Otwarte Mistrzostwa Polski w Zapamiętywaniu

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

projekty edukacyjneZapamiętać ponad 50 cyfr binarnych w trzy sekundy, a może tysiąc nowych słów w obcym języku w sześć godzin? Któż nie marzy o takich możliwościach własnego mózgu? Marzy wielu, ale niewielu wierzy, że to możliwe. Tych, którzy wierzą w możliwości własnego mózgu zapraszamy do udziału w niecodziennych mistrzostwach - w zapamiętywaniu.

 

"Wiedza o tym, jak się uczyć jest najważniejszą umiejętnością w życiu" - twierdzi Tony Buzan, jeden z największych światowych autorytetów z dziedziny mózgu i technik uczenia się. Tym wszystkim, którzy tę umiejętność posiadają Instytut Nowoczesnej Edukacji proponuje udział w Otwartych Mistrzostwach Polski w Zapamiętywaniu.

 

Mistrzostwa odbędą się w dniach 19-20 kwietnia 2008 r. w Warszawie. Mają charakter wieloboju pamięciowego. Partnerami przy organizacji mistrzostw są: Akademia Ecce Homo XXI, Instytut Geofizyki Polskiej Akademii Nauk oraz Zespół Szkół ProFuturo. Mentorem mistrzostw jest Marek Szurawski – trener pamięci, autor wielu książek o technikach pamięciowych oraz nauczyciel rekordzisty świata w zapamiętywaniu – Jędrzeja Cytawy.


W eliminacjach, które odbędą się 19 kwietnia weźmie udział około 200 uczestników podzielonych na 4 kategorie wiekowe (od szkoły podstawowej po liceum). W finałach wyłoniona czterdziestka najlepszych będzie walczyć o tytuł Mistrza Polski w Zapamiętywaniu.


Wszyscy zawodnicy zmierzą się ze sobą w 7 konkurencjach (m.in. zapamiętywanie wyników rzutów kostką, sygnałów dźwiękowych, wyrazów obcojęzycznych, dat i wydarzeń oraz liczb wielocyfrowych).


Organizatorzy przygotowali bogaty program imprez towarzyszących. W sobotę w czasie eliminacji zapraszają do wysłuchania wykładu dotyczącego metod zapamiętywania oraz na warsztaty z Żywej Edukacji. Na niedzielę zaplanowana jest próba bicia rekordu w zapamiętywaniu najdłuższej liczby zapisanej binarnie. Dotychczasowy rekordzista świata – Jędrzej Cytawa już czterokrotnie znalazł się w Księdze Guinessa. Teraz, aby ustanowić ponowny rekord będzie musiał zapamiętać 55 cyfr w zaledwie 3 sekundy.


Do udziału w mistrzostwach można zgłosić się do 21 marca br. O uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń. Więcej informacji: www.super-pamiec.pl.
Kontakt: 022-6915916 lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie