Gry edukacyjne - od edutainment do naturalnego narzędzia edukacji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
Motywacja i mistrzowskie umiejętności
Efektywność procesu nauczania w grze DimensionM została poddana w 2008 roku badaniom porównawczym, w których porównywano wyniki osiągane przez grupy graczy oraz uczniów okręgu Orange County na Florydzie. Pod uwagę wzięto również czynnik motywacji w nauce. Uczniowie, którzy zasady matematyki ćwiczyli w grze osiągnęli dwa razy lepsze wyniki testów niż ci, którzy uczyli się tradycyjnymi metodami. Ta gra sprawiła, że uczniowie zostają po lekcjach w szkole lub przychodzą wcześniej do szkoły, aby w nią zagrać. Tak kształcą się przyszli mistrzowie.

Badania przeprowadzono również na grupie edukatorów. 90% badanych nauczycieli poleciłoby grę swoim uczniom. Nic dziwnego – wszystkie wymienione wyżej gry są spójne z programem nauczania i oferują nauczycielom gotowe scenariusze zajęć oraz profesjonalnie przygotowane materiały edukacyjne.

Gry edukacyjne ciągle ewoluują. Nowa generacja młodych ludzi jest dużym wyzwaniem dla systemu edukacji i wymusza zmianę narzędzi, które tradycyjnie używane były w nauczaniu. Jeśli do szkół wejdzie nowe pokolenie młodych nauczycieli, którzy od lat mają styczność z komputerami i grami, przełom w edukacji będzie już bliski. Pytanie jednak, czy będziemy w stanie podjąć to wyzwanie i uznać, że gry są dla naszych dzieci równie ważnym narzędziem jak muzyka ściągana z Napstera czy iTunes’a. Nie traćmy czasu. Niech gra się już zaczyna!

(Ntiendo Etuk jest współzałożycielem i dyrektorem zarządzającym Tabula Digita; tłumaczenie: Marcin Polak)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie