Projekty uczniów w Edpuzzle

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Edpuzzle to platforma, która pozwala nauczycielowi ułożyć ciekawy, filmowy test. Jak to możliwe? Do filmów z YouTube lub do swoich prywatnych nagrań dołączamy pytania, które pojawiają się później na ekranie w ustalonym przez nas momencie. Film się zatrzymuje, a uczniowie udzielają odpowiedzi dotyczących tego, co przed chwilą usłyszeli lub co powinni wywnioskować na podstawie obejrzanych fragmentów materiału.

Jest to bardzo ciekawa i bliska uczniom forma aktywności, gdyż filmowe formy towarzyszą im na co dzień, oglądają przecież je co chwilę w social mediach i nie tylko. Więcej o Edpuzzle pisałam już wcześniej, artykuł możecie znaleźć tutaj.

Dzisiaj za to pragnę zachęcić Was do wypróbowania opcji „Student project”. Adresowana jest ona do studentów, czyli naszych uczniów. To oni mogą stać się autorami zadań, jakie potem rozwiążą ich koledzy i koleżanki. Jak to zrobić?

Warto zacząć od zapoznania uczniów z platformą Edpuzzle w tradycyjnej wersji. Zadajmy im kilka przygotowanych przez nas lub przez innych nauczycieli filmów. Co ważne, możemy je w prosty sposób umieścić na Google Classroom lub na Microsoft Teams. Kiedy nasi uczniowie zapoznają się z tą formą pracy, możemy ich poprosić o ułożenie swoich pytań do wskazanego przez nas edukacyjnego filmiku z YouTube.

Aby to zrobić, klikamy w niebieski przycisk „Add Content” w prawym-górnym rogu ekranu i wybieramy opcję „Student project”. Wtedy wyskakuje nam panel, w którym określamy tytuł, cel i kryteria zadania, możemy też wkleić link do konkretnego filmu z YouTube. Kiedy wpiszemy te dane, zadajemy ten projekt uczniom z założonej wcześniej klasy, a zadanie automatycznie pojawia się na Microsoft Teams, Google Classroom lub w panelu uczniów, jeśli nie korzystamy z tych platform i założyliśmy swoje klasy po prostu wewnątrz platformy Edpuzzle.

Kiedy uczniowie zaczynają wykonywać swoją pracę, stają się nami – nauczycielami. Zaczynają wybierać treści, segregować informacje i układać pytania zamknięte lub otwarte. Kiedy skończą, odsyłają swoje prace, a my możemy je obejrzeć w ramach kolejnej lekcji i wspólnie zastanowić się, która praca jest najbardziej wartościowa i czy to zadanie było trudnym wyzwaniem.

Takie zadanie może być też wykonywane w grupie, na przykład podczas lekcji informatyki. Warto porozumieć się z nauczycielem tego przedmiotu, by umożliwić uczniom taką formę pracy.

Student project jest wyzwaniem, a każda kolejna praca tego typu będzie coraz lepsza. Przyjdzie czas, że uczniowie zaczną tworzyć swoje filmy edukacyjne, które sami nagrają, ale o tym napiszę następnym razem.

Tymczasem zapraszam do oficjalnej grupy Edpuzzle Polska, w której czekają darmowe webinary dotyczące używania platformy Edpuzzle. Jest to genialne narzędzie, które po prostu warto poznać.

 

Notka o autorce: Justyna Zaryczańska jest dyplomowaną nauczycielką języka polskiego w Społecznej Szkole Podstawowej im. Rady Europy w Lubinie. Tworzy blog Jutro polski skierowany do polonistów i wychowawców, w którym publikuje pomysły na ciekawe lekcje łączące elementy analogowe i digitalne. Jestem ambasadorką Genially oraz ambasadorką Edpuzzle w Polsce. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie