Zwyczajne/niezwyczajne lekcje WF w klasach I-III

fot. Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak prowadzić zajęcia wychowania fizycznego, aby dzieci pokochały sport i aktywność fizyczną? Wszystkim nam zależy na zdrowiu, a aktywność ruchowa jest jego nieodłącznym elementem. To od nas nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w dużej mierze zależy, jakie podejście do sportu będą mieli w dalszym życiu nasi uczniowie. Wielu z nas WF może kojarzyć się grą w “nieszczęsnego” zbijaka, nieudolnymi “fikołkami” na materacach i “wuefistą” siedzącym na ławeczce…

Czas odczarować takie spojrzenie na zajęcia sportowe w szkole podstawowej. Podczas mojego wystąpienia na INSPIR@CJACH WCZESNOSZKOLNYCH 2022 przedstawiłam kilkanaście propozycji działań, które możemy podjąć wraz dziećmi i pokazać im tym samym, że ruch to świetna zabawa. Nie zawsze mamy dostęp do bogatej bazy dydaktycznej i infrastruktury sportowej, ale wystarczy odrobina dobrych chęci, szczypta wyobraźni, pozytywne nastawienie i pasja ruchu, by uczniowie połknęli bakcyla. Zacznijmy zatem od siebie. Zakładamy adidasy i dresy po to, by wraz ze swoimi uczniami poczuć energię, którą daje aktywność fizyczna i wspólne zabawy ruchowe.

W mojej prezentacji znajdziecie pomysły na wykorzystanie do zajęć sportowych tego, co znajdzie się w niemal każdej szkole, czyli: pachołków, obręczy gimnastycznych, piłek, skakanek, szarf.

Nie zabraknie niecodziennych pomysłów i nieoczywistych pomocy, takich jak: koce, maty, packi na muchy czy piłeczki z basenów dla małych dzieci.

Dzieliłam się również źródłami moich inspiracji – zapraszam do obejrzenia wystąpienia:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 14-15 maja 2022 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2022 byli:

Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP i Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji byli: Learnetic SAFundacja Szkoła z Klasą (Program Asy Internetu), Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog (Amazon Kindloteka i Minecraft Education) oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

 

Notka o autorce: Anna Dziadkiewicz jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego. Członkini grupy Superbelfrzy Mini. Pracuje w Szkole Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach oraz Smart Clubie - Szkole Przedsiębiorczości dla dzieci i młodzieży.  

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie