Projekty uczniów w Edpuzzle

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Edpuzzle to platforma, która pozwala nauczycielowi ułożyć ciekawy, filmowy test. Jak to możliwe? Do filmów z YouTube lub do swoich prywatnych nagrań dołączamy pytania, które pojawiają się później na ekranie w ustalonym przez nas momencie. Film się zatrzymuje, a uczniowie udzielają odpowiedzi dotyczących tego, co przed chwilą usłyszeli lub co powinni wywnioskować na podstawie obejrzanych fragmentów materiału.

Jest to bardzo ciekawa i bliska uczniom forma aktywności, gdyż filmowe formy towarzyszą im na co dzień, oglądają przecież je co chwilę w social mediach i nie tylko. Więcej o Edpuzzle pisałam już wcześniej, artykuł możecie znaleźć tutaj.

Dzisiaj za to pragnę zachęcić Was do wypróbowania opcji „Student project”. Adresowana jest ona do studentów, czyli naszych uczniów. To oni mogą stać się autorami zadań, jakie potem rozwiążą ich koledzy i koleżanki. Jak to zrobić?

Warto zacząć od zapoznania uczniów z platformą Edpuzzle w tradycyjnej wersji. Zadajmy im kilka przygotowanych przez nas lub przez innych nauczycieli filmów. Co ważne, możemy je w prosty sposób umieścić na Google Classroom lub na Microsoft Teams. Kiedy nasi uczniowie zapoznają się z tą formą pracy, możemy ich poprosić o ułożenie swoich pytań do wskazanego przez nas edukacyjnego filmiku z YouTube.

Aby to zrobić, klikamy w niebieski przycisk „Add Content” w prawym-górnym rogu ekranu i wybieramy opcję „Student project”. Wtedy wyskakuje nam panel, w którym określamy tytuł, cel i kryteria zadania, możemy też wkleić link do konkretnego filmu z YouTube. Kiedy wpiszemy te dane, zadajemy ten projekt uczniom z założonej wcześniej klasy, a zadanie automatycznie pojawia się na Microsoft Teams, Google Classroom lub w panelu uczniów, jeśli nie korzystamy z tych platform i założyliśmy swoje klasy po prostu wewnątrz platformy Edpuzzle.

Kiedy uczniowie zaczynają wykonywać swoją pracę, stają się nami – nauczycielami. Zaczynają wybierać treści, segregować informacje i układać pytania zamknięte lub otwarte. Kiedy skończą, odsyłają swoje prace, a my możemy je obejrzeć w ramach kolejnej lekcji i wspólnie zastanowić się, która praca jest najbardziej wartościowa i czy to zadanie było trudnym wyzwaniem.

Takie zadanie może być też wykonywane w grupie, na przykład podczas lekcji informatyki. Warto porozumieć się z nauczycielem tego przedmiotu, by umożliwić uczniom taką formę pracy.

Student project jest wyzwaniem, a każda kolejna praca tego typu będzie coraz lepsza. Przyjdzie czas, że uczniowie zaczną tworzyć swoje filmy edukacyjne, które sami nagrają, ale o tym napiszę następnym razem.

Tymczasem zapraszam do oficjalnej grupy Edpuzzle Polska, w której czekają darmowe webinary dotyczące używania platformy Edpuzzle. Jest to genialne narzędzie, które po prostu warto poznać.

 

Notka o autorce: Justyna Zaryczańska jest dyplomowaną nauczycielką języka polskiego w Społecznej Szkole Podstawowej im. Rady Europy w Lubinie. Tworzy blog Jutro polski skierowany do polonistów i wychowawców, w którym publikuje pomysły na ciekawe lekcje łączące elementy analogowe i digitalne. Jestem ambasadorką Genially oraz ambasadorką Edpuzzle w Polsce. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie