanie wyrzucony - wtedy dopiero jest problem! Post...
Tadeusz napisał/a komentarz do Myślenie wolne i szybkie w praktyce edukacyjnej
Czytając ten artykuł nie mogę oprzeć się wrażeniu, że został wygenerowany przez sztuczną inteligencj...
Przypominam że oceny jeszcze nie zostały ze szkół usunięte, a bez tego te porady nie mają sensu, cho...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Poczekajki dla uczniów
Dziękuję za wartościowe pomysły. Nie wszyscy pracują w tym samym tempie. Po przekształceniu chcę wyk...
Ppp napisał/a komentarz do Poczekajki dla uczniów
Chwila oddechu jest rzadka i cenna - nie należy jej marnować na dodatkowe aktywności, skoro po kilku...
Kultura powinna być OBUSTRONNA: ja nie strzelam, pies mnie nie obszczekuje, gdy spokojnie idę ulicą ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie